  • 41. Data: 2015-07-23 10:16:31
    Temat: Re: adwokat ..
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2015 00:44:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Cały pic polega na tym, że zlecenie *z definicji* polega na "czynności
    > prawnej zrobionej dla kogoś", więc nie można manipulować wyborem
    > "dzieło/zlecenie" - powszechnie nazywane "zlecenia" polegające na
    > robieniu czegokolwiek innego niż "czynności prawnych" wcale zleceniami
    > nie są, lecz "innymi umowami o usługi wykonywanymi *na warunkach*
    > zlecenia" (mniej więcej tak to idzie w KC).

    To ja tak całkowicie przy okazji prosiłbym o krótkie wyjaśnienie: co to
    jest "czynność prawna"?

  • 42. Data: 2015-07-23 23:48:40
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 22 Jul 2015 01:00:51 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Usiłuje wrobić Cię w balona ;)
    Ja tylko delikatnie zwracalem uwagę żem nie jest OP w tym wątku ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 43. Data: 2015-07-24 09:12:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jul 2015, jureq wrote:

    > To ja tak całkowicie przy okazji prosiłbym o krótkie wyjaśnienie: co to
    > jest "czynność prawna"?

    IMO trudno jest to zdefiniować, ale doskonale zostało to zilustrowane tak
    że każdy zrozumie, przez pewną panią urzędniczkę.
    Powiedziała (podobnoż całkiem na poważnie), że jak to, przecież to ona
    wydaje pozwolenia na prowadzenie DG. I przez to możecie Państwo
    kupić różne towary.

    To co ona robi, to właśnie "czynność prawna" ;)

    Poważniej, IMVHO chodzi o wszelkie czynności uboczne, o nikłym nakładzie
    pracy fizycznej (w rozumieniu używanej siły), służące udokumentowaniu
    oświadczeń oraz faktycznie zaszłych zdarzeń.
    Sporządzenie np. protokołu odbioru to IMO będzie "czynność prawna".

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2015-07-24 09:26:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-23 o 23:48, poreba pisze:

    > Ja tylko delikatnie zwracalem uwagę żem nie jest OP w tym wątku ;)

    Kurde, znów nie rozumiem ;)
    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2015-07-24 16:17:34
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-07-19 o 11:16, Liwiusz pisze:

    > Co prawda przepisy nie pozwalają na ustalenie w tym przypadku stawki
    > wyłącznie zależnej od wyników (np. jako % od zasądzonej kwoty), ale już
    > system mieszany (np. 500zł+% od zasądzonej kwoty) jest możliwy.

    nie mogę zatrudnić adwokata na umowę o dzieło?

    --
    @foe_pl

  • 46. Data: 2015-07-24 17:42:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-24 o 16:17, the_foe pisze:

    > nie mogę zatrudnić adwokata na umowę o dzieło?

    Co do zasady nie, ponieważ umowa z adwokatem jest umową starannego
    działania, a nie umową rezultatu.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2015-07-25 00:21:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jul 2015, Liwiusz wrote:

    > Kurde, znów nie rozumiem ;)

    Mam mocne wrażenie, że chodzi o potoczny skrót "operator" (uprawniony
    do wykopania dyskutanta) wzięty z zupełnie innego protokołu niż NNTP ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2015-07-25 08:02:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-25 o 00:21, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Mam mocne wrażenie, że chodzi o potoczny skrót "operator" (uprawniony
    > do wykopania dyskutanta) wzięty z zupełnie innego protokołu niż NNTP ;)

    A, no to mógł pisać, że nie jestem opem, a nie "OP".

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2015-07-26 02:40:07
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2015 00:21:53 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    O, znowu.
    > Mam mocne wrażenie, że chodzi o potoczny skrót "operator" (uprawniony
    > do wykopania dyskutanta) wzięty z zupełnie innego protokołu niż NNTP ;)
    Original Poster
    http://www.internetslang.com/OP-meaning-definition.a
    sp

    --
    pozdro
    poreba

  • 50. Data: 2015-10-06 18:19:15
    Od: KAJZ <k...@g...com>

    adwokat6 odpowiada za staranne działania, a nie za rezultat działań

    http://jakubowskazawada.com