  • 1. Data: 2002-12-05 10:14:43
    Temat: Umowa (niby nie rozwiazana) a sciagalnosc odsetek.
    Od: t...@p...onet.pl

    Witam,

    Sytuacja wyglada tak ze zostala zawarta umowa miedzy firma A a abonentem B na
    dostarczanie internetu poprzez lacze stale. Cena za podlaczenie wyniosla 500zl,
    abonent B zaplacil 170zl i pierwszy abonament. Wobec wszystkiego firma A wylaczyla
    sygnal abonentowi B po trzecim miesiacu i juz sie do niego nie odzywa od dwoch lat.
    W umowie byl zapis ze jesli abonent B nie bedzie placil regularnie abonamentu to
    umowa moze byc zerwana przez firme A bez wypowiedzenia. Abonent B nie zostal wogole
    wezwany do zaplaty jakiejkolwiek kwoty oraz nie zostal poinformowany o rozwiazaniu
    umowy.Teraz zachodza takie pytania :

    - Czy firma A nadal ma umowe z abonentem B ?
    - Czy abonent B moze nadal korzystac z uslug firmy A, jezeli tak to co zaplacic i czy
    mozna mu doliczyc odsetki ?
    - Czy jezeli umowa zostala zerwana to czy abonent B moze podpisac nowa ponoszac
    wszystkie nowe koszta instalacji i abonamentu, zapominajac o starej umowie lub
    traktujac ja jako rozwiazana ?
    - Jakie mozliwosci sciagniecia zaleglych oplat ma firma A od abonenta B ?
    - Czy firma A moze domagac sie odsetek od abonenta B pomimo ze nie wyslala zadnych
    not odsetkowych i zadnych upomnien ani wezwan do zaplaty ?
    - Czy ta sprawa moze sie przedawnic ?
    - Czy rozwiazanie umowy nie ma wplywu na roszczenia finansowe wobec abonenta B ?

    Sytuacja nie dotyczy mnie tylko osoby ktora znam. Nie wiem jak wygladaja platnosci
    miedzy abonentem B a firma A, nie wiem co kto komu zaplacil a kto czego nie
    otrzymal. Sprawa ta wyglada dla mnie tak jak to opisalem powyzej i interesuja mnie
    jedynie aspekty polskiego prawa w takiej sytuacji. Dziekuje za odpowiedzi.

    - Telemach -