  • 1. Data: 2002-08-08 08:46:08
    Temat: Zwrot kosztów świadka
    Od: "Kostek" <d...@f...onet.pl>

    mam jechać w charakterze świadka na proces karny do miejscowości oddalonej
    od mojej o 300 km, czy należy mi się zwrot kosztów przejazdu, może dieta, co
    muszę posiadać i gdzie to ewentualnie mogę odzyskać
    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2002-08-08 09:28:33
    Temat: Re: Zwrot kosztów świadka
    Od: "Ways" <w...@N...poczta.gazeta.pl>

    Kostek <d...@f...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > od mojej o 300 km, czy należy mi się zwrot kosztów przejazdu, może dieta, co
    > muszę posiadać i gdzie to ewentualnie mogę odzyskać

    Powinieneś mieć ze sobą bilet który będzie dokumentował poniesiony wydatek.
    Po rozprawie przewodniczący składu wypisze ci odpowiednią "karteczkę" z którą
    należy udać się do kasy sądu po wypłatę. Taka procedura obowiązuje
    przynajmniej w Warszawskich sądach.

  • 3. Data: 2002-08-08 15:53:14
    Temat: Odp: Zwrot kosztów świadka
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Ways <w...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aitdk1$sok$...@n...gazeta.pl...
    > Kostek <d...@f...onet.pl> napisał(a):
    > należy udać się do kasy sądu po wypłatę. Taka procedura obowiązuje
    > przynajmniej w Warszawskich sądach.

    we Wrocławskim też :-)

  • 4. Data: 2002-08-08 16:13:15
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Nie musisz mieć biletu - w końcu mogłeś pojechać taksówką
    albo swoim autem.
    Zwracają koszt na podstawie cennika np. PKP czy PKS.
    W praktyce sam podajesz, ile kosztował Cię bilet, ale sąd
    może t potem zweryfikować u przewoźnika, gdy wyda im się
    że podasz za dużo.

  • 5. Data: 2002-08-08 20:29:04
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@N...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aiu5bj$366$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > W praktyce sam podajesz, ile kosztował Cię bilet, ale sąd
    > może t potem zweryfikować u przewoźnika, gdy wyda im się

    :-) czyżby ? również może wnieść do sądu o przesuchanie w drodze pomocy
    sądowej i skarb państwa nie będzie mu zwracał kosztów

  • 6. Data: 2002-08-08 21:15:28
    Od: "agentka Kunnenfeldt" <q...@g...pl>

    W Elblągu też :-)))
    Mieszkam w Gdańsku, zostałam kiedyś wezwana jakoświadek w sprawie do
    Elbląga, i faktycznie, zwrócono mi koszty przejazdu.
    agentka Kunnenfeldt

  • 7. Data: 2002-08-09 16:37:31
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "agentka Kunnenfeldt" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W Elblągu też :-)))
    > Mieszkam w Gdańsku, zostałam kiedyś wezwana jakoświadek w sprawie do
    > Elbląga, i faktycznie, zwrócono mi koszty przejazdu.
    > agentka Kunnenfeldt

    Zaskoczona? Przecież to żadna łaska.
    Może lepiej niech ktoś napisze, gdzie nie zwracają.

  • 8. Data: 2002-08-09 16:53:29
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    > :-) czyżby ? również może wnieść do sądu o przesuchanie w drodze pomocy
    > sądowej i skarb państwa nie będzie mu zwracał kosztów

    To jest częściej stosowane w toku postępowania
    przygotowawczego (przynajmniej w sprawach karnych).
    Ja pisałem o sytuacji, gdy już świadka jednak wezwano
    do sądu i stawił się ponosząc koszty.
    Należy zresztą zauważyć, że należy się nie tylko zwrot
    kosztów podróży, ale też innych, tj. zwrot utraconego
    zarobku, kosztów pobytu (nocleg).

  • 9. Data: 2002-08-11 14:26:29
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Zaskoczona? Przecież to żadna łaska.
    > Może lepiej niech ktoś napisze, gdzie nie zwracają.

    Gorzej jest z biegłymi. Sądy wprawdzie przyznają zarówno wynagrodzenie jak i
    zwrot kosztów podróży (nawet samochodem według kilometrówki) ale żeby to
    dostać do ręki to mogą upłynąć lata.....

    Aby nie być golosłownym - Sąd Rejonowy w Bydgoszczy zalega mi z
    należnościami od ponad roku, a nie są to małe sumy.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl
    (stare i najnowsze regulaminy NOM tamże do obejrzenia)

  • 10. Data: 2002-08-12 09:51:01
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Telesfor Baudot <T...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aj7i0u$er4$...@n...tpi.pl...

> [...]
    >
    > Aby nie być golosłownym - Sąd Rejonowy w Bydgoszczy zalega mi z
    > należnościami od ponad roku, a nie są to małe sumy.

    Nie wiem jak tam w Bydgoszczy ale swego czasu z Ministerstwa przyszlo pismo
    dot. należności dla biegłych i nie wywiązywania sie w płatnościach włącznie
    z naliczeniem duzych odsetek za zwłoke. Nie czytałes tego, to jakies 2 lata
    temu wpłyneło ?

    musiałabym to odkopać to wtedy może podesłałabym

    Sandra