    From: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: !!! Zwrot/wymiana towaru BARDZO PILNE !!!
    Date: Fri, 19 Mar 2004 11:37:52 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pg185.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Kasiunia <k...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c3eaq8$5jp$...@a...news.tpi.pl...

    > Na jaki dokładnie akt prawny mam sie powołać? Bo będę z Ideą walczyć ;)
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > Kasia

    USTAWA

    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.

    Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny
    w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
    niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
    się, że istniała ona w chwili wydania.

    2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego
    domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez
    sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a
    także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu
    umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia
    towaru.

    pozdrawiam
    mdr