  • 1. Data: 2005-07-14 21:04:31
    Temat: Przetrzymywanie dokumentów w studium policealnym
    Od: "darek_radom" <d...@t...pl>

    Czy publiczna szkoła (studium policealne - bezpłatne, ale z wymaganymi
    wpłatami na Samorząd Słuchaczy) ma prawo uzależniać zwrot moich dokumentów
    (świadectwa maturalnego oraz uzyskanego w tej szkole świadectwa ukończenia i
    dyplomu zawodowego) od zwrotu uzupełnionej tzw. "karty obiegowej" i wpłat na
    "Samorząd Słuchaczy"? Gdzieś czytałem, że nie ma do tego prawa i MUSI
    zwrócić dokumenty na moje żądanie, a ewentualne zaległości finansowe /
    materialne wobec szkoły egzekwować w inny sposób - proszę o przytoczenie
    konkretnych paragrafów. Z tego, co słyszałem, jest to bezprawne działanie
    szkoły, więc proszę o pomoc, zanim napiszę skargę do Kuratorium Oświaty
    (ewentualnie doniesienie do Prokuratury). Konkretnie chodzi o to, że szkoła
    żąda ode mnie dopłaty niewielkiej kwoty (50zł.), które moim zdaniem się jej
    nie należa - inne opłaty wnosiłem bez zastrzeżeń (bardziej dla "świętego
    spokoju", niż z obowiązku).

    Z góry serdecznie dziękuję za wyczerpujące informacje i pomoc!
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-07-14 21:55:13
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "darek_radom" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (świadectwa maturalnego oraz uzyskanego w tej szkole świadectwa ukończenia
    > i dyplomu zawodowego) od zwrotu uzupełnionej tzw. "karty obiegowej" i

    Nie moze. Szkola nie jest wylacznie uprawniona do rozporzadzania tymi
    dokumentami.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-07-14 22:26:46
    Od: "darek_radom" <d...@t...pl>

    Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "darek_radom" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie moze. Szkola nie jest wylacznie uprawniona do rozporzadzania tymi
    > dokumentami.

    Bardzo proszę o podstawę prawną, na którą mam się powoływać.
    Dziękuję i pozdrawiam!

  • 4. Data: 2005-07-14 22:49:18
    Od: sam <L...@p...fm>

    darek_radom napisał(a):
> [...]
    > dyplomu zawodowego) od zwrotu uzupełnionej tzw. "karty obiegowej" i wpłat na
    Do szkoly sie chodzilo, nauki pobieralo (pewnie nie, bo Ci co sie chca
    uczyc to zaplaca), sprzet niszczylo a teraz k... 50 zl nie ma?! Trzeba
    bylo wybrac szkole w korej nie ma oplat. Na pewno wiedziles o nich, jak
    zaczynales "nauke", zeby od "wojska" uciec.
    WSTYD!!!!!!!!!!!!!

  • 5. Data: 2005-07-15 05:01:05
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "sam" <L...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > bylo wybrac szkole w korej nie ma oplat. Na pewno wiedziles o nich,
    > jak zaczynales "nauke", zeby od "wojska" uciec.

    Ty, nie tak dawno, "targowałeś się" o parę litrów
    ścieków więc w kwestii oszczędzania nie powinieneś
    zabierać głosu. No, chyba, że *musisz* zaistnieć. ;-)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze

  • 6. Data: 2005-07-15 08:08:06
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "sam" <L...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Do szkoly sie chodzilo, nauki pobieralo (pewnie nie, bo Ci co sie chca
    > uczyc to zaplaca), sprzet niszczylo a teraz k... 50 zl nie ma?! Trzeba

    A czytac ze zrozumieniem umiesz?? Bo z twojej wypowiedzi jasno wynika ze
    nie. WSTYD!!!

    Jacek

  • 7. Data: 2005-07-15 08:09:07
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]
    > MUSI zwrócić dokumenty na moje żądanie, a ewentualne zaległości finansowe

    Wyslij pismo listem poleconym, i zazadaj zwrotu dokumentow. Powinno
    poskutkowac :)
    Albo zarzadaj odmowy na pismie.

    W moim przypadku poskutkowalo

    Jacek

  • 8. Data: 2005-07-15 08:32:35
    Od: "RaMoon" <r...@o...pl>

    Ja odzyskujac dokumenty z uczelni powołałem się na art. 276 Kodeksu Karnego
    (poskutkowało).

    Pozdrawiam RaMoon

  • 9. Data: 2005-07-15 15:19:08
    Od: sam <L...@p...fm>

    > Ty, nie tak dawno, "targowałeś się" o parę litrów
    > ścieków więc w kwestii oszczędzania nie powinieneś
    > zabierać głosu. No, chyba, że *musisz* zaistnieć. ;-)

    Nie targowalem sie, tylko grzecznie pytalem ;) i nie o pare litrow
    tylko, w moim przypadku 10m3. Daje to kwote 180zl miesiecznie z czego
    spora czesc zuzywana jest do podlewania.
    Tak na marginesie to odpowiedzi na zadane pytanie nie uzyskalem :(.
    Pytalem jaka jest podstawa prawna do tego, zeby 100% pobranej wody
    zaliczac do sciekow.

  • 10. Data: 2005-08-12 03:03:28
    Od: "a_ruff" <a...@v...pl>

    Witam kolegę z tego samego miasta , idź tam, wydrzyj mordę , nagraj wszystko
    na dyktafon a najważniejsze niech odmowa będzie na piśmie !!!!