    From: "Michal Letowski" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkohol w miejscach publicznych
    Date: Thu, 8 Aug 2002 22:50:14 +0200

    Użytkownik "XaN" <x...@m...art.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns9264E11B0C105xanmetalartpl@193.110.120.9...

    > Chodzi mi o to czy moga podchodzic i sprawdzac co tam walisz.
    > Czy policja tak po prostu moze Cie przeszukac?

    Mnie sie wydaje, ze policja moze kogos przeszukac tylko
    wtedy, jezeli istnieje uzasadnione przypuszczenie
    popelnienia przestepstwa (a picie alkoholu
    nie jest przestepstwem, tylko wykroczeniem). Tak wiec
    teoretycznie policja nie ma prawa sprawdzic, co masz
    w torbie.

    Ale:
    1) moge sie mylic
    2) teoria teoria, a praktyka jaka jest, kazdy wie...
    sprobuj podyskutowac z policjantem... W najlepszym
    wypadku trafisz do izby wytrzeziwen. I nie mysl,
    ze uda Ci sie potem odwolac - we Wroclawiu wsadzili
    do izby chorego na epilepsje i biedak dalej chyba
    walczy o zwrot kosztow i najzwyklejsze przeprosiny.

    Michal Letowski