  • 1. Data: 2002-10-28 16:42:46
    Temat: aukcje internetowe
    Od: "u5" <u...@g...pl>

    Witam!
    Czy istnieją w prawie polskim metody egzekwowania wygranych w aukcjach
    internetowych (np. Allegro)? Czy mogę się odwołać (i gdzie?), jeśli osoba
    wystawiająca dany przedmiot na aukcji, nie ma zamiaru sprzedać go po
    wylicytowanej cenie, a ponadto wystawiła go ponownie do licytacji za
    wielokrotnie wyższą kwotę?
    Pozdrawiam. Maja

  • 2. Data: 2002-10-28 17:40:47
    Temat: Re: aukcje internetowe
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > wystawiająca dany przedmiot na aukcji, nie ma zamiaru sprzedać go po
    > wylicytowanej cenie, a ponadto wystawiła go ponownie do licytacji za

    Jako uzytkownicy tego serwisy obydwoje (licyujacy i wystawiajacy do
    licytacji) na warunki - wczytaj sie w nie - albo zwroc do Allegro

  • 3. Data: 2002-10-28 19:14:14
    Od: "u5" <u...@g...pl>

    > Jako uzytkownicy tego serwisy obydwoje (licyujacy i wystawiajacy do
    > licytacji) na warunki - wczytaj sie w nie - albo zwroc do Allegro

    Z regulaminu Allegro jasno wynika,że umowa zawarta jest z chwilą zakończenia
    aukcji.
    Pracownicy Allegro odpowiedzieli, iż możliwości prawne wygrywającego aukcję
    w tym wypadku są niewielkie. Chciałabym się dowiedzieć, co konkretnie można
    w w/w sytuacji zrobić (oprócz sugerowanego przez Allegro wystawienia
    negatywnego komentarza sprzedającemu). W regulaminie jest napisane o
    możliwości rozstrzygnięcia tej kwestii na drodze sądowej. Jak to można
    zrobic?
    Maja

  • 4. Data: 2002-10-28 20:52:20
    Od: lusiek <l...@t...pl>

    On Mon, 28 Oct 2002 20:14:14 +0100, "u5" <u...@g...pl> wrote:

> [...]
    >negatywnego komentarza sprzedającemu). W regulaminie jest napisane o
    >możliwości rozstrzygnięcia tej kwestii na drodze sądowej. Jak to można

    Kodeks Cywilny - przepisy dotyczace umow i zobowiazan. Wykaz ze doszlo
    do zawarcia umowy domyslnej tzn. podmiotami umowy sa osoba oddajaca
    rzecz do licytacji, zas przepisy aukcji i sam rodzaj opisanego
    stosunku prawnego powoduje, ze druga strona staje sie domyslnie osoba,
    ktora w akucji zwyciezyla.

    Jesli obowiazuje juz nowela KC - Jeżeli organizator przetargu albo
    aukcji uchyla się od zawarcia umowy, ich uczestnik, którego oferta
    została wybrana, może żądać zapłaty podwójnego wadium albo naprawienia
    szkody. Oczyiwscie o ile bylo wadium, lub o il eudowodnisz, ze byla
    szkoda

    Nie zmusisz ich do wykonania aukcji.

    Tomek "lusiek" Lustyk
    l...@t...pl
    UIN: 8508599

  • 5. Data: 2002-10-28 21:32:07
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Witam

> [...]
    > negatywnego komentarza sprzedającemu). W regulaminie jest napisane o
    > możliwości rozstrzygnięcia tej kwestii na drodze sądowej. Jak to można

    Możesz dochodzić przed sądem przymusowego wykonania zobowiązania
    przez drugą stronę umowy - wystarczy udowodnić, że umowa została zawarta
    (w omawianym wypadku nie powinno być z tym problemu). Należy w tym celu
    wytoczyć powództwo o przeniesienie własności rzeczy za wylicytowaną sumę.

    Dodatkowo mogłabyś dochodzić odszkodowania na drodze sądowej
    musisz jednak wykazać kilka okoliczności:
    1) że druga strona nie wywiązała się z umowy ( to jest oczywiste w tej
    sytuacji)
    2) że w związku z niewykonaniem umowy powstała jakaś szkoda po
    Twojej stronie, ew. że spodziewałaś się jakichś korzyści
    w związku z umową i te korzyści przepadły (co trudno jednak udowodnić).

    Michał

  • 6. Data: 2002-10-28 21:44:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Oct 2002, u5 wrote:
    [...]
    >+ Z regulaminu Allegro jasno wynika,że umowa zawarta jest
    >+ z chwilą zakończenia aukcji.

    Zajrzyj do KC art. 66..70, może jeszcze 550 będzie ciekawy...
    Ale chyba "ci z Allegro" mają rację :[

    Pozdrowienia, Gotfryd