    From: "news.tpi.pl" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: biegli sądowi a ZUS - ręce opadają
    Date: Mon, 15 Mar 2004 20:32:21 +0100

    Użytkownik "WitekS" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c34n12$dgf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    że
    > nie zgadzają się z orzecznikiem z ZUS-u i należy mi się renta. Na to
    główny
    > orzecznik ZUS napisał, że moja dokumentacja jest niewiarygodna (ta sama na
    > podstawie której orzekali biegli) po czym sędzia zarządził sprostowanie
    > przez biegłych (kolejny miesiąc tak już od 23.08.2003) którzy zdecydowanie
    > podtrzymali poprzednią opinię. Na dzisiejszej sprawie dowiedziałem się, że
    > ZUS zażyczył sobie inny skład biegłych. (następny miesiąc albo dwa).
    > 1. Zastanawia mnie czy są to takie standardowe działania w takich
    sprawach?
    Spotykane, nie w kazdym przypadku ale co jakiś czas, widziałemjuż opinie
    biegłych Zusu który kwestionował prawo do renty nawet wprzypadku
    nieuleczalnej choroby

    > 2. Czy nie powinienem być informowany o zarzutach (otrzymywać kopii pism w
    > które ZUS kieruje do sądu)
    nie wiem
    > 3. Z zachowania sędziego wnioskuje, że jest on raczej przychylny ZUS-owi,
    > więc niestety nie liczę na to, że sprawa będzie przezemnie wygrana. Czy
    więc
    > od decyzji sądu okręgowego będę mógł się jeszcze odwołać?
    tak bedziesz mogl sie odwolać

    > 4. Jak długo to może jeszcze potrwać? Jestem już wyczerpany fizycznie a
    > przedewszystkim psychicznie. Lekarstwa i lekarze kosztują a ja mam coraz
    > więcej długów.
    > Bardzo proszę życzliwą osobę o informacje. Z góry dziękuję.

    na twoim miejscu złożylbym do prokuratury rejonowej zawiadomienie o
    prawdopodobieństwie popełnienia przestępstwa przez lekarza-orzecznika ZUS z
    artykułu 271 paragraf 1 kodeksu karnego

    byc może działania prokuratury nieco przyspieszylyby sprawe i byc
    spowodowałyby "wystraszenie" sie ZUS-u
    pozdrawiam
    krzysztof