  • 1. Data: 2002-12-05 10:35:03
    Temat: pomyłka banku, nadmiar pieniędzy na koncie
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    czy ktoś może wie jak od strony prawnej wygląda, wypłacenie pieniędzy
    omyłkowo przelanych na moje konto, oczywiście wiem , że trzeba je oddać, ale
    czy można to potraktować jako pożyczke,
    czyli wypłacicić, zagospodarować , a póżniej w ratach zwrócić,bez
    konsekwencji prawnych.
    Błąd jest ewidentnie banku, od dwóch miesięcy przelewa mi na konto po 2500
    miesięcznie z dopiskiem wynagrodzenie, jeszcze się wacham przed
    wykożystaniem tych pieniędzy i prosze o rade na temat ewentualnych
    konsekwencji. Już drugi raz mi się to zdarza, rok temu przelali mi 6000zl,
    ale wtedy ich nie potrzebowałem i po 6 miesiącach panienka z banku PKOBP
    zadzwoniła, że przelali mi omyłkowo i czy mogą je sobie zabrać, jak
    wyraziłem zgode poprostu skorygowali stan konta, ale wtedy to było
    jednorazowo i ich nie potrzebowałem, czy myślicie, że można nimi obrócić,
    chodzi mi o ewentualną odpowiedzialność karną, bo pieniądze nie moje , ale
    na moim koncie imiennym, co sądzicie

    pozdrawiam

    mareK

  • 2. Data: 2002-12-05 12:19:36
    Temat: Re: pomyłka banku, nadmiar pieniędzy na koncie
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Możesz zaryzykować i skorzystac z przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu w
    ten sposób, że "zużyjesz lub utracisz" całą kwotę w "taki sposób, że nie
    będziesz już wzbogacony" i twierdzić, że nie liczyłes sie z obowiazkiem
    zwrotu ( art. 409 KC ). Ale raczej nie liczyłbym na to, jeśli to nie Twoje
    wynagrodzenie. Według mnie sa nie do ruszenia. Sorry :-)

    Depi.

  • 3. Data: 2002-12-05 13:28:21
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    'Twas brillig, when Depilator m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > zwrotu ( art. 409 KC ). Ale raczej nie liczyłbym na to, jeśli to nie
    > Twoje wynagrodzenie. Według mnie sa nie do ruszenia. Sorry :-)

    A jak sam zadzwoni do banku i powie, że dostał kwotę, której się nie
    spodziewał, to nie ma szansy na 10% znaleźnego?

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

    --
    Pieczło, jaszczągów maźnych rój Tomasz Kiełpiński
    Wiroświdrował na zegawie, a.k.a. "Kiełpiś"

  • 4. Data: 2002-12-05 13:37:07
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kiełpiński" <k...@U...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:asnkg7$rdd$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > A jak sam zadzwoni do banku i powie, że dostał kwotę, której się nie
    > spodziewał, to nie ma szansy na 10% znaleźnego?

    :-D

  • 5. Data: 2002-12-05 13:43:31
    Temat: Odp: pomyłka banku, nadmiar pieniędzy na koncie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych

    znaleźnego?

    leżały na ulicy ?

    Sandra

  • 6. Data: 2002-12-05 14:13:19
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    'Twas brillig, when Sandra d...@w...pl wrote:
    > Użytkownik Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl> w wiadomości
    > do grup dyskusyjnych
    >
    > znaleźnego?

    Skoro bank je zgubił i przez pół roku się nie zorientował?

    > leżały na ulicy ?

    Nie, na koncie ;)

    > Sandra

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

    PS. Pytałem poważnie. Może terminologia niefachowa, ale czy nie powinno się
    premiować uczciwości obywateli?

  • 7. Data: 2002-12-05 14:48:02
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    A tak poważnie to co to za bank? Ja tam nie chcę mieć konta. Raz przybyło
    500 jutro ubędzie 1.000...
    Użytkownik "Tomasz Kiełpiński" <k...@U...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:asnn58$1ct$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

  • 8. Data: 2002-12-06 13:04:08
    Od: sir pawian <p...@b...com>

    On Thu, 05 Dec 2002 10:35:03 GMT, "mareK" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >miesi?cznie z dopiskiem wynagrodzenie, jeszcze si? wacham przed
    >wyko?ystaniem tych pieni?dzy i prosze o rade na temat ewentualnych
    >konsekwencji. Ju? drugi raz mi si? to zdarza, rok temu przelali mi 6000zl,
    >ale wtedy ich nie potrzebowa?em i po 6 miesi?cach panienka z banku PKOBP
    >zadzwoni?a, ?e przelali mi omy?kowo i czy mog? je sobie zabraae, jak
    >wyrazi?em zgode poprostu skorygowali stan konta, ale wtedy to by?o
    >jednorazowo i ich nie potrzebowa?em, czy my?licie, ?e mo?na nimi obróciae,
    >chodzi mi o ewentualn? odpowiedzialno?ae karn?, bo pieni?dze nie moje , ale

    ja tam nie wiem, mysle ze predzej czy pozniej trzeba bedzie te
    pieniadze oddac - bo nie oddac to przeciez grzech prawda??

    ale do tego czasu ja na twoim miejscu smialo bym z nich korzystal, a
    wytlumaczyc pomylke jest bardzo prosto:

    - nie sprawdzales stanu konta bo masz zaufanie do banku i wiesz ze
    wiecej niz ci sie nalezy to sam bankomat nie pozwoli ci wyplacic

    - pieniadze wyplacala np. twoja zona ktora jest blondynka :)) (bez
    obrazy)

    - dopiskiem wynagrodzenie moga premiowac uczciwych klientow ktorzy w
    zeszlym roku oddali im uczciwie 6000 zl

    ja bym sie na twoim miejscu nie patyczkowal, poki co to ty masz
    pieniadze a oni moga cie najwyzej prosic o oddanie, jak bedziesz je
    znowu mial to oddasz

    pozdrawiam

    Pawel Idzikowski

    mailto:p...@b...com
    http://www.bitmit.com

  • 9. Data: 2002-12-09 11:35:36
    Od: sir pawian <D...@b...com>

    On Fri, 06 Dec 2002 14:04:08 +0100, sir pawian <p...@b...com>
    wrote:

    (..)
    >ja bym sie na twoim miejscu nie patyczkowal, poki co to ty masz
    >pieniadze a oni moga cie najwyzej prosic o oddanie, jak bedziesz je
    >znowu mial to oddasz

    (..)

    czesc, to jeszcze raz ja, zapomnialem dodac - oczywiscie wszystko
    zalezy od twojej dobrej woli ale w razie gdybys musial sie ubiegac o
    kredyt w banku, byc moze twoje biezace zachowanie w ww. sprawie bedzie
    odnotowane w historii klienta banku... :(

    pozdrawiam

    Pawel Idzikowski

    mailto:D...@b...com
    http://www.bitmit.com