  • 1. Data: 2013-12-28 15:37:05
    Temat: Czy mogę ponieść koszty strony przeciwnej w kolegium?
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W 2012 roku podniesiono mi 5-krotnie podadek gruntowy od mieszkania w
    bloku (mieszkanie w Warszawa/Ochota). Napisałem wtedy odwołanie do
    Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Dopiero pod koniec stycznia 2014
    mam wyznaczony termin. Chodzi mi o taką sprawę: załóżmy że wykażę że
    Operat Szacunkowy sporządzony przez rzeczoznawcę gminy jest przestarzały
    (bądź w inny sposób zły). Gmina zrobi nowy operat i wygra sprawę w
    Samorządowym Kolegium Odwoławczym. Czy po przegranej przeze mnie sprawie
    Kolegium może obciążyć mnie kosztami prowadzenia sprawy poniesionymi
    przez gminę w tym kosztem sporządzenia przez gminę nowego operatu lub
    innymi kosztami prowadzenia sprawy w kolegium? Mam zamiar ewentualnie
    poprosić prawnika o pomoc ale chcę poznać Wasze zdanie co do możliwości
    obciążenia mnie kosztami przez to kolegium.

  • 2. Data: 2013-12-29 11:18:54
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Nikt nic? Bo chodzi o to że opłaca mi się przeciągać sprawę w tym
    Samorządowym Kolegium Odwoławczym - do rozsztrzygnięcia płacę podatek
    gruntowy w starej, niższej wielkości. Jednak będę wolał zrezygnować z
    przeciągania sprawy jeśli potem mogę zostać obciążony kosztami
    poniesionymi w sprawie przez stronę przeciwną.
    Może moje pytanie jest naiwne albo banalne - nie jestem prawnikiem.
    Zanim pójdę do prawnika wolałbym znać odpowiedź na to o co pytam.