  • 1. Data: 2003-02-04 15:57:19
    Temat: allegro - powrot do tematu
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam
    Wracam do tematu, ktory byl rozpatrywany w grudniu - chodzilo, ze gosc przedal
    telefon i twierdzi, ze byl sprawny a kupujacy go stwierdzil, ze byl zepsuty.
    Nie wiem jak sie jego sprawa skonczyla ale mam pytanie - podobna sprawa - gosc
    A sprzedal sprzet, gosc B go kupil. A twierdzi, ze wyslal sprawny, B ze dostal
    uszkodzony, czyli, ze wyslany byl niesprawny. Po czym gosc B oddal sprzet do
    naprawy i wyslal gosciowi A fakture za naprawe poprzez jakas kancelarie
    radcowska. I domaga sie wplaty kasy z zalaczonej kopi faktury na swoje konto. I
    co z takim faktem zrobic jesli byla ingerencja w sprzet - da sie stwierdzic, ze
    byl zepsuty ale jak stwierdzic, ze gosc A wyslal sprawny lub nie. I jak to sie
    ma do prawa, bo gosc B straszy goscia A sprawa sadowa i kosztami jesli gosc A
    nie zaplaci za fakture.

    pozdr
    cubdleburry

  • 2. Data: 2003-02-04 17:02:58
    Temat: Re: allegro - powrot do tematu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Ciężar dowodu spoczywa na stronie, która z tego wywodzi jakąś okoliczność.
    Tak więc gość B musi udowodnić, że to przyszło zepsute. Tylko nie wiem,
    jakim sposobem. Nawet jeśli z charakteru naprawy wynika, że była to wada
    istniejąca w samej rzeczy, to dowodem na to przed sądem mogłaby być
    zasadniczo tylko opinia biegłego. No, ale B już rzecz naprawił, więc
    stwierdzenie stanu faktycznego w chwili dostawy jest co najmniej trudne, by
    nie powiedzieć, że niemożliwe.
    Na miejscu A spał bym spokojnie. Proponuję wysłać do B pismo, w którym
    domaga się wskazania wiarygodnego dowodu na to, że to coś w chwili dostawy
    było zepsute i uzależnić uregulowanie tej faktury właśnie od przedstawienia
    tego dowodu.

  • 3. Data: 2003-02-04 20:55:07
    Od: "Jendrek" <a...@h...krakow.pl>

    Trzeba bylo nalepic stickery przynajmniej na 2 wkretach /plomby/ i napisac
    ze jezeli beda naruszone to nie ponosisz odpowiedzialnosci. Andrzej
    Ps. Tak jak gwarancja za glebokiej komuny.

  • 4. Data: 2003-02-04 22:14:49
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    nie wiedziec czemu przyszlo m i do glowy ze to ty sprzedajesz i sie
    zabezpieczasz :)

    leon

  • 5. Data: 2003-02-05 08:56:51
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A sprzedal sprzet, gosc B go kupil. A twierdzi, ze wyslal sprawny, B ze dostal
    > uszkodzony, czyli, ze wyslany byl niesprawny. Po czym gosc B oddal sprzet do

    Ja jestem tez w podobnej sytuacji, ale z strony B. Kupilem telefon na
    Allegro, ba, dzialal kilka dni, po czym przy probie rozmowy sie wylaczyl ;)
    Wylacza mi sie przy roznych okazjach, jak ktos dzwoni, jak ja probuje
    dzwonic. Wydalem 250 zl a praktycznie nie mam telefonu. Sprzedawca
    oczywiscie twierdzi, ze wyslal mi sprzet sprawny. No i co ja mam zrobic ?

    Oddac sprzet do ekspertyzy, wydac kase i straszyc sprzedawce ?
    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2003-02-05 09:19:52
    Od: Piotr Zet <a...@a...hidden>

    Recently KrzysiekPP wrote:
> [...]
    > Allegro, ba, dzialal kilka dni, po czym przy probie rozmowy sie wylaczyl ;)
    > Wylacza mi sie przy roznych okazjach, jak ktos dzwoni, jak ja probuje

    No to nie przy roznych okazjach, tylko w dosc okreslonych sytuacjach.
    Wtedy znacznie wzrasta pobor pradu (w moim telefonie np 70-krotnie)
    Wskazuje to raczej na klopoty z akumulatorem. Jesli swiezo po naladowaniu
    jest OK to na pewno ten problem. Wowczas raczej sprzedajacy nie jest winny.
    W koncu slaby akumulator to nie jest awaria telefonu.
    Chyba, ze kupowales telefon jako calkiem nowy.

    --
    Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
    "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool