  • 1. Data: 2007-08-03 22:32:54
    Temat: ZAIKS a centrala telefoniczna
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Witam,
    zamierzam (wreszcie) uruchomić Music On Hold w centrali telefonicznej
    firmy typu S.A.
    W dokumentacji technicznej [!!!] (producent z USA) wyczytałem, że należy
    się liczyć z opłatami za odtwarzanie muzyki. Od techników, którzy kiedyś
    instalowali system także usłyszałem magiczne "ZAIKS"...
    Pytanie więc o to, czy w polskim prawie uwzględniono przypadek
    odtwarzania utworów muzycznych w czasie wykonywania jakiejś procedury w
    centrali telefonicznej a ta muzyka byłaby słszana przez osoby
    telefonujące do firmy lub też pracowników firmy, bo niektóre systemy
    pozwalają na słuchanie tego co "aktualnie centrala puszcza" w głośnikach
    aparatów telefonicznych...
    Czy firma powinna zakupić np. płyty CD z prawami do
    rozpowszechniania/wypożyczania?
    A co jeśli podłączę radioodbiornik zamiast odtwarzacza CD? Wtedy pewnie
    firma powinna kupić książeczkę RTV?

    Dla jasności - nie chodzi tu o koszta ale o szefa, który uwielbia płacić
    wszelkie możliwe podatki i robi to nawet wtedy, gdy ustawodawca zwalnia
    go z tego obowiązku - po prostu chciałbym wiedzieć co napisać w notatce
    służbowej :)

    M.

  • 2. Data: 2007-08-03 22:34:26
    Temat: Re: ZAIKS a centrala telefoniczna
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Dla jasno?ci - nie chodzi tu o koszta ale o szefa, który uwielbia płacić
    > wszelkie możliwe podatki i robi to nawet wtedy, gdy ustawodawca zwalnia
    > go z tego obowi?zku - po prostu chciałbym wiedzieć co napisać w notatce
    > służbowej :)

    Dyszenie do mikrofonu = 4$ za minute ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-08-03 22:41:35
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    > Dyszenie do mikrofonu = 4$ za minute ?

    Nie zrozumiałeś. Mam podkręcić jasność wypowiedzi?

    M.

  • 4. Data: 2007-08-03 22:44:13
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Nie zrozumiałe?. Mam podkręcić jasno?ć wypowiedzi?

    Spokojnie, bo mi LCD spalisz :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-08-03 22:49:28
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    > Spokojnie, bo mi LCD spalisz :)

    Chcesz powiedzieć, że mam omamy? :)

    M.

  • 6. Data: 2007-08-04 00:44:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.08.2007 Maciej Muran <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > Pytanie więc o to, czy w polskim prawie uwzględniono przypadek
    > odtwarzania utworów muzycznych w czasie wykonywania jakiejś procedury w

    Tak. Rozpowszechnianie jak każde inne.

    > A co jeśli podłączę radioodbiornik zamiast odtwarzacza CD? Wtedy pewnie
    > firma powinna kupić książeczkę RTV?

    Obawiam się, że to w takim wypadku nie wystarczy.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-08-04 04:17:08
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    Maciej Muran wrote:
    > usłyszałem magiczne "ZAIKS"...

    Tak tak, pewni chodzi o asterisk server, czyż nie?
    Jeśli chodzi o odtwarzanie muzyku on-hold w wymiarze dzialalności
    gospodarczej to z pewnością stosować należy tutaj przepisy .... no
    właśnie, ZAIKS?

    Też się o tę sprawę rozbiłem, gdyż chcę puścić muzyczkę moim
    pracownikom, którzy pracują w obecności klientów. Na tej grupie mówią
    mi, ze trzeba płacić dla ZAIKS.
    Musze się poduczyć w tej sprawie.

    Agryppa

  • 8. Data: 2007-08-04 08:55:03
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Czy firma powinna zakupić np. płyty CD z prawami do
    > rozpowszechniania/wypożyczania?

    A to musi byc jakas konkretna muzyka?

    ZAIKS albo inne cwaniackie przedsiebiorstwa podajace sie za
    agencje ochrony wlasnosci intelektualnej, w Twoim przypadku muzyki,
    wchodza w gre wylacznie wtedy, kiedy autor lub umocowany przedstawiciel
    posiadacza praw autorskich, przekazal im swoj utwor pod wieczna ochrone.
    Jestem pewien ze znajdziesz dziesiatki tysiecy utworow i artystow
    z calego Swiata, ktorych zaszczyt wspolpracy z ZAIKSem nie kopnal
    jeszcze w dupe.

    A tak z ciekawosci, co za centrala? Nie ma slotu USB na MP3 Player?

    :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2007-08-04 10:44:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał

> [...]
    > Jestem pewien ze znajdziesz dziesiatki tysiecy utworow i artystow
    > z calego Swiata, ktorych zaszczyt wspolpracy z ZAIKSem nie kopnal

    Proponuję jakąś muzykę barokową w wykonaniu orkiestry No Name
    pod dyrekcją Johna Doe. Ciekawe czy ZAIKS będzie twierdził,
    że reprezentuje wykonawców :)

  • 10. Data: 2007-08-04 11:16:47
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 4 sierpnia 2007 00:32
    (autor Maciej Muran
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <46b3a8ed$0$20018$f69f905@mamut2.aster.pl>):

    > Czy firma powinna zakupić np. płyty CD z prawami do
    > rozpowszechniania/wypożyczania?
    > A co jeśli podłączę radioodbiornik zamiast odtwarzacza CD? Wtedy pewnie
    > firma powinna kupić książeczkę RTV?

    A nie możesz skorzystać z miliona melodii i piosenek na wolnych licencjach?
    Np. na Jamendo.com całkiem sporo (pomijając NC i okolice) nagrań nada się
    do Twoich zastosowań. I ZAIKS może ci nagwizdać.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl