  • 41. Data: 2011-01-12 13:27:45
    Temat: Re: alkohol na kredyt - orzecznictwo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 14:25, Olgierd pisze:

    > Myślę, że o ile działalności w zakresie udzielania pożyczek nie prowadzi
    > przedsiębiorca obdarzony koncesją, to tak.

    A z czego wynika to ograniczenie?

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2011-01-12 13:29:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 12-01-2011 14:07, Liwiusz pisze:

    > Czyli mogę w monopolowym najpierw udzielić pożyczki na 5,50zł, aby
    > klient kupił sobie za to alkohol?

    Teoretycznie, o ile te 5,50 faktycznie wręczysz klientowi i nie
    wymagasz, by wydał je w Twoim sklepie.

    I uprzedzając - tak, zasada "a kto mi udowodni" działa jak zawsze.
    Ale tak samo działa w przypadku każdego innego czynu zabronionego,
    zwłaszcza takiego, w którym nikt nie czuje się poszkodowany.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 43. Data: 2011-01-12 14:19:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 12-01-2011 14:27, Liwiusz pisze:

    > Jest przepis określający czym jest kredyt kupiecki?

    A jest jakiś przepis określający, czym jest obiad?

    > No, jak definicji nie ma, to można wszystko kwalifikować jako k.
    > kupiecki. Albo nie kwalifikować do niego niczego.

    Ależ jest definicja.
    Znalazłam kilka i to niesprzecznych, wpisując w googla "kredyt kupiecki".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 44. Data: 2011-01-12 14:26:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 15:19, Maddy pisze:

    > A jest jakiś przepis określający, czym jest obiad?

    A musi być?

    Jakby był przepis zakazujący jedzenia obiadów, to definicja powinna być,
    bo dla jednego w południe będzie obiad, a dla drugiego drugie śniadanie.

    Jeśli nie będzie definicji, to stworzy się ona na podstawie orzeczeń sądów.

    I o to właśnie w tym wątku pytałem.

    > Ależ jest definicja.
    > Znalazłam kilka i to niesprzecznych, wpisując w googla "kredyt kupiecki".

    Biorąc pierwsze z brzegu http://kredyty-finanse.eu/kredyt-kupiecki, czy
    http://www.kredyt-kupiecki.com.pl/ od razu można wykluczyć kredyt
    kupiecki w relacji sklep monopolowy - konsument.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2011-01-12 15:00:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 14:27:45 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > A z czego wynika to ograniczenie?

    Bo jemu nie wolno na kredyt. Tak myślę.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 46. Data: 2011-01-12 15:56:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.01.2011 14:21), Maddy wrote:

    > Ale poczytałeś, co to jest kredyt kupiecki, dlaczego do jego udzielenia
    > nie trzeba być bankiem i że z kredytem konsumenckim ma wspólny jedynie
    > pierwszy człon nazwy?

    Tu si trochę nie zgodzę. Czyż kredyt konsumencki nie jest szczególnym
    rodzajem kredytu kupieckiego?

    p. m.

  • 47. Data: 2011-01-12 16:45:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/12/2011 7:25 AM, Olgierd wrote:

    > Myślę, że o ile działalności w zakresie udzielania pożyczek nie prowadzi
    > przedsiębiorca obdarzony koncesją, to tak.

    ee,
    to w takim razie tesco i carefour czy inne tego typu markety wydajace
    swoje wlasne karty kredytowe musialyby zabronic kupowania za nie alkoholu.

    Bardziej istotnym jest chyba fakt niepowiazania udzielenia kredytu z
    zakupem alkoholu za te pieniadze.

  • 48. Data: 2011-01-12 17:19:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Bardziej mnie interesuje zagadnienie jak mam rozumieÄ? uĹźyte w ustawie
    > sĹ?owo "kredyt",

    Kredyt należy rozumieć to potocznie,czyli jak od razu nie płaci.
    Ale nie słyszałem by takie sprawy zdarzały sie w rzeczywistości.

    --
    @2011 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 49. Data: 2011-01-12 17:34:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 18:19, Johnson pisze:

    > Kredyt należy rozumieć to potocznie,czyli jak od razu nie płaci.
    > Ale nie słyszałem by takie sprawy zdarzały sie w rzeczywistości.

    Ponoć w 2007r. był pierwszy wyrok
    http://media.wp.pl/kat,1022939,wid,9281434,wiadomosc
    .html?ticaid=1b96b&_ticrsn=5

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2011-01-12 17:48:34
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-01-12 01:11, witek pisze:

    > jestes.

    plaska pomaranczowa kredytowa z ing , debetowa wupukla toyota lub
    multibank (visa classic)

    jak sie polapac bedac sprzedawca nie znajac tych kart ktora kredytowa
    ktora debetowa?