  • 11. Data: 2013-12-30 16:22:30
    Temat: Re: aktualizacja danych NIP1/VAT-R/CEIDG/ZUS
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-12-30 15:05, Stokrotka pisze:

    > Serio? proszę o szczegóły.

    Ja jestem zameldowany w szkoplandii a firme prowadze w polsce i co mi
    zrobisz?

  • 12. Data: 2013-12-30 16:38:49
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-12-30 12:57, jureq pisze:

    > Czy przypadkiem zmiana 5 nie idzie automatem do 2, 3 i 4?

    idzie idzie, ale nie pkt4. VAT-R trzeba zlozyc do US ;P

    --
    jarek

  • 13. Data: 2013-12-30 16:51:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-30, Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> wrote:

    [...]

    >>> 2. zmiana danych w zus 7 dni
    >>> 3. zmiana danych w us pit - 7 dni
    >>> 4. zmiana danych w us vat - 7 dni

    > idzie idzie, ale nie pkt4. VAT-R trzeba zlozyc do US ;P

    Chyba już można VAT-R załączyć do wniosku CEIDG.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2013-12-30 17:01:51
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    > On 2013-12-30, Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Chyba już można VAT-R załączyć do wniosku CEIDG.

    o ile sie ma podpis z certyfikatem. epuapem sie nie da nawet.

  • 15. Data: 2013-12-30 18:56:23
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Ja jestem zameldowany w szkoplandii a firme prowadze w polsce i co mi
    > zrobisz?

    No to masz meldunek, tyle , że nie w Polsce.
    A napisałeś , że bez meldunku.
    Ja mam legalny dowód bez meldunku.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 16. Data: 2013-12-30 22:41:21
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-12-30 18:56, Stokrotka pisze:

    > No to masz meldunek, tyle , że nie w Polsce.
    > A napisałeś , że bez meldunku.
    > Ja mam legalny dowód bez meldunku.

    Dowod moze byc bez meldunku mialem taki swego czasu i w niczym to nie
    przeszkadza zarejestrowac dzialalnosci.
    meldunek nie ma nic wspolnego z dzialalnoscia gospodarcza no chyba ze
    dzialalnosc jest prowadzona w miejscu meldunku.

  • 17. Data: 2013-12-31 10:19:00
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > meldunek nie ma nic wspolnego z dzialalnoscia gospodarcza no chyba ze
    > dzialalnosc jest prowadzona w miejscu meldunku.

    Bardzo poprawiłeś mi humor, oby to była prawda.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 18. Data: 2013-12-31 11:43:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Dec 2013, Jarek Pudelko wrote:

    > Faktycznie jest prosciej niz myslalem ale jednak absurd jest, co potwierdzila
    > Pani w urzedzie ;P

    Za czasów sprzed "jednego okienka" działało to tak, przynajmniej
    u mnie, że skarbówka akceptowała przyjęcie NIP-1 na początku,
    i akceptowała "dosłanie załącznika" z niezbędnymi dokumentami
    jak już się pojawią, dopisywałem informację do którego NIP
    dołączyć, i dawało tak się obejść operacje zmiany konta bankowego
    czy tam dowodu.
    Ale teraz idzie automatem urzędniczym i nie mam pojęcia czy
    takie "dosłanie" np. danych nowego dowodu zadziała, rozumiem
    że pytałeś i odpowiedź brzmiała "nie"?
    No to "ulepszyli", jak zwykle :>

    > Zmiany w wpisie do ewidencji do 7 dni od zaistnienia zmiany, na dowod mam
    > czekac i jak dostane nowy to znowu zmiana do ewidencji - to jest troche
    > absurdalne.

    Zgadza się.

    > do URZEDU MIASTA KRAKOWA do wydzialu OBSLUGI PRZEDSIEBIORCOW, do stosownego
    > Urzedu Skarbowego, ZUS'u itd?
    > Przeciez zmieniajac meldunek OSWIADCZAM, ze chce sie tam zameldowac wiec po
    > co mam to oswiadczac w kazdej instytucji osobno?

    Bo te instytucje co do zasady zbierają informację o adresie ZAMIESZKANIA,
    a ten zmienia się "natychmiastowo", zaś fakt zbierania informacji
    o adresie zameldowania tudzież dowodzie osobistym jest odrębny.

    Że-tak-przypomnę: jak daaawno temu onumerkowywano społeczeństwo Polski
    różnymi numerkami, wprowadzono ich tak wiele z uzasadnieniem, że
    chodzi o to, aby numery dotyczące różnych informacji NIE BYŁY
    RAZEM W JEDNEJ BAZIE. Nigdy.
    Pierwszy z brzegu formularz rejestracyjny do ZUS zaprzecza tej zasadzie,
    wskazując, iż wersja "wiele różnych kodów" jest absurdem sama w sobie;
    do tego dochodzi przećwiczona "logika Płatnika", w myśl której
    można podać A lub B, B lub B, A lub C bądź A, B i C, ale jeśli
    w jednym dokumencie jest A,B i C zaś w drugim - równie
    dopuszczalne - A i B, to mamy "złą identyfikację".
    No to pytaniem jest, czy "wersja amerykańska" z jednym numerem
    identyfikacji socjalnej stosowanym do wszystkiego nie jest
    aby lepsza.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2013-12-31 16:31:53
    Od: Jarek Pudelko <j...@U...boxnet.ceti.pl>

    > On Mon, 30 Dec 2013, Jarek Pudelko wrote:

    > No to pytaniem jest, czy "wersja amerykańska" z jednym numerem
    > identyfikacji socjalnej stosowanym do wszystkiego nie jest
    > aby lepsza.

    Pewnie jest ale kontynuujac :) zlozylem dzisiaj VAT-R
    Podczas skladania druku Pani przed przyjeciem powiedziala, ze JUZ
    SPRAWDZA czy dostali aktualizacje z CEIDG. Tak, dostalismy, faktycznie
    Pan zmienil dane w dzialalnosci i adres zameldowania.
    Wiec skoro stosowny urzad JUZ O TYM WIE, to ja poslusznie zlozylem
    stosowny druk, w ktorym podalem nowy adres zameldowania, chociaz urzad
    go JUZ ZNAL i juz mial go w bazie.
    Po co w takim razie informacja z CEIDG zostala przeslana do urzedu
    skarbowego skoro ja te sama informacje musialem na wlasciwym druku w
    urzedzie zlozyc? Sprawdzaja czy nie klamie czy o co chodzi? :)

    --
    jarek

  • 20. Data: 2014-01-04 00:56:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Dec 2013, Jarek Pudelko wrote:

    > Sprawdzaja czy nie klamie czy o co chodzi? :)

    Polują na mandat :> - pułapka (ustawowa) jest prosta, skoro
    urząd "już wie", to nie działa czynny żal.
    Trudno o inne zastosowanie takiej odmiany "jednego okienka".

    pzdr, Gotfryd