  • 1. Data: 2003-12-02 08:53:58
    Temat: Zwrot za wymianę okien
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Witam!

    Mam pytanie:
    Kupiłem mieszkanie w bloku z 1982 roku i wymieniłem okna na swój koszt, bo
    spółdzielnia odpowiedziała, że może wymienić w 2012 roku - kiedy blok
    skończy 30 lat!. Złodzieje z Piotrkowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej na ul.
    Belzackiej odpowiedzieli mi, że zwrot pieniędzy (maksymalnie 50%) otrzymam
    dopiero w 2012 roku i to na zasadach obowiązujących za 9 lat - czyli mogę
    nic nie dostać, a zapłaciłem prawie 4000 zł.
    Czy to czasem nie podpada po prokuratora i paragraf o doprowadzeniu mnie do
    niekorzystnego rozporządzania moim majątkiem??
    Czy zna ktoś sposób wcześniejszego odzsykania tych pieniędzy?

    Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

    pzdr
    Krzychu
    Piotrków Trybunalski
    b...@f...onet.pl.NOSPAM

  • 2. Data: 2003-12-02 12:14:04
    Temat: Re: Zwrot za wymianę okien
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
> [...]
    > dopiero w 2012 roku i to na zasadach obowiązujących za 9 lat - czyli mogę
    > nic nie dostać, a zapłaciłem prawie 4000 zł.

    E tam...Ja to bym się cieszył! Teraz odliczysz sobie pełną wartość okien od
    podatku - odzyskasz 19%. A za 9 lat być może odzyskasz 50% tej sumy.
    Niestety fakt, że spółdzielnia zwraca część kasy za okna wynika wyłącznie z
    odpowiedniego zarządzenia tejże. ZTCW nie ma żadnych regulacji ustawowych w
    tym zakresie i prokurator nie ma tutaj nic do rzeczy. U mnie np.
    spółdzielnia nic nie zwraca za wymianę okien.
    yamma

  • 3. Data: 2003-12-02 14:26:14
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Czy zna ktoś sposób wcześniejszego odzsykania tych pieniędzy?

    chyba musialbys udowodnic, ze wymiana okien byla konieczna ze wzgledow
    technicznych (byly uszkodzone i nie nadawaly sie do uzytku). jezeli masz
    protokol potwierdzajacy, ze stan byl do d**py, to masz jakies szansssse. a
    skad takie wyliczenie (30 lat) uzytkowania okien ?!?.

    beny76

  • 4. Data: 2003-12-03 07:45:40
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "beny76" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > protokol potwierdzajacy, ze stan byl do d**py, to masz jakies szansssse. a

    Podstawowe pytanie: na jakiej podstawie sądzisz (sądzicie), że to
    spółdzielnia ma obowiązek pokryć koszty wymiany okien ???

    pozdr. Robert

  • 5. Data: 2003-12-03 08:20:16
    Temat: Odp: Zwrot za wymianę okien
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik beny76 <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bqjusu$925$...@n...onet.pl...

> [...]
    > protokol potwierdzajacy, ze stan byl do d**py, to masz jakies szansssse. a
    > skad takie wyliczenie (30 lat) uzytkowania okien ?!?.

    Przyszła wysoka KOMISJA, która po obejrzeniu okien - 21 letnie drewniane
    okna - zakwalifikowała je do wymiany podając jednocześnie rok, w którym oni
    mogą je wymienić - 2012!

    Krzychu

  • 6. Data: 2003-12-03 08:22:12
    Od: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>

    Użytkownik Robert <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bqk4b2$l0q$...@n...onet.pl...

    > Podstawowe pytanie: na jakiej podstawie sądzisz (sądzicie), że to
    > spółdzielnia ma obowiązek pokryć koszty wymiany okien ???

    Na podstawie jakiegoś zarządzenia spółdzielni, która wymieniając okna każe
    lokatorowi zapłacić 50% kosztów tychże okien.

    Krzychu

  • 7. Data: 2003-12-03 08:55:35
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podstawowe pytanie: na jakiej podstawie sądzisz (sądzicie), że to
    > spółdzielnia ma obowiązek pokryć koszty wymiany okien ???
    >
    > pozdr. Robert

    z tego, co wiem - wymiana stolarki okiennej nalezy do wlasciciela lokalu.
    tym samym, jezeli czlonek spoldzielni (czlonek brzmi nieciekawie :) ) nie ma
    prawa wlasnosciowego do lokalu, tylko spoldzielcze - to jak moze pokrywac
    koszty wymiany okien.

    Jezeli ma prawo wlasnosciowe do lokalu, to on ma obowiazek wymiec okna w
    lokalu, ktorego jest wlascicielem.

    beny76

  • 8. Data: 2003-12-03 08:56:54
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    beny76 wrote:

> [...]
    > pokrywac koszty wymiany okien.
    >
    > Jezeli ma prawo wlasnosciowe do lokalu, to on ma obowiazek wymiec okna w

    Ale pan namieszal.

    Jakby byl "wlascicielem", to by nie mial "prawa wlasnosciowego", lecz prawo
    wlasnosci.

    Wlascicielem tak "spoldzieczego" jak i "wlascosciowego" mieszkania jest
    spoldzielnia.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-12-03 12:03:23
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    USTAWA z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych rozróżnia:

    1. spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego
    2. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu

    Art. 4.1. Członkowie spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze prawa do
    lokali, są obowiązani uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i
    utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale,
    eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni
    oraz w zobowiązaniach spółdzielni z innych tytułów przez uiszczanie opłat
    zgodnie z postanowieniami statutu.

    2. Członkowie spółdzielni będący właścicielami lokali są obowiązani
    uczestniczyć w wydatkach związanych z eksploatacją i utrzymaniem ich lokali,
    eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości wspólnych, eksploatacją i
    utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie spółdzielni oraz w
    zobowiązaniach spółdzielni z innych tytułów przez uiszczanie opłat zgodnie z
    postanowieniami statutu. Od członka będącego właścicielem lokalu,
    niezależnie od jego obowiązków w zakresie pokrywania kosztów zarządu
    nieruchomością wspólną, spółdzielnia może żądać wpłat na fundusz remontowy,
    o którym mowa w art. 6 ust. 3

    tak wiec wlascicielem mieszkania "wlasnosciowego" nie jest spoldzielnia
    tylko wlasciciel i on zobowiazany jest do ponoszenia kosztow zwiazanych z
    utrzymaniem jego lokalu, w przeciwienstwie do lokatorow spoldzielni- patrz
    wyżej.

    beny76

  • 10. Data: 2003-12-03 20:45:52
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    beny76 wrote:
> [...]
    > utrzymaniem jego lokalu, w przeciwienstwie do lokatorow spoldzielni- patrz

    Mozesz tak sądzić, ale dlaczego uznajesz, że spółdzielcze własnościowe
    prawo do lokalu = własność? I to jeszcze z powyższego przepisu.

    KG