  • 1. Data: 2003-04-10 04:58:06
    Temat: "afera" Rywina - może mi ktoś wyjaśni
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Witam. Już totalnie się pogubiłem. Może któs mi wyjasni na czym cała afera
    polega?

    1. Poszedł jeden pan do drugiego i chciał go naciągnąć na forsę. Nie udało
    mu się.
    2. Powowyłał się prz tym na swoje znajomości i układy m.in. z premierem. Nie
    robił to publicznie. Sprawę znajomości i układów z premierem wyjasniono tego
    samego dnia.

    Kto miał tego dnia obowiązek i prawo powiadomić organów ścigania i o jakim
    przestepstwie?

    3. Sprawa stała się publiczna przez to, że jeden z panów gadał na lewo i
    prawo - może podkreslając przy tym, że sam premier jest niewinny, może nie -
    o swojej krzywdzie. Prawdopodobnie traktował mozliwość "kupna ustawy" jako
    fakt.

    Kto spośród rozmówców miał powiadomoć organów ścigania i o jakim
    przestępstwie?

    Vizvary

  • 2. Data: 2003-04-10 09:06:41
    Temat: Re: "afera" Rywina - może mi ktoś wyjaśni
    Od: "Ewa" <m...@m...pl>

    nie denerwuj się tym tematem - bo jest on tylko tematem zastępczym. Cała
    Polska podnieca się afera Rywina i dzięki temu min. Kołodko cichaczem i bez
    rozgłosu zabiera wszystkie ulgi podatkowe, likwiduje wspólne opodatkowanie
    mażłonków itp.....
    to był oczywiście żart:-)
    Ewa

  • 3. Data: 2003-04-10 09:16:00
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1. Poszedł jeden pan do drugiego i chciał go naciągnąć na forsę. Nie udało
    > mu się.

    Nie "mu" tylko "im". Chcieli zrobic interes - nie wyszlo. Nie dogadali
    sie co do kwoty. Acha, jeszcze nie ustalono kto komu zglosil
    propozycje korupcyjna.

> [...]
    Nie
    > robił to publicznie. Sprawę znajomości i układów z premierem wyjasniono

    A czy przy lapowie ktos sie oficjalnie, publicznie powoluje na znajomosci?

    > Kto miał tego dnia obowiązek i prawo powiadomić organów ścigania i o jakim
    > przestepstwie?

    Jesli LR zglosil sie do AM - to AM powinien to zglosic.
    Jesli zas AM przyszedl do LR - to wtedy LR.

> [...]
    nie -
    > o swojej krzywdzie. Prawdopodobnie traktował mozliwość "kupna ustawy" jako

    Sprawa stala sie publiczna bo byla za duza liczba w tej propozycji.
    Gdyby ta liczba byla mniejsza, to nikt by o niczym nie wiedzial.
    Pytanie (retoryczne): ile zalatwiono w Polsce spraw z dogadana kwota
    transakcji?

    > Kto spośród rozmówców miał powiadomoć organów ścigania i o jakim
    > przestępstwie?

    Chyba zlozenie propozycji lapowy jest przestepstwem. Wiec
    odbiorca takiej propozycji mial prawo zglosic. Ale czy obowiazek?
    Chyba nie.

    Natomiast mysle, ze premier czy prezydent powinni nieco aktywniej
    sie wlaczyc. (chyba maja obowiazek powiadomienia o przetspstwie).

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 4. Data: 2003-04-10 10:05:00
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast mysle, ze premier czy prezydent powinni nieco aktywniej
    > sie wlaczyc. (chyba maja obowiazek powiadomienia o przetspstwie).

    No właśnie o to mi chodzi. Poki pan jeden chce oszukać drugiego, ale dzieje
    się to między nimi, to czy osoba postronna (premier) ma prawo się wtrącać
    wbrew chęci pokrzywdzonej strony (kto by nią nie był)? Co innego gdyby
    któryś publicznie rozgłaszał, że można kupić ustawy. premier jest przekupny
    itd. Ale "to już inny paragraf" myślę.

    Vizvary

  • 5. Data: 2003-04-10 15:05:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Vizvary II Istvan"
    > Witam. Już totalnie się pogubiłem. Może któs mi wyjasni na czym cała afera
    > polega?

    a ja to totalnie olewam :-))
    jak jedna baba drugiej babie obieca za 20 mln zl urodę Kaludii Schiffer to
    tez bedzie sie czym podniecac - to ich prywatna sprawa, dopoki jeden nie
    wnosi sprawy sadowej przeciwko drugiemu.
    Ja tak uwazam, ale jak wiesz nie jestem prawnikiem - prawnicy jak trzeba to
    maja pomrocznosc jasną ale czasem przeginają w drugą stronę :-))
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-04-10 15:21:44
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    > a ja to totalnie olewam :-))

    Ja też olewam. Znajomemu z Wegier miałem wytłumaczyć na czym afera polega, a
    on cały czas nie rozumie. Zrozumiałem , że ja też nie rozumię.
    Vizvary

  • 7. Data: 2003-04-11 11:35:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja bym poszedł dalej w ocenie tej sytuacji. Ja po obejrzeniu kilku odcinków
    serialu komediowego pt. "Komisja Śledcza" doszedłem do wniosku, że nawet
    afery nie ma. Fakt, że oglądałem wyrywkowo i pobieżnie, bo mi szkoda czasu.
    Może mi coś istotnego umknęło.
    Afery nie ma, bo w gruncie rzeczy jak dotąd, to poza panem M. nie ma żadnej
    osoby, która by mogła powiedzieć kto, komu i za co miał dać te miliony. No i
    czy w zamian za te pieniądze mógł cokolwiek zapewnić, zaoferować. O innych
    dowodach w sprawie nie wspominając pomijając te taśmę z nagraniem.
    Pozostałe osoby wypowiadają się w kategoriach: "słyszałem w obiegowej
    opinii", albo zgoła "sądzę, że". I to mają być świadkowie? To farsa, a nie
    śledztwo. I odnoszę wrażenie, że nawet członkowie komisji nie wiedzą
    dokładnie, czego chcą dowieść. Im zależy na rozgłosie i ciągnięciu sprawy
    jak najdłużej. Im wyżej postawione osoby wezwą przed swe oblicze, tym
    bardziej podniesiony zostanie prestiż zgromadzenia. A to, że te osoby mogą
    nie mieć żadnej wiedzy merytorycznej w tej sprawie, wydaje się pozostawać
    zupełnie bez związku.
    Ostatnio ktoś z komisji dowiedział się, że jest coś takiego, jak biling
    telefoniczny. Jako cywil nigdy wcześniej tego nie widział, więc mogąc to
    obejrzeć faktem tym się - moim zdaniem - niezdrowo podniecił. No i będą
    teraz wzywać każdą osobę, z którą Pan. R. rozmawiał przez telefon. Ciekawi
    mnie tylko, do czego to ma zmierzać. No bo przecież nikt z polityków
    znajomości z Panem R. się nie wypiera. A wszak z samego bilingu trudno
    wywnioskować, o czym rozmawiali. R. zajmował się różnymi sprawami, więc nie
    wiadomo dokładnie o czym wówczas rozmawiali. I pewnie się nie dowiemy.
    Powiem szczerze, że jestem zaskoczony, że oni tak te rozmowy pamiętają.

    Aferą, to dla mnie jest właśnie robienie z tego afery. Myślę, że winnego tej
    afery należy szukać wśród osób, które odniosą korzyść w rozpętaniu jej. Czas
    pewnie pokaże, kto osiągnie największą korzyść. Odnoszę chwilowo wrażenie,
    choć mogę się mylić, że największą korzyść odniosą ugrupowania prawicowe.
    Zobaczycie, że przy następnych wyborach będą krzyczeć, że lewica jest
    skorumpowana, bo prowadzono śledztwo w tej sprawie. To, że w jego wyniku nic
    nie ustalono, to też będzie wina lewicy, bo mają większość w komisji
    śledczej (nie wiem, czy mają, ale pewnie tak) i swojego Prokuratora
    Generalnego. Coś mi się zdaje, że mamy powtórkę ze sprawy Premiera Oleksego.
    Cóż, że w końcu udowodniono, że chłop nie winny. I tak został skazany. Ale
    to NTG i chyba się zapędziłem.