  • 11. Data: 2003-04-16 11:59:10
    Temat: Re: alternatywa dla ZAIKSU ???
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Gregory - Poznaniak wrote:
    > Czy jesli ja rozliczam sie z PZU to następują jakieś
    > rozliczenia PZU --> inny ubezpieczyciel????

    Nie bardzo wiem dlaczego zadajesz to pytanie w kontekście rozliczeń
    firm zajmujących się zbiorowym zarządzaniem prawami autorskimi.
    ZAIKS zbiera tantiemy na rzecz twórców od tych, którzy wykorzystują
    ich utwory na terenie Polski. Jeżeli dany twórca jest w ZAIKSie to
    rozlicza się z nim bezpośrednio. Jeżeli w innej organizacji zbiorowego
    zarządzania to należne temu twórcy przekazuje do odpowiedniej organizacji,
    a ta wtedy przekazuje je twórcy.
    I nie ma znaczenia, czy ta organizacja jest w Polsce czy za granicą, ważne
    by te organizacje współpracowały ze sobą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm