  • 1. Data: 2003-08-09 06:38:29
    Temat: Czy grożenie doprowadzeniem do zwolnienia z pracy jest groźbą bezprawną?
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Jak w temacie - dotyczy również np. doprowadzenia do usunięcia ze
    studiów.
    Art. 190 KK mówi o przestępstwie, a interpretacja z Art. 115 §12
    dodatkowo o wszczęciu postępowania karnego lub uwłaszczeniu czci.
    A groźba typu:
    "Załatwię u twojego pracodawcy, żebyś wyleciał z pracy!"?
    Zaciekawiło mnie to, bo ostatnio na mordpliku toczyła się burzliwa
    dyskusja, przy okazji której "wygoogle'ałem" taki post:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&selm=bgni68%24mam%241%40atlantis.news.tpi.pl

    A przy okazji - spamowanie jest przestępstwem obecnie, więc czy takie
    groźby za zgłoszenie tego wyczerpują znamiona Art. 245 KK (vide koniec
    cytowanego postu)?

    PS. Przepraszam za cross-postowanie, ale myślę, że zagadnienie
    interesuje obie grupy.