    From: jokey alvarez <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: biuro nieruchomosci - prowizja
    Date: Fri, 28 Jan 2005 22:48:49 +0100

    Witam !
    Zbulwersowany stanem rzeczy pragne zasiegnac fachowej porady.
    Jestem zdecydowany kupic dom, osoba od ktorej kupie ma podpisana umowe na
    wylacznosc z biurem nieruchomosci, do ktorego ja sie rowniez zglosilem
    celem wyszukania mi oferty. Jak sie okazalo biuro skasuje za te przyjemnosc
    20 tys pln lacznie od obu stron. Nie wydaje mi sie to mala kwota, ale
    problem w tym ze z tego powodu transakcja moze nie dojsc do skutku - cena
    koncowa bedzie dla mnie za wysoka a sprzedajacy nie zejdzie tez nizej, bo
    po odjeciu prowizji biura nie zostalo by mu tyle ile potrzebuje.
    Czy w zwiazku z tym mozna cos zrobic ? Dodam, ze sprzedajacy ma umowe na
    wylacznosc z biurem, kupujacym faktycznie sa moi rodzice, ale umowe z
    biurem mam ja, tylko ze jest w niej zapis ze rodzina tez nie moze przez rok
    kupic zadnej z przedstawionych ofert. Czy to jest zgodne z prawem ? Te
    10tys to jest to co by na ratowalo i mogli bysmy sfinalizowac transakcje.
    Czy w zwiazku z tym moi rodzice moga "bezpiecznie" kupic dana nieruchomosc
    ? Czy tez groza nam z tego powodu jakies powazniejsze konsekwencje ?

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208