  • 11. Data: 2006-05-15 10:41:05
    Temat: Re: bank zabrał mi pieniądze z konta bez zgody i informacji
    Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:44685589.DF383AEC@gazeta.pl...

    > Smutny30 wrote:
    >
    >Gdybys wydal i nie byloby na koncie to bank by
    > cie wezwal do oddania. A ze byly, to wycofali bledna transakcje. Zrobili
    > ci tylko dobrze - bo uniknales komplikacji, ktore moglyby wyniknac,
    > jakbys wydal ta kase, gdyby szybko ci nie cofneli.

    Aha, to jak cię bandyta porwie i nie zabije to Ci zrobi dobrze bo
    przynajmniej cały z imprezy wyjdziesz. Przykład może odległy ale zgodny z
    Twoim tokiem rozumowania.

    Wyobraź sobie sytuację, prowadzisz firmę hadlową, codziennie kilkadziesiąt
    operacji. Widzisz na konto wpływ 150 kPLN. Wczoraj dzowniłeś do dłużnika
    który Ci zalega z podobną kwotą.Cieszysz się z przychodu, idziesz na giełde
    i licytujesz chodliwy towar po dobrej cenie. W chwili chęci uregulowania
    nalezności patrzysz a tu na koncie o 150 k PLN mniej, Zaczynasz analizaowć
    historię rachunku - przelew wycofacno. A TY masz do zapłacenie rachunek albo
    kare za wycofanie się z transakcji.

    pozdr Olek

  • 12. Data: 2006-05-15 10:44:25
    Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl>

    > zapoznaj sie z terminem 'storno'

    Przeczytałem, że jest to termin z księgowości odnoszacy się do sposobu
    księgowania korekty źle zaksiegowanych operacji, ale nie wiem czy to
    wyjaśnie moje wątpliwości dotyczące tego jak powinien zachowac się bank.

    dziękuję i pozdrawiam Olek

  • 13. Data: 2006-05-15 10:51:58
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Smutny30" <s...@S...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > księgowania korekty źle zaksiegowanych operacji, ale nie wiem czy to
    > wyjaśnie moje wątpliwości dotyczące tego jak powinien zachowac się bank.

    Poproś bank o wyjaśnienie dlaczego dokonują operacji na Twoim koncie bez
    Twojej wiedzy i zgody. Niech to oni przytoczą podstwę która im to umożliwia.
    Jak Cię oleją to Ty zrób to samo.

  • 14. Data: 2006-05-15 10:54:56
    Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl>

    Użytkownik "wojtaszek" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Twojej wiedzy i zgody. Niech to oni przytoczą podstwę która im to
    > umożliwia. Jak Cię oleją to Ty zrób to samo.

    Dzięki, tak własnie zrobiłem. To już w moich oczach kolejna ich wpadka.
    pozdrawiam Olek

  • 15. Data: 2006-05-15 11:05:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 May 2006 12:54:56 +0200, Smutny30 napisał(a):

    > Dzięki, tak własnie zrobiłem. To już w moich oczach kolejna ich wpadka.

    Z ciekawości - jaki to bank? Obstawiam BPH :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2006-05-15 11:26:41
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Wtedy idziesz do banku wyjasniac sprawe, pokazujesz kwit od kolegi ze
    > odebral tyle a tyle kasy. Pracodawca to tez odnotowuje i kasa wraca.
    > Choc moim zdaniem moze to sie potoczyc roznie, tzn. bedzieznow trza od
    > kolegi odebrac kase ;]

    bank jest od realizowania zleceń i niech na tym poprzestanie
    może jak mi kumpel bedzie wisiał 100zł to też pójde do banku, żeby z konta mu
    potrącili

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2006-05-15 11:49:06
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Moja żona pracuje w PKO SA i znam z opowieści, jak to wygląda z drugiej
    strony. Nie wiem, jak to się ma do obecnie panującego prawa, ale procedura w
    banku jest taka, że w przypadku błędnego zaksięgowania klientowi jakiejś
    kwoty NIE WOLNO mu bez jego zgody tych pieniędzy wyksięgować. Brakujące
    pieniądze są pobierane z konta pracownika i do jego obowiązku nalezy
    skontaktowanie się z klientem i zdobycie zgody na wyksięgowanie. Jeśli tego
    nie wyjaśni, to pracownik płaci z własnej kieszeni. Z reguły udaje się to
    załatwić z klientem bez problemu, ale czasem zdarza się, że klient np. wydał
    juz pieniądze i nie poczuwa się do zwrotu. Wówczas dla pracownika to może
    być dramat. Musi ze swojej pensji w ratach spłacać to zadłużenie.

    Problem w tym, że wielu klientów myśli, że "bank nie zbiednieje" i odmawia
    zwrotu tłumaczac, że "wydałem i nie mam". Mało kto wie, że prawie zawsze w
    przypadku postawiania się klienta, płaci pracownik. I nie zawsze jest to
    kasjer, który ma stycznośc z pieniędzmi, lecz może to być np. dysponent, lub
    księgowa.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 18. Data: 2006-05-15 11:49:41
    Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl>

    > Z ciekawości - jaki to bank? Obstawiam BPH :)

    mBank

    A w BPH brałem karte kredytową w promocji Plus GSM, też niezłe jaja robili.

    pozdrawiam Olek

  • 19. Data: 2006-05-15 11:53:51
    Od: "Smutny30" <s...@S...onet.pl>

    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > mBank

    Żeby była jasoność : mBank to mój bank, który winię za to, że mnie nie
    poinformoawał o sytuacji. Natomiast winę za dokonanie niewłaściwego przelewu
    ponosi BANK POLSKA KASA OPIEKI S.A.

    pozdrawiam Olek

  • 20. Data: 2006-05-15 12:01:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 May 2006 13:49:41 +0200, Smutny30 napisał(a):

    > mBank

    Straszny shit, 3 razy podchodzilem do zakladania konta u nich i 3 razy sie
    nie udalo. Najpierw nie byli w stanie wyslac mi umowy i czekalem 2
    miesiace, potem dwa razy gubili moje dokumenty (xero dowodu osobistego i
    innych papierów). Nigdy więcej mBanku :)

    PS. Z Inteligo tez nie mam dobrych doswiadczen :)
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl