  • 1. Data: 2004-12-07 08:05:48
    Temat: majatkowe prawa autorskie
    Od: Piotr Zdziechowiak <p...@s...zdziechowiak.pl>

    Witam!

    Mam mały problem i dokładnie nie wiem czy prawny czy podatkowy.
    Posiadam prawa autorskie do oprogramowania (wszelkie), ale chcę sprzedać
    prawa majątkowe do tego programu. Prawa te zostały wycenione (wartość
    księgowa) na kwotę X. Czy mogę je sprzedać za kwotę mniejszą od X (nawet
    znacznie mniejszą)? Czy urząd skarbowy nie będzie miał z tym problemu? Ani
    ja z urzędem skarbowym?

    = Piotr Zdziechowiak =
    = =
    = If you try walking in my shoes =
    = You'll stumble in my footsteps =
    = piotr (at) zdziechowiak.pl =
    = [JID: mortar(at)chrome.pl] : [GG 298063] =

  • 2. Data: 2004-12-07 08:23:29
    Temat: Re: majatkowe prawa autorskie
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Piotr Zdziechowiak napisał(a):
> [...]
    > księgowa) na kwotę X. Czy mogę je sprzedać za kwotę mniejszą od X (nawet
    > znacznie mniejszą)? Czy urząd skarbowy nie będzie miał z tym problemu?

    A co to jest ta "wartość księgowa" w Twoim przypadku?
    Sprzedajesz jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i
    masz te prawa "zaksięgowane"?
    nn

  • 3. Data: 2004-12-07 08:29:38
    Od: Piotr Zdziechowiak <p...@s...zdziechowiak.pl>

    Nikodem Nijaki wrote:
    > A co to jest ta "wartość księgowa" w Twoim przypadku?
    > Sprzedajesz jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i
    > masz te prawa "zaksięgowane"?
    > nn

    Jako wartość niematerialną i prawną. I jako osoba prawna.

  • 4. Data: 2004-12-07 09:57:57
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Piotr Zdziechowiak napisał(a):

    > Jako wartość niematerialną i prawną. I jako osoba prawna.

    No to jest problem wyłącznie na płaszczyźnie CIT, PCC i ustawy o
    rachunkowości. Ale od tego masz księgowego - mniemam, że ta osoba prawna
    prowadzi normalną (pełną) księgowość.
    Ewentualnie KK, jeżeli sprzedaż poniżej wartości zostanie potraktowana
    jako działanie na szkodę spółki.
    nn