  • 1. Data: 2004-12-09 12:02:30
    Temat: allegro
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    Witam

    Jesli dobrze zrozumialem regulamin na allegro to wygranie aukcji to
    jakas forma umowy, zaplacilem juz za wylicytowany przedmiot i tu mam 2
    pytania:

    1) w jakim terminie (od wplaty, od zakonczenia aukcji) sprzedawca jest
    zobowiazany do dostarczenia mi przedmiotu?

    2) kiedy moge (z powodu nie dostarczenia przez sprzedawce przedmiotu)
    odstapic od umowy i zarzadac zwrotu pieniedzy?

    Pozdrawiam
    oen.

  • 2. Data: 2004-12-09 12:20:39
    Temat: Re: allegro
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > 2) kiedy moge (z powodu nie dostarczenia przez sprzedawce przedmiotu)
    > odstapic od umowy i zarzadac zwrotu pieniedzy?

    Przeczytaj regulamin allegro.

  • 3. Data: 2004-12-09 13:22:46
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    > Przeczytaj regulamin allegro.

    Przeczytalem i jest tam tylko napisane, ze jesli nie nastapil kontakt do
    7 dni po zakonczeniu to mozna odstapic od transakcji.

    Nie chodzi mi w ogole o regulamin allegro tylko o UMOWE (nie wiem jak to
    sie fachowo nazywa ale powiedzmy ze:) SPRZEDAZY ktora to jest zawierana
    automatycznie po zakonczeniu aukcji i wlasnie o taka umowe mi chodzi i
    prawne zobowiazania stron.

    Pozdrawiam
    oen.

  • 4. Data: 2004-12-09 13:26:55
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    wlasnie oszukal mnie koles ze 158 komentarzami, pisze ze zwróci kase ale
    jakos od miesiaca nie dostalem ani grosza
    kwota nieduza - 96 zl + koszty przesylki ale cos z tym musze zrobic, nie
    bede nikomu dawal za free stówki

    Pozdrawiam :)

  • 5. Data: 2004-12-09 23:16:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "oen" <oen@[at].cut.it.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie fachowo nazywa ale powiedzmy ze:) SPRZEDAZY ktora to jest zawierana
    > automatycznie po zakonczeniu aukcji i wlasnie o taka umowe mi chodzi i

    W tym wypadku, o ile nie umówiliście się inaczej, to stosuje się regulamin
    Allegro jako domyślne unormowanie.

  • 6. Data: 2004-12-10 07:51:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > W tym wypadku, o ile nie umówiliście się inaczej, to stosuje się regulamin
    > Allegro jako domyślne unormowanie.

    No i oczywiście ogólnie KC ;)

  • 7. Data: 2004-12-10 12:58:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cpbkit$1mpp$2@news2.ipartners.pl...

    > No i oczywiście ogólnie KC ;)

    Oczywiście, ale w takim zakresie, w jakim nie normuje tego regulamin.

  • 8. Data: 2004-12-10 14:16:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cpc84t$90j$10@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:cpbkit$1mpp$2@news2.ipartners.pl...
    > Oczywiście, ale w takim zakresie, w jakim nie normuje tego regulamin.

    Pod warunkiem że KC nie normuje inaczej :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-12-11 16:27:15
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    > W tym wypadku, o ile nie umówiliście się inaczej, to stosuje się regulamin
    > Allegro jako domyślne unormowanie.

    Wlasnie o to pytam:

    Regulamin allegro nic nie mowi o tym co sie dzieje po UMOWIENIU sie stron.

    Umowa byla taka:
    ja wplacam pieniadze, on przesyla paczke nastepnego dnia.

    Ja wplacilem pieniadze, on odpowiedzial, ze pieniadze przyszly i ze
    wysyla paczke temtego dnia, dni mijaja, mijaja a paczki nie ma, kontaktu
    ze sprzedajacym nie ma.

    Kiedy zgodnie z prawem (nie zgodnie z regulaminem allegro ktory tego nie
    opisuje) moge zlozyc doniesienie (gdziestam) o tym, ze sprzedajacy nie
    wywiazal sie z umowy?

    Pozdrawiam
    oen.

  • 10. Data: 2004-12-11 19:35:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kiedy zgodnie z prawem (nie zgodnie z regulaminem allegro ktory tego nie
    > opisuje) moge zlozyc doniesienie (gdziestam) o tym, ze sprzedajacy nie
    > wywiazal sie z umowy?

    Ścisłej daty nigdzie w prawie nie podano. Należało by się zwrócić do poczty
    z zapytaniem ile to może iść. Ile zazwyczaj tego typu przesyłki idą. Ale
    myślę, że 7 dni, to w zupełności [powinno wystarczyć, by doszło. Następnie
    zwrócić się do sprzedającego, by ten dowiódł, że wywiązał się ze swojego
    obowiązku, to jest paczkę nadał. pamiętajmy, ze z chwilą jej nadania kończy
    się jego obowiązek i odpowiedzialność. Ale skoro nie ma z nim kontaktu ...

    Poczekaj, czy nie zaczął się inne negatywy pojawiać. Zobacz, ile facet ma
    transakcji na biegu. Jeśli zaczną się negatywy, to idź i złóż zawiadomienie
    o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Policja wszcznie w takim wypadku
    czynności sprawdzające. Tam, gdzie gość mieszka wezwą go do okazania dowodu
    nadania. jeśli go okaże, to policja wyda odmowę wszczęcia i nic wielkiego
    nikomu się nie stanie. Jeśli gość dowodu nadania mieć nie będzie, to jest to
    dowodem tego, ze Cię oszukał. Tak więc bez skrupułów.

    Tak samo, jak załóżmy przez 14 dni nie będzie z nim kontaktu. Te 14
    wytrzasnąłem stąd, ze sumuję wynikający z regulaminu zdaje się 7-mio dniowy
    termin wysłania z domniemanym maksymalnym czasem dostarczenia.