  • 1. Data: 2009-12-28 08:16:52
    Temat: art 93 kp - odprawa pośmiertna dla rodziców ?
    Od: l...@v...pl

    art 93 par 4 ust. 2 kp --> odsyła nas do Ustawy o emeryturach i rentach z FUS, a
    tam czytamy art 71 Rodzice mają prawo do renty jeżeli ... no itego trochę nie
    kumam wystarczy, aby wdowa wdowiec mieli ukończone 50 lat, czy 50 lat plus
    obowiązkowo niezdolność ALBO wychowanie dzieci ?

    ds

  • 2. Data: 2009-12-28 09:06:04
    Temat: Re: art 93 kp - odprawa pośmiertna dla rodziców ?
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > kumam wystarczy, aby wdowa wdowiec mieli ukończone 50 lat, czy 50 lat plus
    > obowiązkowo niezdolność ALBO wychowanie dzieci ?

    Rodzice

    Rodzice mają prawo do renty rodzinnej, jeżeli ubezpieczony (emeryt lub rencista)
    bezpośrednio przed śmiercią przyczyniał się do ich utrzymania a ponadto
    spełniają warunki takie jak dla wdowy/wdowca (dotyczące wieku, niezdolności do
    pracy lub wychowywania małoletnich osób).

    Coś takiego na stronie ZUS znalazłem, czyli warunek A (przyczynianie) zawsze
    musi być, a ponadto warunki B1 wiek, B2 niezdolnolść, B3. opieka ??

    A jak z wypłatą faktyczną wynagrodzenia, do rąk uprawnionych do renty czy na
    konto zmarłego ?