  • 1. Data: 2002-12-05 11:09:50
    Temat: art. 52 pkt 1 i 2 KP - proszę o pomoc
    Od: "minni" <i...@g...pl>

    Dostałam dziś list, w którym rozwiązano ze mną umowę o pracę niby z powodu
    ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych i popełnienia
    przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnianie.
    W ramach moich obowiązków mieści się prwadzenie kasy. Jestem na zwolnieniu
    lekarskim (od prawie dwóch miesięcy) i w tym czasie odebrano ode mnie klucze
    od kasetki. Po tygodniu otrzymałam list, w którym napisano, że brakuje 15
    tysięcy złotych !!!!
    Oskarżono mnie (przez telefon), że je ukradłam. Nigdy nie podpisywałam
    odpowiedzialności za kasę (bo kasetka była kiepsko, żeby nie mówić niemal
    wcale niezabezpieczona) a klucze przekazałam wg życzeń przez męża i bez
    podpisywania jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego ten fakt. Nie wzięłam
    tych pieniędzy i nie mam ochoty odpowiadać za czyjeś sprawki. Co powinnam
    teraz zrobić?
    minni

  • 2. Data: 2002-12-05 11:59:33
    Temat: Re: art. 52 pkt 1 i 2 KP - proszę o pomoc
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <asnc6c$3ac$1@news.gazeta.pl>, minni wrote:
    > tych pieniędzy i nie mam ochoty odpowiadać za czyjeś sprawki. Co powinnam
    > teraz zrobić?

    Zastosować się do tego co ci wcześniej radzono a nie bezsensownie wysyłać
    swój list po raz drugi. Jakaś mania nastała na powtarzanie identycznych
    wiadomości, osobliwie na tej grupie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2002-12-05 12:13:58
    Temat: Odp: art. 52 pkt 1 i 2 KP - proszę o pomoc
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:5...@z...router...

    > Zastosować się do tego co ci wcześniej radzono a nie bezsensownie wysyłać
    > swój list po raz drugi. Jakaś mania nastała na powtarzanie identycznych
    > wiadomości, osobliwie na tej grupie.

    nie uważam,że to bezsensowne wysłanie listu?
    podejrzewam,że nie dokładnie przeczytałes, czy się myle?

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-05 12:15:35
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik minni <i...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asnc6c$3ac$...@n...gazeta.pl...
    > Dostałam dziś list, w którym rozwiązano ze mną umowę o pracę niby z powodu
    > ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych i popełnienia
    > przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnianie.

    mam rozumieć ,że dostarczono świadectwo pracy z pouczeniem o środkach
    odwoławczych ?

    . Nie wzięłam
    > tych pieniędzy i nie mam ochoty odpowiadać za czyjeś sprawki. Co powinnam
    > teraz zrobić?

    j.w

    Sandra

  • 5. Data: 2002-12-05 12:35:24
    Temat: Re: Odp: art. 52 pkt 1 i 2 KP - proszę o pomoc
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <asnfmh$vft$1@absinth.dialog.net.pl>, Sandra wrote:

    > nie uważam,że to bezsensowne wysłanie listu?
    > podejrzewam,że nie dokładnie przeczytałes, czy się myle?

    Nie. Ale też porównaj proszę Message-ID: <art4ne$gjk$1@news.gazeta.pl>.
    Faktem jest, że jest element nowy, szkoda tylko, że nie stanowi on
    uzupelnienia wcześniejszego wątku.
    Mimo wszystko nie powinienem był tak wyskakiwać - przepraszam Joasiu.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2002-12-05 12:57:35
    Temat: Odp: Odp: art. 52 pkt 1 i 2 KP - proszę o pomoc
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    > Nie. Ale też porównaj proszę Message-ID: <art4ne$gjk$1@news.gazeta.pl>.

    niedokladnie miałam na myśli,że chyba wszystkie czytasz i tego nie
    zauważyłeś,że jest nowy element listu:-)

    Sandra

  • 7. Data: 2002-12-05 13:11:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 5 Dec 2002 12:09:50 +0100, "minni"
    <i...@g...pl> zakodował:

    >podpisywania jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego ten fakt. Nie wzięłam
    >tych pieniędzy i nie mam ochoty odpowiadać za czyjeś sprawki. Co powinnam
    >teraz zrobić?

    Biegiem do sądu pracy (powinno być o tym pouczenie na piśmie o
    rozwiązaniu umowy). Nie masz nic do stracenia - z takim kwitem ciężko
    będzie Ci znaleźć pracę, więc w zasadzie nie masz wyjścia (a sporą
    szansę wygrania). Wcześniej możesz odwiedzić PIP - ale już kilka razy
    spotkałem się, z ich niekompetencją - jak nie odpowiadają na piśmie,
    to potrafią piękne kffiatki wygadywać.

    Pracodawca popełnił kilka błędów.
    1. Rozwiązać umowę "dyscyplinarnie" ma prawo w ciągu miesiąca od
    otrzymania informacji o złamania podstawowych obowiązków - termin
    minął.
    2. Czy policja w ogóle wie coś o kradzieży? Była sprawa i wyrok? Bo
    nie jest to na pewno oczywiste, że ukradłaś pieniądze

    Kilka cytatów z KP:

    Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwi?zać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia z winy pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowi?zków
    pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę
    przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym
    stanowisku, jeżeli przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone
    prawomocnym wyrokiem,
    [...]
    § 2. Rozwi?zanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie
    może nast?pić po upływie 1 miesi?ca od uzyskania przez pracodawcę
    wiadomo?ci o okoliczno?ci uzasadniaj?cej rozwi?zanie umowy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-12-05 13:23:40
    Od: "Paweł z Wałbrzycha" <p...@o...pl>

    > Biegiem do sądu pracy

    Moze nie od razu do sadu pracy, ale do adwokata :-)

    Paweł,

  • 9. Data: 2002-12-05 13:38:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Paweł z Wałbrzycha <p...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asnk2j$ntg$...@n...onet.pl...

    > Moze nie od razu do sadu pracy, ale do adwokata :-)

    do adwokata? nie ma takiej potrzeby skoro rozwiązano umowe naruszając jej
    prawa ,jeśli jest przekonana do swoich racji?
    Kaizen ma racje do sądu pracy...

    Sandra

  • 10. Data: 2002-12-05 13:40:30
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Paweł z Wałbrzycha <p...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asnk2j$ntg$...@n...onet.pl...

    > Moze nie od razu do sadu pracy, ale do adwokata :-)

    Jeżeli dostała taki list,że na takiej podstawie się ją zwalnia to tylko
    zachować spokój... oni sami skierują sprawę pewnie do prokuratury...ona w
    tej chwili nie czując się winna w tej kwestii interesuje ją niesprawiedliwe
    i niezgodne z prawem rozwiązanie z nią umowy ...

    Sandra