  • 31. Data: 2007-07-20 21:50:12
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f7qfdd$ldt$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a na marginesie to ciekaw jestem dlaczego tak Angie ostro zniechęcasz
    > PlaMa do podjęcia choćby próby wezwania Agito.pl do wykonania umowy?

    Bo nie lubie cwaniaczkow zerujacych na cudzej glupocie czy cudzym
    nieszczesciu. Jesli rownie uwaznie czytasz akta, jak posty i piszesz pozwy,
    tak jak piszesz na grupe, to rzeczywiscie mam nadzieje, ze zrobisz to gratis
    bo wiecej to nie bedzie warte.

    > czyżbys pracowała dla Agito.pl :)

    Jasne, dla CBA, ABC i innych tez.

    Angie

  • 32. Data: 2007-07-24 06:16:54
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    krzysiek pisze:

    > daj znać co uzyskałeś od Rzecznika (na wiele bym nie liczył ale warto go
    > przekonać)
    > jeżeli by cię zniechecił przedstawiając naprawdę rzeczowe argumenty
    > przeciwko wytaczaniu pozwu, to przeslij jego uwagi do mnie a ja
    > zweryfikuje - przepisy zawsze wymagają interpretacji a ta może być różna -
    > tam gdzie jest 3 prawników będzie aż 4 rózne intepretacje :)

    Niestety sytuacja rodzinna sprawiła, że do rzecznika mogę iść dopiero
    jutro, natomiast wyskoczył jeden problem. jak już wspomniałem po
    anulowaniu przez ich zamówienia wysłałem do nich maila, w którym
    domagałem się ponowienia transakcji, czytając tego maila w weekend
    zaniepokoił mnie jeden fragment tego maila:

    "Na wstępie informuję, że informacje znajdujące się na stronach
    internetowych sklepu Agito.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu
    Cywilnego. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych
    na internetowych stronach sklepu składa ofertę kupna określonego towaru
    na warunkach podanych w opisie produktu. Moment zawarcia umowy
    kupna-sprzedaży następuje podczas potwierdzenia wysyłki towaru za pomocą
    listu e-mail wysłanego na podany przez klienta adres."

    A dokładnie:

    "/.../Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje podczas
    potwierdzenia wysyłki towaru za pomocą listu e-mail wysłanego na podany
    przez klienta adres/.../"

    Czy to coś zmienia?

    > pzdr
    > krzysiek

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 33. Data: 2007-08-03 10:36:01
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > "/.../Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje podczas
    > potwierdzenia wysyłki towaru za pomocą listu e-mail wysłanego na podany

    witam!

    w mojej ocenie nic nie zmienia; sorki właściwie ze tak pozno odpisuje ale
    bylem na urlopie;
    zreszta sami potwierdzaja to co pisalem wczesniej - ty skladajac zamowienie
    skladasz oferte zawarcia umowy, a oni - jak przysylaja ci zwrotnego maila
    potwierdzajacego przyjecie zamowienia, to inaczej przyjmuja twoja oferte i
    sa zwiazani tym; umowa sprzedazy wtedy dochodzi do skutku; nie ma innej
    chwili zawarcia umowy - patrz artykuły kodeksu cywilnego, ktore ci podałem;
    ponadto masz art.70kc - w razie wątpliwości umowę poczytuje się za zawartą w
    chwili otrzymania przez składającego ofertę (czyli ty) oświadczenia o jej
    przyjęciu (od agito.pl) - w twoim przypadku ta chwilą będzie nadejście na
    twoj serwer pocztowy ich pierwszego maila o przyjęciu zamowienia, skoro sami
    zamowienie przez ciebie zlozone traktuja jako oferte;

    pzdr

  • 34. Data: 2007-08-03 10:38:42
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > "/.../Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje podczas
    > potwierdzenia wysyłki towaru za pomocą listu e-mail wysłanego na podany

    moje uwagi w pełni są aktualne, pod warunkiem ze twoja sytuacja wygladala w
    ten sposob, ze zamowiles towar - czyli zlozyles oferte, i oni - agito.pl -
    przyslali ci zwrotny mail o potwierdzeniu tego zamowienia - co oznacza z ich
    strony przyjecie oferty - jezeli w niej nie zadnych korekt co do rodzaju
    towaru i jego ceny, to doszlo do zawarcia umowy; gdy potem odwolali to
    mailem - to odwolanie to nie jest, w mojej ocenie, wazne, gdyz musi nastapic
    w formie pisemnej pod rygorem braku mozliwosci dowodzenia ze takie
    oswiadczenie zlozyli

    pzdr

  • 35. Data: 2007-08-08 10:03:05
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Krzysiek pisze:

    Ojojoj :) Nie sądziłem, że ktoś się jeszcze tu udziela.
    Z relacji jest tylko tyle, że Rzecznik stwierdził, sprawa do wygrania,
    ale w sądzie skończy się na 99% :)
    Dałem prośbę o ingerencje, zobaczymy czy coś zwojuje

    > moje uwagi w pełni są aktualne, pod warunkiem ze twoja sytuacja wygladala w
    > ten sposob, ze zamowiles towar - czyli zlozyles oferte,

    tak

    > i oni - agito.pl -
    > przyslali ci zwrotny mail o potwierdzeniu tego zamowienia - co oznacza z ich
    > strony przyjecie oferty

    no... tak

    > - jezeli w niej nie zadnych korekt co do rodzaju
    > towaru i jego ceny,

    nie było

    > to doszlo do zawarcia umowy;

    oby

    > gdy potem odwolali to
    > mailem - to odwolanie to nie jest, w mojej ocenie, wazne, gdyz musi nastapic
    > w formie pisemnej pod rygorem braku mozliwosci dowodzenia ze takie
    > oswiadczenie zlozyli

    Nie było żadnego maila... po prostu zadzwonili.

    > pzdr

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 36. Data: 2007-08-09 14:14:33
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Hej.
    Napisał do mnie Tobiasz

    > Na wstepie powiem ze moja wypowiedz nie satysfakcjonuje Pana.
    > Niestety musze powiedziec ze przegra Pana sprawe z conajmniej 2 powodow
    >
    > 1) Nie doszlo do zawarcia umowy kupna-spzedazy, gdyz ten meil nie oznaczal
    przyjecia zamowienia. Juz tlumacze dlaczego. UOKiK podajze w 2006r zazadal
    wprowadzenia skryptu zabezpieczajcego przed przypadkowym zamowieniem przez klienta.
    Ten meil ktory do Pana dotarl ma wlasnie takie zadanie. To nie sklep potwierdzil
    przyjecie od Pana zamowienia, TYLKO w ten sposob zazadali potwierdzenia checi zakupu
    przez osobny "mechanizm"

    > 2) Jezli sad uzna dla Pana kozystny wyrok (wydanie towaru) to zmusi sklep do
    zamanie prawa " O zdrowej konkurencji" jest tam punkt mowiacy o tym ze sklep nie moze
    sprzedac czego taniej niz kupil.

    > Dlatego w histori naszego sadu jeszcze zaden sklep nie przegral zadnej sprawy
    >

    > Moze pan wystawic tego meila na forum i poczekac na odpowiedz. Ja jak wspominalem
    nie mam jeszcze tej mozliwosci;-(

    > POZDRAWIAM
    > Tobiasz

    I co o tym myślicie?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 37. Data: 2007-08-10 23:38:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.08.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    sklep do zamanie prawa " O zdrowej konkurencji" jest tam punkt mowiacy o
    tym ze sklep nie moze sprzedac czego taniej niz kupil.

    Przynajmniej ten p. wydaje się być nieprawdziwy.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2007-08-12 01:52:31
    Od: k...@g...com

    Mam bardzo podobny przypadek. Dzis wszedlem na strone sklepu na którym
    chciałem zrobić zakupy. Okazało się, że znaczna część towaru ma
    wyzerowane ceny. Wybralem kilka przedmiotów i sfinalizowalem zakup. Co
    ciekawsze strona nie ma zadnego regulaminu (ta zakladka jest pusta).
    Na koniec zakupow otrzymalem komunikat:

    "Twoje zamówienie zostało przyjęte i wkrótce zostanie zrealizowane.
    Nasi pracownicy skontaktują się z Tobą aby uzgonić szczegóły.
    Na Twoją skrzynkę e-mail wysłaliśmy potwierdzenie realizacji
    zamówienia.
    Prosimy o dokonanie wpłaty w wysokości 19.99+ koszt wysyłki na nr
    konta:
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"

    Niestety potwierdzenia na maila nie dostałem, a konto było wyiksowane
    zatem nie mogłem dokonać przelewu.

    Całkowita wartość zakupów prawdopodobnie przekracza 3000 pln.

    Całość zakupów mam udokumentowaną screen-shotami, z prezentacją
    produktów, koszyka, braku regulaminu i finalizacji zamówienia.

    Jak myślicie da się coś ugrać?

    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 39. Data: 2007-08-12 14:36:53
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    Żałosne

  • 40. Data: 2007-08-13 11:15:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Hej, dostałem kolejnego maila... ktoś skomentuje? Panie Krzysztofie? : )

    > Tu jest cos na temat tego meila
    >
    > "Tymczasem, jak wyjaśnia Łukasz Wroński z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
    użytkownik miałby pełne prawo aby domagać się wykonania umowy przez sklep
    internetowy, gdyby złożył zamówienie przy użyciu formularza dostępnego na stronie
    > internetowej sklepu oraz otrzymał potwierdzenie przyjęcia oferty. W omawianym
    przypadku jest zaś spełniony tylko pierwszy warunek. Użytkownik po złożeniu oferty
    zakupu otrzymał bowiem wiadomość wygenerowaną przez obsługujący
    > sklep program-autoresponder, potwierdzającą złożenie oferty zakupu (e-sklepy mają
    obowiązek udzielania klientom automatycznych odpowiedzi informujących o potwierdzeniu
    złożenia zamówienia). Niestety w świetle przepisów nie jest to równoznaczne z
    przyjęciem oferty zakupu i zawarciem umowy ze sprzedawcą.
    > Po weryfikacji zamówienia i wykryciu błędu w cenniku, sklep internetowy nie
    > przyjął oferty zakupu towaru po cenie 449 zł, składając jednocześnie ofertę
    sprzedaży towaru w cenie 4349 zł."

    > Posiedzielem jeszcze na Tym forum i widze ze sie Pan Krzysiek mocno udziela, wiec
    posprzeczam sie troche z nim;-)

    > art.66 z indeksem 1 kc - oferta złożona w postaci
    > elektronicznej wiąże składającego, jeżei druga strona niezwłocznie
    > potwierdzi jej otrzymanie; nie moze miec tu zastosowana gdyz 661 paragraf 4 k.c
    > który stanowi, że rozwiązania dotyczące ofert elektronicznych zawarte w art. 661
    par. 1-3 nie mają zastosowania do zawierania umów za pomocą poczty elektronicznej
    albo podobnych środków indywidualnego porozumiewania się na odległość.

    > Do tego w Twojej sprawie bedzie napewno istotny
    >
    > art. 84 paragraf 2 k.c i art 5 k.c
    >
    > Poza tym art 70 paragral pierwszy

    > W tym przypadku strony uzgodnily
    > Oni napsiali w regulaminie kiedy dochodzi do zawarcia umowy a Pan robiac zakupy
    zakceptowal ten warunkek.

    > Co do drugiego podpunkt napisanego w poprzednim meilu, nie bede sie przy nim
    upieral.....

    > POZDRAWIAM
    > Tobiasz Lupa

    pozdrawiam.