  • 1. Data: 2007-08-04 11:11:17
    Temat: akt notarialny - ilu wlascicieli
    Od: "Pytajnik" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Prosiłbym o pomoc w następującej sprawie - przed rokiem podpisałem umowę o
    wybudowanie lokalu mieszkaniowego, całość opłat sfinansowałem z własnych
    oszczędności, na resztę wziąłem kredyt. W tzw. "międzyczasie" porzuciłem jednak
    jedynie słuszny stan kawalerski :) co skutkuje m.in. powstaniem wspólnoty
    majątkowej. Czy w akcie notarialnym muszę obecnie podać współmałżonkę jako
    drugiego właściciela lokalu? Czy jest to nadal lokal nabyty z majątku odrębnego?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-04 13:55:20
    Temat: Re: akt notarialny - ilu wlascicieli
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

> [...]
    > majątkowej. Czy w akcie notarialnym muszę obecnie podać współmałżonkę jako
    > drugiego właściciela lokalu? Czy jest to nadal lokal nabyty z majątku

    to przyłącze się do pytania
    jeśli jest to z odrębnego, to kiedy staje się to współwłasność małżeńska?

    co się dzieje w przypadku (odukać )
    -smierći małżonka (komu należy się własność)
    -w przypadku rozwodu

    okropne pytanie, ale chciałbym wiedzieć czysto teoretycznie
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-08-04 22:17:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Pytajnik" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > majątkowej. Czy w akcie notarialnym muszę obecnie podać współmałżonkę jako
    > drugiego właściciela lokalu? Czy jest to nadal lokal nabyty z majątku

    Gdy będziesz sporządzał akt u notariusza, to powiedz, że lokal ten
    nabywasz do majątku osobistego, ze środków pochodzących z tegoż majątku.
    Żona twoja będzie musiała stanąć do aktu i stan ten potwierdzić.
    Ewentualnie pozostaje wprowadzenie ustroju rozdzielności majątkowej,
    wtedy do aktu będziesz mógł stanąć sam.

  • 4. Data: 2007-08-05 10:09:55
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "MIchal" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to przyłącze się do pytania
    > jeśli jest to z odrębnego, to kiedy staje się to współwłasność małżeńska?

    Lokal zostal zakupiony przed slubem? Nie staje sie.

    > co się dzieje w przypadku (odukać )
    > -smierći małżonka (komu należy się własność)

    Spadkobiecom.

    > -w przypadku rozwodu

    Pozostaje w majatku osobistym, z tym ze drugi wspolmalzonek moze wskazywac,
    ze poczynil na te nieruchomosc pewne naklady (np. poniosl koszty remontu) i
    wtedy sytuacje sie komplikuje.

    > okropne pytanie, ale chciałbym wiedzieć czysto teoretycznie
    > pozdrawiam

    Nie okropne, ale zyciowe.

  • 5. Data: 2007-08-05 15:47:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał

    > Pozostaje w majatku osobistym, z tym ze drugi wspolmalzonek moze
    > wskazywac, ze poczynil na te nieruchomosc pewne naklady
    > (np. poniosl koszty remontu)

    Raty kredytu spłacane już w czasie trwania małżeństwa też się
    do tych nakładów zaliczają?

    > i wtedy sytuacje sie komplikuje.

    Możesz rozwinąć?

  • 6. Data: 2007-08-06 10:30:02
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    > Lokal zostal zakupiony przed slubem? Nie staje sie.

    jest to działka zakupiona kilka dni przed slubem

    ale po slubie bedzie budowa domu
    domu

    > Spadkobiecom.

    czyli małżonce?

    a co jesl mi sie cos przydazy zaraz po slubie?
    czyja będzie działka?
    kto będzie spadkobiercą?
    Małżonka czy moze rodzice moi?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-08-07 08:04:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Aug 2007, Alek wrote:

    > Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał

    > Raty kredytu spłacane już w czasie trwania małżeństwa też się
    > do tych nakładów zaliczają?

    ...w sumie sąsiedni post, z wyjaśnieniem że *ziemia* została kupiona
    przed ślubem, nieco zmienia p. widzenia, prawda?
    "Czyj grunt tego budynek"...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-08-07 11:45:57
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 07 Aug
    2007 10:04:56 +0200, Gotfryd Smolik news zeznał(a):

    > ...w sumie sąsiedni post, z wyjaśnieniem że *ziemia* została kupiona
    > przed ślubem, nieco zmienia p. widzenia, prawda?
    > "Czyj grunt tego budynek"...

    to co piszesz jest oczywiste, ale raty spłacane z majątku wspólnego (a
    taki najpewniej to będzie w razie braku umowy małżeńskiej) są nakładami z
    majątku wspólnego na majątek odrębny

  • 9. Data: 2007-08-07 11:58:08
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    > to co piszesz jest oczywiste, ale raty spůacane z majŕtku wspólnego (a
    > taki najpewniej to bćdzie w razie braku umowy maůýeńskiej) sŕ nakůadami z
    > majŕtku wspólnego na majŕtek odrćbny

    wracajŕc do tematu, dziaůka zakupiona za gotówkć

    pozdrawiam