  • 1. Data: 2006-09-17 04:00:24
    Temat: Żyrant
    Od: monika<m...@o...eu>

    Witam,
    moja mama została żyrantem koleżanki. Własnie dostała zawiadomienie z banku iż
    koleżanka od pół roku nie spłaca kredytu, a mama ma wciagu tygodnia
    uregulować odsetki.
    NIestety ta koleżanka wyjechała za granicę, więc nic innego nie pozostaje jak
    spłacać ten kredyt.
    MOja mama ma 800zł renty, a kredyt wynosi 10.000zl odsetek.. . Co tu zorbic?
    Czy jest mozliwość ściągnięcia tej sumy od tej kobiety? Gdyż jest podejrzenie że
    ona wróci do kraju.
    Właściwie to nie wiemy co robić...
    Proszę o jaką kolwiek odpowiedziedź.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-09-17 09:36:08
    Temat: Re: Żyrant
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    monika napisał(a):
> [...]
    > MOja mama ma 800zł renty, a kredyt wynosi 10.000zl odsetek.. . Co tu zorbic?
    > Czy jest mozliwość ściągnięcia tej sumy od tej kobiety?

    Podstawa prawna jest, a czy faktyczna możliwość...
    Co do wysokości zadłużenia - radziłbym udać się ze sprawą do prawnika,
    bo zapewne bank powinien wcześniej zawiadomić o opóźnieniu w płatności.
    Być może mógłby pomóc miejski/powiatowy rzecznik konsumentów albo
    Federacja Konsumentów.

    KG

  • 3. Data: 2006-09-17 09:42:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "monika" <m...@o...eu> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim dogadać się z bankiem na spłaty rat. Szukać majątku głównej
    kredytobiorczyni znajdującego się w kraju.

  • 4. Data: 2006-09-17 12:07:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    monika wrote:

    > MOja mama ma 800zł renty, a kredyt wynosi 10.000zl odsetek.. .

    Eeeee... Co to za zdanie "kredyt wynosi N odsetek"?

    Weź napisz to jak człowiek, bo nie wiadomo, czy chodzi o kredyt w
    wysokości 10'000 czy o odsetki w wysokości 10'000...

    > Co tu zorbic?

    Nigdy więcej nie żyrować.

    > Czy jest mozliwość ściągnięcia tej sumy od tej kobiety?
    > Gdyż jest podejrzenie że ona wróci do kraju.

    A wiesz o jakimś jej majątku pozostawionym w kraju?

  • 5. Data: 2006-09-17 13:10:43
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    monika napisał(a):
> [...]
    > uregulować odsetki.
    > NIestety ta koleżanka wyjechała za granicę, więc nic innego nie pozostaje jak

    przeciez jestesmy w Unii, pobyt za granica nie uniemozliwia sciagania
    dlugow. Zlozyc pozew przeciwegzekucyjny aby wstrzymac egzekucje,
    ustalic gdzie przebywa ta "kolezanka" i powiadomic dzial windykacji
    banku, ew. komornika. Czy mama byla jedynym zyrantem??

    Jesli "kolezanka" wziela kredyt z zamiarem niesplacenia go
    (przerzucenia platnosci na zyrantow), mozna zawiadomic prokurature o
    prawdopodobienstwie przstepstwa z art. 286 kk (oszustwo).
    wtedy dzialania podejmowane sa z urzedu i na koszt panstwa i w tym
    trybie jest najwieksze prawdopodobienstwo ustalenia jej miejsca pobytu.

    A generalnie - najpierw isc do banku i poczytac dokumentacje tej
    sprawy, zwlaszcza informacje jakie dzialania dotychczas podjal bank
    przeciwko "kolezance" i dlaczego okazaly sie bezskuteczne

    > MOja mama ma 800zł renty, a kredyt wynosi 10.000zl odsetek.. . Co tu zorbic?
    > Czy jest mozliwość ściągnięcia tej sumy od tej kobiety? Gdyż jest podejrzenie że
    > ona wróci do kraju.

    oczywiscie ze jest mozliwosc, wcale nie musi wracac do kraju.
    Tyle ze egzekucja za granica jest trudniejsza...

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 6. Data: 2006-09-18 12:39:30
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A generalnie - najpierw isc do banku i poczytac dokumentacje tej sprawy,
    > zwlaszcza informacje jakie dzialania dotychczas podjal bank przeciwko
    > "kolezance" i dlaczego okazaly sie bezskuteczne

    Z praktyki, pewnie żadne, łatwiej wysłać list do żyrantów.

    --
    pozdr
    P.