  • 1. Data: 2009-12-28 10:24:53
    Temat: Wymogi formalne w ofercie pracy - dowód osobisty.
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Jednym z wymogów formalnych, które musi spełnić kandydat ubiegający się
    o stanowisko w urzędzie państwowym, jest:

    - kopia DOWODU OSOBISTEGO.

    Mój siostrzeniec jest zainteresowany ofertą, ale niestety, dowodu na ten
    czas nie ma (dokumenty skradziono mu w autobusie) i może jedynie
    dostarczyć kopię PASZPORTU.

    Aby rozwiać wątpliwości, zatelefonował do kadr.
    Pani kadrowa wyraźnie określiła, że tak jak w ogłoszeniu, musi być kopia
    DOWÓDU OSOBISTEGO.

    "Tak ustaliła komisja, bo jeśli wpłynie 80 ofert to nie będą przecież
    wszystkich tych osób przesłuchiwać, więc jakieś kryterium musi być! Pana
    oferta zostanie odrzucona nawet wówczas, gdy napisze pan oświadczenie o
    przyczynie niedostarczenia dowodu. Ma pan pecha!"

    Mam wątpliwości, czy urząd ma prawo wymagać dowodu osobistego, a może po
    prostu wystarczy dowód tożsamości?
    Czy ustalanie ofert i wymagań formalnych (kopii dokumentów,
    oświadczeń...itp) określają konkretne przepisy? Jeśli tak, to jakie?

    Czy urząd państwowy ma prawo zarządać ściśle kopii dowodu osobistego (a
    nie dowodu tożsamości)?

    Proszę, niech ktoś biegły wyjaśni.

    pozdrawiam

    j.

  • 2. Data: 2009-12-28 10:39:57
    Od: "Napletec" <N...@p...com>

    > Proszę, niech ktoś biegły wyjaśni.

    zgodnie z kpa zaśw o zgłoszeniu kradzierzy zastompuje dowód osob (wraz z
    innym dow toższ)

    jk

  • 3. Data: 2009-12-28 10:43:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    jacem napisal:
    [ ciach ]

    Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 139 poz. 993
    USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludnosci
    i dowodach osobistych (ze zmianami) - tekst jednolity

    Art. 42. 1. Osoba, ktora utracila dowod osobisty, jest obowiazana
    niezwlocznie zawiadomic o tym organ gminy. Organ ten wydaje zaswiadczenie
    o utracie dowodu osobistego, WAZNE DO CZASU WYDANIA NOWEGO DOKUMENTU.

    Poinformuj urzedniczke, ze odmawiajac przyjecia podania lub
    stosujac wspomniana selekcje naruszaja przepisy prawa. Przytocz
    jej ten artykul, oswiec jej ciemnote, aby wiecej nie bladzila ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-12-28 11:00:34
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-28 11:43, Użytkownik Jacek_P napisał:

    > Poinformuj urzedniczke, ze odmawiajac przyjecia podania lub
    > stosujac wspomniana selekcje naruszaja przepisy prawa. Przytocz
    > jej ten artykul, oswiec jej ciemnote, aby wiecej nie bladzila ;)

    Przeczytaj jeszcze raz ale ze zrozumieniem.
    Jak przyniesie to przyjmą.
    Jak będą je porządkować przed rozpatrzeniem to poleci
    na bok lub nawet do kosza. I teraz jak im to udowodnisz ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-12-28 11:48:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
    > Przeczytaj jeszcze raz ale ze zrozumieniem.
    > Jak przyniesie to przyjmą.
    > Jak będą je porządkować przed rozpatrzeniem to poleci
    > na bok lub nawet do kosza. I teraz jak im to udowodnisz ?

    No to teraz sam przeczytaj ze szczegolnym zwroceniem uwagi
    na fragment: "...stanowisko w urzedzie panstwowym...".
    Obsada w takich przypadkach ma byc CO DO ZASADY w trybie
    konkursowym. W zwiazku z powyzszym mozna zazadac informacji
    o zasadach i trybie rozpatrzenia wnioskow, a w szczegolnosci
    zadac obecnosci obserwatora. Wiem, ze jest to BARDZO RZADKO
    stosowane, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby JAKAS
    OSOBA TRZECIA wystapila z takim wnioskiem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-12-28 13:00:38
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-28 12:48, Użytkownik Jacek_P napisał:

> [...]
    > stosowane, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby JAKAS
    > OSOBA TRZECIA wystapila z takim wnioskiem.

    Zażądaj.
    Doprowadź abyś został tą osobą.
    Udowodnij.
    A potem nam to opisz. :-)
    Specjalisto teoretyku.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-12-28 13:51:41
    Temat: Re: Wymogi formalne w ofercie pracy - dowĂłd osobisty.
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

> [...]
    > stosujac wspomniana selekcje naruszaja przepisy prawa. Przytocz
    > jej ten artykul, oswiec jej ciemnote, aby wiecej nie bladzila ;)

    Wszystko fajnie, i takie postępowanie od razu każdemu nasunie się na
    myśl - załączenie dokumentu potwierdzającego złożenie wniosku o nowy
    dowód osobisty lub jego zagubienie i zastępczo inny dow. potwierdzający
    tożsamość.

    Ale co z tego? Skoro wg pani kadrowej nie po to są wymogi, aby wybrać
    osoby spełniające warunki zatrudnienia, aby wybrać osoby jak najbardziej
    kompetentne, ale po to, żeby, niczym na loterii odsiać tych, którzy
    przypadkowo np nie są w posiadaniu tego akurat dokumentu, a tożsamość
    mogą poświadczyć paszportem. I w konsekwencji rekrutujący będą mieli
    mniej roboty.

    j.

  • 8. Data: 2009-12-28 14:27:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
    > Zażądaj.
    > Doprowadź abyś został tą osobą.
    > Udowodnij.
    > A potem nam to opisz. :-)
    > Specjalisto teoretyku.

    Bylem w takich komisjach jako czlonek.
    Dwa razy bylem obserwatorem.
    Teoretyku-gadulo ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-12-28 14:50:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Poinformuj urzedniczke, ze odmawiajac przyjecia podania lub
    > stosujac wspomniana selekcje naruszaja przepisy prawa. Przytocz
    > jej ten artykul, oswiec jej ciemnote, aby wiecej nie bladzila ;)

    I w kancowym efykciu ituk go odrzycom, a dowodu, rze za bryk dowodu bryk.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2009-12-28 18:11:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
    > I w kancowym efykciu ituk go odrzycom, a dowodu, rze za bryk dowodu bryk.

    Nie wytrzezwiales jeszcze Tristan, czy nowa grypa tak toba trzesie? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek