    From: "Piotr" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: alimenty, ale na rodzica (może trochę długie)
    Date: Wed, 11 May 2005 08:41:47 +0200

    Od urodzenia wychowywała mnie sama matka.
    Ojciec z nami nie mieszkał.
    Po wielu latach procesu o rozwód matka dostała go.
    Ojciec płacił śmieszne zasądzone kwoty alimentów na mnie, tak dobrze
    kombinował w sadzie.
    W 1988r. korzystając z zamieszania związanego z przenoszeniem się siedziby
    ówczesnej milicji pozyskał paszport i wyleciał do USA, pomimo, że na milicji
    było zastrzeżenie o niewydawanie mu tego dokumentu. Słuch o nim zaginął,
    żadnej wiadomości przez 16 lat. Ja się wówczas uczyłem. Ojciec nie dopełnił
    wobec mnie obowiazku alimentacyjnego !!! i wyjechał sobie. Ja mimo wszystko
    wyszedłem jak to się mawia na ludzi.
    Nagle wczoraj, jak grom z jasnego nieba, dostaję pismo (!!!) listem zwykłym
    z Zespółu ds Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej.
    MOPS wzywa mnie do stawienia się w określonym terminie z Dow Os. i
    zaświadczeniem o zarobkach celem ustalenia opłaty za pobyt ojca w domu
    opieki społecznej.
    Skontaktowałem się z siostrą ojca. Ponoć w USA miał wypadek samochodowy.
    Jest niewidomy i ma padaczkę (nie wzrusza mnie to, dla mnie to obca osoba).
    Podobno ma przyznaną niewyskoką emeryturę z ZUSu, przepracował chyba z 30
    lat, a wiek 70 lat, wiec chyba ma prawo do świadczenia.
    W pouczeniu w pismie jest info, że niestawienie się może być ukarane
    grzywną, a złożenie nieprawdziwych zeznań nawet KK.
    MOPS powołuje się w piśmie, że działa na pods. art 50 Kodeksu Postępowania
    Administracyjnego.

    Moje pytania.
    Czy MOPS może żądać ode mnie stawienia się ?
    Czy mogą żądać ode mnie zaświadczenia o zarobkach ?
    Czy ww fakty nie maja wpływu na aktualną sytuację (dlaczego mam za gada
    płacić) ?
    Jakie kwoty dochodów dyskwalifikują ewentualne zaniechanie pobierania
    pieniędzy w takim wypadku ?
    I bardziej ogólnie. Co w takiej sytuacji zrobić, gdzie się udać ?
    Jestem zszokowany i załamany.

    pzdr
    z góry serdecznie dziękuję za wszelkie podpowiedzi
    Piotr