    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: asesor - często śmiech na sali
    Date: Wed, 27 Jul 2005 10:40:12 +0200

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Niech się wykaże praktyką gdzie indziej, a sędzia powinien mieć przynajmniej
    > 40 lat.

    Niby gdzie? Gdyby byl tak jak piszesz to zarobki sedziego musialy by byc
    10 razy takie jak sa obecnie, zeby skusic np. dobrego adwokata czy radce
    aby po wielu latach praktyki, porzucil ja na rzecz zostania sedzia.
    Sfinansujesz ? Poza tym praca prokuratora, sedziego, adwokata to jest
    zupelnie co innego, inne sa ich role, potrafia robic inne rzeczy. Ile to
    razy slyszalem, ze prokurator, ktory po kilkunastu latach pracy zostaje
    adwokatem ma klopoty z pisaniem prostych pozwow i z prowadzeniem spraw
    cywilnych (bo w koncu cale zycie siedzial w sprawach karnych). I
    podobnie bedzie z drugiej strony, ktos kto nigdy w zyciu nie napisal
    uzasadnienia wyroku, bo byl adwokatem, ma nagle pisac uzadnienia i
    rozsadzac spory jako sedzia ?

    Piszesz bzdury i tyle. Jest to nierealne.

    > Śmiem w to wątpić.

    Twoj problem.

    --
    pozdrawiam