  • 1. Data: 2002-08-08 18:05:27
    Temat: alkohol w miejscach publicznych
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

    Tak sie zastanawiam czy zakaz spozywania alkoholu w miejscach
    publicznych zabrania spozywania alkoholu czy tez
    nikt sie nie przyczepi do browara zawinietego np. w torebke
    papierowa (made in USA).

    --
    [ `Y$b. _,dP"^^^"Y$b. $$b. ,$$P""|GG: #393759 x...@m...art.pl ]
    [ `Y$bdP' ,g=-.$$ $$$b. ,$P' : 5452554d4547415041554552524f4b45]

  • 2. Data: 2002-08-08 18:25:54
    Temat: Re: alkohol w miejscach publicznych
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    XaN wrote:
> [...]

    ustawa o wychowaniu w trzeźwosci
    art 14.....
    "2a. Zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach, placach i w
    parkach, z wyjątkiem miejsc przeznaczonych do ich spożycia na miejscu, w
    punktach sprzedaży tych napojów"

    Art. 431. 1. Kto spożywa napoje alkoholowe wbrew zakazom określonym w art.
    14 ust. 1 i 2a-6 albo nabywa lub spożywa napoje alkoholowe w miejscach
    nielegalnej sprzedaży, albo spożywa napoje alkoholowe przyniesione przez
    siebie lub inną osobę w miejscach wyznaczonych do ich sprzedaży lub
    podawania,

    podlega karze grzywny.

    2. Usiłowanie wykroczenia określonego w ust. 1 jest karalne.

    3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w ust. 1 można orzec
    przepadek napojów alkoholowych, chociażby nie były własnością sprawcy.

    a wiec mozesz sie kamuflowac jak chcesz, ale jesli cie zlapia i udowodnia,
    ze waliles gorzale i tak bedziesz odpowiadal. mozesz nawet pic przez wezyk z
    butow..

    pozdr

    ssj5

  • 3. Data: 2002-08-08 18:46:53
    Od: "Naidoo" <p...@m...icpnet.pl>

    Zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach, placach i w
    > parkach, z wyjątkiem miejsc przeznaczonych do ich spożycia na miejscu, w
    > punktach sprzedaży tych napojów"

    a co z piciem oficjalnie w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej?
    dzis jechalam w autobusie, a bardzo wczorajszy pan pil sobie piwo; on
    smierdzial i piwo tez ( straszny upal i pelno ludzi w busie),
    pzdr,

  • 4. Data: 2002-08-08 20:09:50
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

    > a wiec mozesz sie kamuflowac jak chcesz, ale jesli cie zlapia i
    > udowodnia, ze waliles gorzale i tak bedziesz odpowiadal. mozesz nawet
    > pic przez wezyk z butow..

    Chodzi mi o to czy moga podchodzic i sprawdzac co tam walisz.
    Czy policja tak po prostu moze Cie przeszukac?

  • 5. Data: 2002-08-08 20:12:09
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

> [...]
    > dzis jechalam w autobusie, a bardzo wczorajszy pan pil sobie piwo; on
    > smierdzial i piwo tez ( straszny upal i pelno ludzi w busie),

    W regulaminie mpk jest napisane, ze nie mozna pic (nawet soku chyba,
    bo mozna pochlapac podroznych). W przypadku gdy ktos sie nie
    stosuje do regulaminu, moga delikwenta wystawic z tramwaju.

  • 6. Data: 2002-08-08 20:31:38
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "XaN" <x...@m...art.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o to czy moga podchodzic i sprawdzac co tam walisz.
    > Czy policja tak po prostu moze Cie przeszukac?

    Może, ale tu raczej nie chodzi o przeszukanie, lecz o kontrolę
    osobistą i sprawdzenie bagażu. Policja ma takie prawo
    w przypadku podejrzenia zaistnienia czynu zabronionego
    pod groźbą kary (takim czynem jest spożywanie alkoholu
    w miejscach niedozwolonych).
    Podsatwą prawną jest art. 15 ustawy o policji i wydane
    na jego podstawie rozporządznie MSWiA.

  • 7. Data: 2002-08-08 20:50:14
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "XaN" <x...@m...art.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o to czy moga podchodzic i sprawdzac co tam walisz.
    > Czy policja tak po prostu moze Cie przeszukac?

    Mnie sie wydaje, ze policja moze kogos przeszukac tylko
    wtedy, jezeli istnieje uzasadnione przypuszczenie
    popelnienia przestepstwa (a picie alkoholu
    nie jest przestepstwem, tylko wykroczeniem). Tak wiec
    teoretycznie policja nie ma prawa sprawdzic, co masz
    w torbie.

    Ale:
    1) moge sie mylic
    2) teoria teoria, a praktyka jaka jest, kazdy wie...
    sprobuj podyskutowac z policjantem... W najlepszym
    wypadku trafisz do izby wytrzeziwen. I nie mysl,
    ze uda Ci sie potem odwolac - we Wroclawiu wsadzili
    do izby chorego na epilepsje i biedak dalej chyba
    walczy o zwrot kosztow i najzwyklejsze przeprosiny.

    Michal Letowski

  • 8. Data: 2002-08-08 21:00:28
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal XaN w wiadomosci news:Xns9264E11B0C105xanmetalartpl@193.110.120.9
    :

    > Chodzi mi o to czy moga podchodzic i sprawdzac co tam walisz.
    > Czy policja tak po prostu moze Cie przeszukac?

    jesli zachodzi podejrzenie ...
    ... a podejrzenie zawsze zachodzi jak potrzeba ;-)

    --
    BITRO
    www.google.com twoim przyjacielem

  • 9. Data: 2002-08-09 11:25:43
    Od: XaN <x...@m...art.pl>

    Czyli sprawa jest niezwykle sliska (jak wiele w naszym kraju),
    zalezy jak bardzo upierdliwy jest ow policjant.
    Swoja droga ten zakaz spozywania alkoholu w miejscach publicznych
    spowodowal jedynie, ze czlowiek nie moze sobie wypic browarka
    dla ochlody bo pojawia sie policja z nikad i bum!
    Bo przeciez policja na zuzli pijacych 3 wina dziennie i tak nie reaguje.

  • 10. Data: 2002-08-13 07:00:15
    Od: "daniel" <d...@a...pl>

> [...]
    > parkach, z wyjątkiem miejsc przeznaczonych do ich spożycia na miejscu, w

    Ale w bramie mozna ostatno gosciu wygral sprawe bo pil piffko w bramie a w
    ustawie niewymienili tego miejsca

    Daniel