    From: "Nowocin Norbert" <n...@g...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak numeru silnika
    Date: Fri, 20 Aug 2004 11:11:27 +0200

    > Mój znajomy też miał coś takiego - ponieważ urzędnik nalegał, poprzedni
    > właściciel wpisał numer, jaki znalazł - okazało się, że jest to nr
    > katalogowy danej części - znajomy podazał pani w urzędzie fotografię w
    > książce serwisowej, kupionej w księgarni z komentarzem: "o widzi pani, mój
    > samochód!" - po czym wyjaśnił, na czym rzecz polega i pani łyknęła.
    > Nie pamietam niestety, jak formalnie sprawy dalej przebiegały, ale finał
    > był pozytywny.

    tylko że to nie działa na zasadzie "pani łyknęła"
    samochody które fabrycznie nie mają numerów silnika moga być zarejestrowane.
    myślę że wystarczy się przejść do salonu np: chryslera i zapytać. każdy
    stojący tam samochód jest zarejestrowany mimo ze nie ma numerów na bloku
    silnika. nie ma też problemów ze sprowadzanymi pojazdami z drugiej ręki
    (jeżdzę takim - mimo że składany w holandii nie ma numerów).
    w pole nr silnika wpisuje się "brak" i po sprawie. pani musi "łyknąć".
    zakładając oczywiście ze w oryginalnych dokumentach tez nie było.

    a tak na marginesie to chyba jest juz pomysł aby w dowodach rej w ogóle nie
    było numerów silnika (w końcu to jest część którą można wymienić, nadwozia
    raczej już nie)

    pozdr.