  • 11. Data: 2005-07-15 06:40:14
    Temat: Re: auto z komisu i wycofanie sie z umowy - pilne!!!
    Od: g...@p...onet.pl

    > Samo cofnięcie licznika nie jest przestepstwem. Przestepstwo powstaje w
    > momencie, kiedy taki samochod jest sprzedawany a nowy nabywca nie jest o
    > tym fakcie poinformowany.

    Przecież jest wystawiony do sprzedaży. Jest oferta z przekręconym licznikiem.
    Moim zdaniem już w momencie składania oferty jeżeli licznik jest odkręcony to
    juz jest przestępstwo.

  • 12. Data: 2005-07-15 08:04:58
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "egdstudio" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
    > witam!
    > prosze o pomoc bo nie iwm jak sie zabrac do tego
    > kupilismy samochód uzywany w komisie
    > sprzedawca (z resztą znajomy) zapewniał nas o dobrym stanie technicznym
    > auta.
    > zrobilismy runde probna, ale kiedy wyjechalismy na trase zaczeły wychodzic
    > usterki, najpierw hamulec zaczął łapać na 2-3 razy, pozniejz agotował sie
    > płyn w chłodnicy. schłodzilismy silnik uzupełnilismy płyn i jechaliśmy

    Wspolczuje wam bardzo, ale czy tak ciezko bylo wydac 100 zl i przejechac sie
    przed zakupem na badanie techniczne aby sprawdzic czy wszystko jest ok?? Tak
    sie wlasnie powinno robic, zwlaszcza jak sie kupuje w komisach gdzie kant na
    kancie jest.

    Jacek

  • 13. Data: 2005-07-15 10:31:17
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Przecież jest wystawiony do sprzedaży. Jest oferta z przekręconym licznikiem.
    > Moim zdaniem już w momencie składania oferty jeżeli licznik jest odkręcony to
    > juz jest przestępstwo.

    Ciekawe, czy temu gosciowi zmieklaby rura, gdyby wykorzystac fakt
    zaoferowanego do dalszej sprzedazy samochodu z przekrecownym licznikiem
    ja jego niekorzysc, straszac go prokuratura. Zrobic wczesniej zdjecia ,
    albo mała prowokację z zakupem ....
    Czy warto sie bawic w to?

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 14. Data: 2005-07-15 11:35:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam .........................." <a...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:db72fh$3vj$1@inews.gazeta.pl...

    > Witam, mój ojciec kupił auto podobnie...z przekręconym licznikiem/i to
    > dużo/, z wieloma wadami ukrytymi, w tym - z pekniętymi
    podłużnicmi...Auto
    > teraz stoi, ojciec boi się nim jeżdzić, bo grozi wypadkiem, a na
    naprawę nie
    > ma pieniędzy. Szukamy mozliwości wygrania z tym komisem, mamy różne
    > dokumenty na swoją korzyść. Tylko - czy auto kupione na os. fizyczną w
    > styczniu 2004 roku może być jeszcze objęte taką "rękojmią"? Rzecznik
    praw
    > konsumenta mówił o 2-ch latach...ale nie jesteśmy pewni.
> [...]

    Musisz odróżnić rękojmię, która jest instytut\ją prawną prawa cywilnego
    oraz oszustwem, które jest przestępstwem. W wypadku cofnięcia licznika,
    gdyby dało się dowieść tego, ze komis uczynił to świadomie, to po prostu
    popełnił przestępstwo (dla szczególarzy - pracownik komisu popełnił
    przestępstwo). Złamane podłużnice i inne ukryte wady mogą rodzić skutki
    w sferze prawa cywilnego, ale oszustwem trudno je objąć, bowiem trudno
    będzie dowieść celowość działania komisu. Ale celowość działania
    polegającego na cofnięciu licznika można z łatwością dowieść. Z tym, ze
    może być kłopot z udowodnieniem, kto tego dokonał, bo komis może się
    bronić, że taki samochód dostali, jeśli w umowie nabycia nie ma
    licznika.

  • 15. Data: 2005-07-15 15:51:23
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    BTW Najwyzsza ostroznosc polecalbym nawet jak sie kupuje auto w salonie, bo
    potrafia sprzedac uzywane jako nowe.

  • 16. Data: 2005-07-15 15:52:49
    Od: blas <m...@d...com>

    Heming wrote:

    > U?ytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > [cut]
    >
    > BTW Najwyzsza ostroznosc polecalbym nawet jak sie kupuje auto w salonie, bo
    > potrafia sprzedac uzywane jako nowe.

    BMW w tym sie specjalizuje! Mentalnosc sponsorow Hitlera, czyli, z
    Polakami mozna zrobic wszystko.

  • 17. Data: 2006-09-17 03:52:24
    Od: Maciek<c...@o...pl>

    Mam troche podobna sytuacje ,bede wystepowal na dorge sadowa nie ma innej
    mozliwosci ,tylko trzeba jeszcze udac sie do rzeczoznawcy sadowego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info