  • 1. Data: 2008-01-04 18:26:36
    Temat: Zwrot towaru a działalność gospodarcza
    Od: "klaudia " <k...@g...pl>

    Witam, mam taki problem - prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą,
    kupiłam w sklepie internetowym laptopa. Wczoraj dostałam go kurierem i
    zaczęłam sprawdzać. Przy okazji zainstalowałam nowy system operacyjny Ubuntu..
    No i cóż, po sprawdzeniu laptopa okazało się że nie spełnia on wszystkich
    oczekiwań np. nie działają niektóre klawisze, lub ciężko wyjmują się kable z
    wtyczek laptopa. Dodatkowo kupując laptopa , zakupiłam też jako system
    operacyjny Windows Vista. Niestety był on wgrany na laptopa a nie dostałam
    żadnej płytki.. Vista była na ukrytej partycji - podobno. Po zainstalowaniu
    Ubuntu okazało się że takiej partycji ukrytej z Vistą nie ma. Tym sposobem nie
    mam oryginalnej wersji Windowsa. No i w tym momencie chciałam zwrócić laptopa
    lub wymienić na inny model, lecz w sklepie twierdzą że nie mam do tego prawa,
    bo wystawili mi fakturę na działalność gosp. więc prawo zwrotu w ciągu 10 dni
    mi nie przysługuje. Co mam teraz zrobić? Laptop kosztował prawie 4 tys, a
    praktycznie nie za bardzo da się z niego korzystać. Sklep mi każe się
    bezpośrednio do serwisu producenta zwrócić. Ale ja jak na razie dostałam
    niesprawny sprzęt ze sklepu i chcę go reklamować w sklepie. Proszę o radę.

  • 2. Data: 2008-01-04 18:40:57
    Temat: Re: Zwrot towaru a działalność gospodarcza
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "klaudia " <k...@g...pl> wrote
    >sklep mi każe się
    > bezpośrednio do serwisu producenta zwrócić.

    Spróbuj, dadzą Ci Vistę może.

    >Ale ja jak na razie dostałam
    > niesprawny sprzęt ze sklepu i chcę go reklamować w sklepie.

    Jak to niesprawny? Odpalał się system? Jak zmieniłaś na własny-inny to co to
    ma do sprawności. Wtyczki za ciasno wchodzą(?!). Klawisze nie działają, jak
    serio to tak-reklamować można (rękojmia za wady), ale...

  • 3. Data: 2008-01-04 19:04:17
    Od: "klaudia " <k...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > Jak to niesprawny? Odpalał się system? Jak zmieniłaś na własny-inny to co to
    > ma do sprawności. Wtyczki za ciasno wchodzą(?!). Klawisze nie działają, jak
    > serio to tak-reklamować można (rękojmia za wady), ale...

    System się odpalał. Fakt, że zmulało to laptopa niemiłosiernie, ale jako tako
    chodził. A że ja windowsa i tak nie używam, to wrzuciłam Ubuntu. No ale płytki
    jako takiej z Vistą nie dostałam.
    Klawisze nie działają np. 'i'. A wtyczki ciasno wchodzą - np. wsadziłam kabel
    od netu i teraz go nie mogę wyjąć. Standardowa wtyczka RJ.

  • 4. Data: 2008-01-04 19:09:02
    Od: darw <d...@g...com>

> [...]
    > Ubuntu okazało się że takiej partycji ukrytej z Vistą nie ma. Tym sposobem nie

    Hmm - w wielu notebookach właśnie w ten sposób jest dostarczany
    Windows.
    Partycja jest ukryta - ale można ją spokojnie usunąć - np.
    nieumiejętnie (bądź celowo) przy instalacji Linuxa.
    Ponieważ kupiłaś jako firma - to faktycznie nie masz prawa do zwrotu -
    faktyczne wady możesz reklamować albo z tytułu rękojmi (jeśli nie
    została umownie wyłączona) albo z tytułu gwarancji producenta.

  • 5. Data: 2008-01-04 19:12:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "darw" <d...@g...com> wrote
    >Ponieważ kupiłaś jako firma - to faktycznie nie masz prawa do zwrotu

    A jakby nie jako firma to by miała, gdyby wymienili na inny np. albo
    naprawili? Na jakiej podstawie?

  • 6. Data: 2008-01-04 19:46:31
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    klaudia pisze:
    > Klawisze nie działają np. 'i'. A wtyczki ciasno wchodzą - np. wsadziłam kabel
    > od netu i teraz go nie mogę wyjąć. Standardowa wtyczka RJ.

    No to sprzedawac albo jest glupi, albo probuje Cie oszukac, albo nie
    potrafisz sie wyrazac

    10 dni masz na zwrot bez podania przyczyny, tymczasem ty skladasz zwyklą
    reklamacje i masz do tego prawo przez afaik rok niezaleznie czy masz DG
    czy nie

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 7. Data: 2008-01-04 20:40:19
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości
    > No to sprzedawac albo jest glupi, albo probuje Cie oszukac, albo nie
    > potrafisz sie wyrazac

    napisała, że kupiła na firme - wtedy to ty doczytaj a potem pisz...

  • 8. Data: 2008-01-04 20:42:04
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w
    > wiadomości news:flm2en$n9q$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > napisała, że kupiła na firme - wtedy to ty doczytaj a potem pisz...

    jesli kupila na firme, nie moze zlozyc reklamacji? pierwszo slysze

  • 9. Data: 2008-01-04 21:04:09
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > jesli kupila na firme, nie moze zlozyc reklamacji? pierwszo slysze

    moze i sprzedawca odesłał jasłusznie z tym do producenta jako gwaranta
    ale ona chce zwrócić - wymienić - i na to nie bardzo ma szanse

  • 10. Data: 2008-01-04 21:55:09
    Od: darw <d...@g...com>

    > A jakby nie jako firma to by miała, gdyby wymienili na inny np. albo
    > naprawili? Na jakiej podstawie?
    Ale ja napisałem, że nie ma prawa do ZWROTU (w terminie 10 dni -
    przewidzianego dla konsumentów).
    A reklamować ma prawo (rękojmia/gwarancja).