  • 11. Data: 2004-12-07 16:26:13
    Temat: Re: bez M$ nie zaliczysz
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nikodem Nijaki wrote:

    > wzgl. nie są biegli w ich użytkowaniu. Znacznie ważniejszy jest jednak
    > inny problem: warunkiem zaliczenia jest przedstawienie prac WYKONANYCH w
    > programach MS PowerPoint, MS Word czy MS FrontPage. Prace wykonane w
    > innych programach nie są w ogóle przyjmowane.

    Wykonanych w tych programach, czy dostarczanych w formatach, które owe
    programy mogą poprawnie wczytać?

  • 12. Data: 2004-12-07 19:10:01
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    wiadomości news:cp4lj6$tfp$4@news2.ipartners.pl...

    > Wykonanych w tych programach, czy dostarczanych w formatach, które owe
    > programy mogą poprawnie wczytać?

    Niewątpliwie autorowi chodziło o formaty, a w szczególności ".doc", czyli te
    formaty, które są "własnością" M$ i których opisy nie są oficjalnie
    ujawniane. Musimy jednak wziąć pod uwagę, że problem nie dotyczy środowiska
    osób, które te subtelne różnice dostrzegają ;)
    Nie chodziło mi jednak o wywołanie dyskusji na tematy techniczne (NTG), ale
    raczej o to czy wykładowca może uzależniać zaliczenie od tego jakimi
    narzędziami wykonana zostanie praca zaliczeniowa w przypadku, gdy nabycie
    tych narzędzi wiąże się ze znacznymi kosztami (lub innymi nakładami).
    Zakładam, że kwestia ta nie była uregulowana w umowie pomiędzy uczelnią i
    studentem.
    nn

    ---

  • 13. Data: 2004-12-07 21:47:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nikodem Nijaki wrote:

> [...]
    > dotyczy środowiska osób, które te subtelne różnice dostrzegają ;)
    > Nie chodziło mi jednak o wywołanie dyskusji na tematy techniczne (NTG),

    Ale kwestia techniczna jest tutaj związana z kwestią formalną. Bo o ile
    wymaganie użycia konkretnego narzędzia byłoby niedorzeczne, o tyle
    ustalenie formatu danych ma sens.

    Open Ofice wystarcza do odczytywania i tworzenia plików w formatach M$
    Office.

  • 14. Data: 2004-12-08 05:21:11
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 07 Dec 2004 22:47:30 +0100, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Open Ofice wystarcza do odczytywania i tworzenia plików w formatach M$
    > Office.

    Nie zawsze - nie wystarcza do tych, które zawierają makra.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 15. Data: 2004-12-08 07:06:17
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ale kwestia techniczna jest tutaj związana z kwestią formalną. Bo o ile
    > wymaganie użycia konkretnego narzędzia byłoby niedorzeczne, o tyle
    > ustalenie formatu danych ma sens.

    No dobrze, ale jak ktoś pisze pracę zaliczeniową na filologii, to czy
    nie wystarczy ".txt" ?

    > Open Ofice wystarcza do odczytywania i tworzenia plików w formatach M$
    > Office.

    O ile się nie mylę, na obecnym etapie rozwoju projektu, autorzy nie
    gwarantują pełnej kompatybilności ;)
    nn

  • 16. Data: 2004-12-08 07:31:28
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2004 08:06:17 +0100,
    osoba podpisana: Nikodem Nijaki <n...@g...com>
    napisała:
    > Andrzej Lawa napisał(a):
    [...]
    > O ile się nie mylę, na obecnym etapie rozwoju projektu, autorzy nie
    > gwarantują pełnej kompatybilności ;)
    Z *.doc to nawet Word nie gwarantuje pełnej kompatybilności :-(

    KJ
    > nn

    The man who understands one woman is qualified to understand pretty well
    everything.
    -- Yeats

  • 17. Data: 2004-12-09 08:36:54
    Od: fi5h <f...@o...pl>

    Użytkownik Nikodem Nijaki napisał:
    > Cytuję za http://www.7thguard.net/
    >
    > "
    > Od redakcji: Jednym z argumentów za stosowaniem wolnego oprogramowania w
    > edukacji jest przyzwyczajanie uczniów do tego, że nie trzeba nielegalnie

    dyskusja jalowa, bo student moze prace wykonac nie koniecznie w domu, na
    swoim wlasnym komputerze. Moze skorzystac z komputera na uczelni i takze
    ja zrobic.

    --
    fi5h

  • 18. Data: 2004-12-09 09:43:25
    Od: "Pawel N" <p...@N...gazeta.pl>

    Nikodem Nijaki <n...@g...com> napisał(a):

    > Cytuj=EA za http://www.7thguard.net/

    [cut]

    A na WPiA UW z tego co wiem nalezy np oddać prace magisterską nie tylko
    napisaną w sposób klasyczny ale również w postaci pliku na płycie, która ma
    wędrować do jakiegoś archiwum. I uwaga: napisane jest w instrukcji obsługi
    która jest dostępna w dziekanacie ze praca magisterska może być zapisana
    niekoniecznie w .doc ale również w pliku OpenOffice, tak więc pełen pluralizm.
    pzdr

  • 19. Data: 2004-12-16 00:36:04
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Mieczysław wrote:
    > Ciekawy jestem jak zrobisz nie tylko prezentację ale jakikolwiek dokument w
    > Acrobat Readerze.
    > Do tego jest potrzebna pełna wersja Acrobat.
    > Chyba że skonwertujesz dokument do pdf-a w Open Office.

    wirtualna drukarka CutePDF writer. Z kazdego programu zrobisz pdf-a. Gratis.

    WL