  • 1. Data: 2009-12-27 15:43:15
    Temat: Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    bardzo często się ociąga z płaceniem czynszu do sp-ni, tak, ze przychodzą mi
    upomnienia i odsetki do płacenia a w perspektywie jest jego niewypłacalność
    i moje duże problemy. Jaka jest opcja, żeby go zmusić do terminowego
    regulowania rachunków lub ew. usunąć z mieszkania?

    Pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2009-12-27 15:53:19
    Temat: Re: Brat mieszka w moim mieszkaniu i....
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moje duże problemy. Jaka jest opcja, żeby go zmusić do terminowego regulowania

    Wynająć mu inne.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-12-27 16:51:38
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Wynająć mu inne.

    aha...

  • 4. Data: 2009-12-27 17:48:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    wromek napisal:
    > aha...

    Dokladnie tak. Jak nie chcesz sie z bratem bujac po sadach
    i eksmisjach to podrzuc go jako kukulcze jajo komus innemu,
    kto bez wahania i skrupulow prawnych, przy braku platnosci,
    wywali go brutalnie na bruk.

    Kuracja wstrzasowa moze przywrocic mu bardzo szybko wyplacalnosc.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2009-12-27 18:02:59
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > wywali go brutalnie na bruk.
    >
    > Kuracja wstrzasowa moze przywrocic mu bardzo szybko wyplacalnosc.

    jezu, chyba nie myslicie, ze on jest taki glupi. on mi juz zapowiedzial,
    zebym nie podskakiwal, zebym byl grzeczny to bedzie placil w ogole.
    jak bede niby podskakiwal to mam sobie isc do sądu i go usuwac sądownie...
    mi tylko zalezy na tym, zeby placil regularnie, zeby mi nie przysylali
    wezwan do zaplaty ze sp-ni na moje nazwisko bo nie chce zeby mi spapral
    dobrą opinie wszedzie... oczywiscie brat korzysta z mieszkania nieodplatnie
    wraz z matką i oczywiscie nie mam na to zadnej umowy uzyczenia ani temu
    podobnych, bo to przeciez "brat"... jak moge mu szybko i sprawnei zrobic
    kuracje wstrząsową ?

    pozdrawiam, wromek

  • 6. Data: 2009-12-27 18:51:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wromek wrote:

> [...]
    > wraz z matk? i oczywiscie nie mam na to zadnej umowy uzyczenia ani temu
    > podobnych, bo to przeciez "brat"... jak moge mu szybko i sprawnei zrobic

    nic nie możesz.
    skoro mieszka nieodpłatnie to nie ma obowiązku płacić za nic.
    to twoje opłaty i twoja odpowiedzialność za płacenie w terminie.
    jak narazie to wygląda na to, że to ty nie płacisz w terminie.

    teraz sie zastanów, czy

    a) on z matką mieszka nieodpłatnie na zasadzie użyczenia. fakt, że nie
    ma tego na papierze nic nie oznacza.

    b) wynajmujesz mu mieszkanie i on płaci czynsz w wyskosci twoich opłat
    do spółdzielni.

    w wersji a) to ty masz dług i to twój problem
    w wersji b) możesz iść do sądu i domagać się zaległych opłat, z tym, ze
    zastanów się co na to urząd skarbowy, bo zapewne wynajecia mieszkania i
    dochódów z tego tytułu nigdzie nie zgłaszałeś. Przy czym opłaty do
    spółdzielni to dalej twój problem. On ci tylko wisi niezpłacony czynsz
    za wynajem mieszkania.

  • 7. Data: 2009-12-27 20:32:43
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Meldowany?
    Sprzedać mieszkanie?

    Feromon

    PS. Wynająć prawnika. Brat nie brat....

  • 8. Data: 2009-12-27 20:51:45
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Meldowany?
    > Sprzedać mieszkanie?
    >
    > Feromon
    >
    > PS. Wynająć prawnika. Brat nie brat....

    Nie sprzeda mieszkania z lokatorem w rozsądnej cenie.
    Choć może to być lepsze niż generowanie zadłużenia lub perspektywa płacenia
    czynszu przez kilkanascie (kilkadziesiąt) lat za mieszkanie, bez perspektyw
    na skorzystanie z niego.

    boropi

  • 9. Data: 2009-12-27 21:02:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    boropi napisal:
> [...]
    > czynszu przez kilkanascie (kilkadziesiąt) lat za mieszkanie, bez perspektyw

    Naprawde? Uzyskanie wyroku eksmisyjnego, wynajecie na dwa tygodnie
    pokoju w najtanszej noclegowni i wskazanie tego miejsca do eksmisji.
    Wariant alternatywny: z wyrokiem w reku wystapic do gminy o wskazanie
    lokalu zastepczego lub w przypadku nieposiadania takowego sfinansowanie czynszu.

    A kwestia rodzinna: brat puszczajacy rodzine z torbami i w dodatku
    robiacy to bezczelnie jest kanalia godna potraktowania wasylem do wynajecia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-12-27 21:35:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > lokalu zastepczego lub w przypadku nieposiadania takowego sfinansowanie czynszu.

    Wypowiedzieć umowę użyczenia, podsunąć umowę najmu, przy odmowie
    wystapić do sądu o zasądzenie za bezumowne korzystanie, i komornik
    bardzo szybko będzie sciagał na opłaty w spółdzielni.
    To się akurat bardzo szybko da załatwić.
    Byleby tylko brat miał pracę i było z czego ściągać.