  • 1. Data: 2004-03-15 16:06:46
    Temat: problem ze spółdzienią mieszkaniową
    Od: "Dominika" <d...@w...pl>

    Witam,
    spółdzielnia przyznała mi odszkodowanie za zalanie mieszkania. Kwota jednak
    była wg mnie niezadawalająca i napisałam odwolanie. Natomiast władze
    spółdzielni kwotę przyznaną na remont zaksięgoawały bez mojej wiedzy i zgody
    na konto zaległosci czynszowej. Czy takie działanie jest zgodne z prawem?
    Nie wiem czy ma to znaczenie - mieszkanie jest własnościowe.
    Dziekuje za odpowiedź. Pozdrawiam
    Dominika

  • 2. Data: 2004-03-15 18:46:39
    Temat: Re: problem ze spółdzienią mieszkaniową
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

> [...]
    > na konto zaległosci czynszowej. Czy takie działanie jest zgodne z prawem?
    > Nie wiem czy ma to znaczenie - mieszkanie jest własnościowe.

    mozesz sie odwolywac, jezeli uwazasz, ze odszkodowanie bylo zbyt niskie
    a odnosnie zaliczenia w/w w ciezar zaleglosci czynszowych to spoldzielnia
    miala takie prawo i oczywiscie bardzo dobrze zrobila
    za czynsz nalezy placic terminowo

    spoldzielnia to nie bank, aby Cie miala kredytowac

    pozdrawiam
    Bob

  • 3. Data: 2004-03-15 19:29:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominika" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zgody
    > na konto zaległosci czynszowej. Czy takie działanie jest zgodne z

    Tak. Kwotę bezsporną mieli Ci obowiązek wypłacić. A z chwilą nastania
    obowiązku wypłaty mieli prawo skompensować ją z posiadanym w stosunku do
    Twojej osoby wierzytelniościami już wymagalnymi. Oczywiście nie
    przeszkadza to w niczym, byś nadal starała się o resztę odszkodowania,
    choćby w braku ugody wchodząc na drogę sądową. Ale nawet wówczas
    spółdzielnia będzie miała prawo z przyznanej Ci kwoty potrącić swoją
    wierzytelność.

    Co najwyżej się łamię, czy powinni to wówczas uczynić poprzez podniesienie
    tego zarzutu przed sądem, czy wystarczy sam fakt istnienia wierzytelności
    i skłaniam się ku temu drugiemu rozwiązaniu.

  • 4. Data: 2004-03-15 21:38:22
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

> [...]
    > a odnosnie zaliczenia w/w w ciezar zaleglosci czynszowych to spoldzielnia
    > miala takie prawo i oczywiscie bardzo dobrze zrobila

    Spółdzielnia dobrze zrobiła dla swojego interesu, a nie członka. Ja bym się
    domagał wypłaty odszkodowania w kasie.

    > spoldzielnia to nie bank, aby Cie miala kredytowac

    A może należności są sporne? Nie wiadomo,