  • 1. Data: 2005-05-11 06:41:47
    Temat: alimenty, ale na rodzica (może trochę długie)
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Od urodzenia wychowywała mnie sama matka.
    Ojciec z nami nie mieszkał.
    Po wielu latach procesu o rozwód matka dostała go.
    Ojciec płacił śmieszne zasądzone kwoty alimentów na mnie, tak dobrze
    kombinował w sadzie.
    W 1988r. korzystając z zamieszania związanego z przenoszeniem się siedziby
    ówczesnej milicji pozyskał paszport i wyleciał do USA, pomimo, że na milicji
    było zastrzeżenie o niewydawanie mu tego dokumentu. Słuch o nim zaginął,
    żadnej wiadomości przez 16 lat. Ja się wówczas uczyłem. Ojciec nie dopełnił
    wobec mnie obowiazku alimentacyjnego !!! i wyjechał sobie. Ja mimo wszystko
    wyszedłem jak to się mawia na ludzi.
    Nagle wczoraj, jak grom z jasnego nieba, dostaję pismo (!!!) listem zwykłym
    z Zespółu ds Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej.
    MOPS wzywa mnie do stawienia się w określonym terminie z Dow Os. i
    zaświadczeniem o zarobkach celem ustalenia opłaty za pobyt ojca w domu
    opieki społecznej.
    Skontaktowałem się z siostrą ojca. Ponoć w USA miał wypadek samochodowy.
    Jest niewidomy i ma padaczkę (nie wzrusza mnie to, dla mnie to obca osoba).
    Podobno ma przyznaną niewyskoką emeryturę z ZUSu, przepracował chyba z 30
    lat, a wiek 70 lat, wiec chyba ma prawo do świadczenia.
    W pouczeniu w pismie jest info, że niestawienie się może być ukarane
    grzywną, a złożenie nieprawdziwych zeznań nawet KK.
    MOPS powołuje się w piśmie, że działa na pods. art 50 Kodeksu Postępowania
    Administracyjnego.

    Moje pytania.
    Czy MOPS może żądać ode mnie stawienia się ?
    Czy mogą żądać ode mnie zaświadczenia o zarobkach ?
    Czy ww fakty nie maja wpływu na aktualną sytuację (dlaczego mam za gada
    płacić) ?
    Jakie kwoty dochodów dyskwalifikują ewentualne zaniechanie pobierania
    pieniędzy w takim wypadku ?
    I bardziej ogólnie. Co w takiej sytuacji zrobić, gdzie się udać ?
    Jestem zszokowany i załamany.

    pzdr
    z góry serdecznie dziękuję za wszelkie podpowiedzi
    Piotr

  • 2. Data: 2005-05-16 22:04:50
    Temat: Odp: alimenty, ale na rodzica (może trochę długie)
    Od: "albert" <a...@w...pl>

> [...]
    > Jestem zszokowany i załamany.
    >
    > pzdr
    > z góry serdecznie dziękuję za wszelkie podpowiedzi

    ja bym sie zastanowił nad formą pisma
    dlaczego to był zwykły list?
    taki list nie jest prawidłowo doręczony
    możesz go śmiało wyrzucić to pewne.
    i czekać na polecony , a wtedy faktycznie
    trzeba podjąć jakies kroki
    ale coś mam niejasne przeczucie że poleconego nie będzie.................

    a przy okazji faktycznie warto sobie przygotować grunt
    pod przyszły bój w sądzie.
    ale dzięki temu pismu masz czas na to aby to zrobić dobrze.
    tyle ja, a diabeł tkwi w szczegółach więc może ktoś to uzupełni
    aby człowieka nie wyprowadzić na manowce.

  • 3. Data: 2005-05-17 09:07:50
    Temat: Re: alimenty, ale na rodzica (może trochę długie)
    Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il>

    Piotr napisał(a):

    > Czy MOPS może żądać ode mnie stawienia się ?

    Nie.

    > Czy mogą żądać ode mnie zaświadczenia o zarobkach ?

    Nie.

    > I bardziej ogólnie. Co w takiej sytuacji zrobić, gdzie się udać ?

    Nigdzie, bo ja tu czuję jakiś kant.

    > Jestem zszokowany i załamany.

    Wyluzuj.