  • 1. Data: 2006-09-17 03:58:24
    Temat: PROBLEMY ZE SPADKIEM! POMOCY!!!
    Od: Martyna<m...@o...pl>

    Witam! Mam problem i chciałabym skorzystać z rady profesjonalisty. Mianowicie:
    należy mi się po zmarłym ojcu działka rolna w Nowej Iwicznej pod Warszawą.
    Ojciec dostał działkę ponad 1,7ha wraz z czterema siostrami. Po śmierci mojego
    ojca sąd oświadczył, że wraz z ukończeniem osiemnastego roku życia część działki
    ojca przechodzi na mnie i mojego brata. Problem w tym że nie waidomo która część
    działki należy do nas a poza tym ciotki uważają, że nic nam się nie należy
    ponieważ podobno ojciec był przez nie spłacony. Natomiast wiemy napewno, że
    absolutnie żadnej spłaty nie było bo gdyby tak to przecież wspomniałyby o tym na
    rozprawie sądowej po śmierci ojca. Chciałabym w takim wypadku dowiedzieć się co
    teraz możemy zrobić??? Ziemia jest nam przyznana ale podobno nie można jej
    sprzedać części działki tylko całą dużą dziłkę. Natomiast ciotki nie chcą o tym
    słyszeć. Poza tym naszym jedynym dochodem jest renta po ojcu a zaczynamy studia
    i pieniądze bardzo przydałyby się! Dziękuję bardzo za rozpatrzenie mojego
    problemu i proszę o szybką odpowiedź! PROSZĘ, PROSZĘ, PROSZĘ

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-09-17 12:20:31
    Temat: Re: PROBLEMY ZE SPADKIEM! POMOCY!!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Martyna wrote:
    > Witam! Mam problem i chciałabym skorzystać z rady profesjonalisty.
    Mianowicie:
    > należy mi się po zmarłym ojcu działka rolna w Nowej Iwicznej pod Warszawą.

    Rada wstępna: pisz spójnie, logicznie i zgodnie z zasadami polskiej
    gramatyki. Popatrz:

    > Ojciec dostał działkę ponad 1,7ha wraz z czterema siostrami.

    Czyli twój ojciec dostał działkę oraz cztery siostry :)

    > Po śmierci mojego ojca sąd oświadczył, że wraz
    > z ukończeniem osiemnastego roku życia część działki
    > ojca przechodzi na mnie i mojego brata.

    Czyli jak działka ukończy 18 lat, to przechodzi na ciebie o twojego
    brata? ;)

    [ciach]

    > teraz możemy zrobić??? Ziemia jest nam przyznana ale
    > podobno nie można jej sprzedać części działki tylko
    > całą dużą dziłkę.

    Znaczy się chcecie ziemi sprzedać część działki? ;)

    Wiem, czepiam się, ale w kwestiach prawnych dość istotna jest precyzja
    wypowiedzi.

    Wyrok sądowy nakazujący przekazanie wam we władanie należnej wam części
    działki macie? Tam powinno być opisane ile przechodzi.

    Jeśli nie zostało konkretnie wskazane, która część do kogo należy, tylko
    udział jest ułamkowy, to można wystąpić o sądowe dokonanie podziału
    (szczegóły to już od kogoś innego) i potem sprzedać swoją wydzieloną
    część. Z drugiej strony ceny gruntów pod Warszawą stale rosną, więc
    trochę szkoda by było.