  • 1. Data: 2004-12-09 11:51:12
    Temat: mieszkanie spółdzielcze a garaż podziemny
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam,

    Czy spółdzielnia mieszkaniowa może zmusić członków spółdzielni do
    zapłaty za garaż (a właściwie miejsce parkingowe pod blokiem)?
    W szczegółach wygląda to tak, że nowowybudowane bloki posiadają parkingi
    podziemne, które spółdzielnia chciała sprzedać, ale (rzekomo) nie
    znaleźli się chętni. I teraz, by odzyskać utopione pieniądze próbuje
    wyciągnąć je od mieszkańców. Chodzi o niebagatelną - jak na miejsce
    parkingowe (kawałek wyrównanej ziemi pokrytej posadzką) - kwotę ok. 13
    tys. PLN. Nadmienię, że już raz kilka miesięcy temu próbowali wyciągnąć
    od nas - jak to nazwali - uzupełnienie wkładu mieszkaniowego na poczet
    tychże miejsc parkingowych w wysokości 20 tys. PLN!
    Czy jest jakaś szansa odwołania się od wpłaty tej kwoty w sytuacji gdy i
    tak nie będę korzystać z tego parkingu, gdyż nie mam samochodu, a nawet
    wynajęcie takiego miejsca komukolwiek mija się z sensem ze względu na
    wymaganą wysokość wpłaty.

    --
    .:: sjf ::..
    "Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"

  • 2. Data: 2004-12-09 13:12:00
    Temat: Re: mieszkanie spółdzielcze a garaż podziemny
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > Czy spółdzielnia mieszkaniowa może zmusić członków spółdzielni do
    > zapłaty za garaż (a właściwie miejsce parkingowe pod blokiem)?

    Generalnie spółdzielnia jak się uprze to może zmusić członków do czego
    chce....
    w majestacie prawa zresztą.....
    Jako członek spółdzielni pokrywasz rzeczywiste koszty budowy wg OSTATECZNEGO
    rozliczenia inwestycji. Koniec kropka.
    Jeśli spółdzielnia poniosła koszty to członkowie je pokrywają....bo niby
    skąd spółdzielnia
    miałaby mieć na to środki???

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-12-09 13:57:44
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "jot.be" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chce....
    > w majestacie prawa zresztą.....
    > Jako członek spółdzielni pokrywasz rzeczywiste koszty budowy wg

    I z powyzszych powodów nalezy unikac spóldzielni mieszkaniowych jak zarazy a
    mieszkania kupowac wylacznie od dewelopera. A na rynku wtórnym - od
    wlasciciela. Nie 'kupowac' spóldzielczego prawa do lokalu. Nigdy.

    Nie rozumiem dlaczego w polskich realiach ceny analogicznych mieszkan u
    dewelopera i spóldzielni sa takie same. Przeciez to sa 2 RÓŻNE produkty z
    których jeden jest wlasnoscia a drugi 'wlasnoscia' uposledzona. Gorszym
    towarem. Niebezpiecznym - bo obciazonym nieznanymi kosztami dodatkowymi.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 4. Data: 2004-12-09 14:40:47
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > I z powyzszych powodów nalezy unikac spóldzielni mieszkaniowych jak zarazy
    > mieszkania kupowac wylacznie od dewelopera. A na rynku wtórnym - od
    > wlasciciela. Nie 'kupowac' spóldzielczego prawa do lokalu. Nigdy.

    Bywają wyjątki potwierdzające regułę, jak również krytyczne sytuacje w drugą
    stronę
    (np. bankructwo developera przed podpisaniem aktu).
    Ale generalnie jest to zdrowa zasada.

    Pozdrawiam
    jot.be
    członek spółdzielni :-(