  • 1. Data: 2006-05-03 16:01:33
    Temat: Zwrot kosztów sadaowych po wycofaniu pozwu
    Od: w...@o...pl

    witam
    mam pytanie: złożyłem pozew w sądzie gospodarczym (scslej - pozew
    zlozyl reprezentujacy mnie pelnomocnik - Pan Mecenas) i oplacilem wpis
    w wysokosci 2000 pln.
    Strona pozwana w odpowiedzi na pozew wniosla o oddalenie powodztwa i
    zasadzenie kosztow reprezentacji procesowej na rzecz ich mecenasa.
    W miedzyczasie (od zlozenia pozwu minelo blisko 16 miesiecy), z powodu
    zmiany planow zyciowych, zlecilem mojemu pelnomocnikowi wycofanie
    pozwu.
    Ku mojemu zdziwieniu okazalo sie, iz dzien po wycofaniu pozwu
    pelnomocnik otrzymal z sadu decyzje odnosnie terminu pierwszej
    rozprawy. (Sad podjal decyzje odnosnie wyznaczenia termiu zanim moj
    pelnomocnik wycofal pozew, list polecony dotarl do pelnomocnika po
    cofnieciu pozwu, zas pelnomocnik nie byl laskaw sprawdzic bezposrednio
    przed wycofaniem pozwu, czy termin rozprawy nie zostal przypadkiem
    wyznaczony).
    O w/w decyzji sadu dowiedzialem sie w czasie rozmowy z pelnomocnikiem,
    odbytej blisko miesiac po rozprawie, dzwonilem zaniepokojony faktem
    braku informacji z sadu o zwrocie wpisu. Pelnomocnik nie zebral sie,
    aby poinformowac mnie o w/w faktach wczesniej.
    Dodatkowo poinformowal mnie iz sad w trakcie pierwszego i jedynego
    posiedzenia zasadzil ode mnie n arzecz mecenasa strony pozwanej koszty
    reprezentacji procesowej.

    W zwiazku z zaistniala sytuacja mam kilka pytan:
    1. czy sad zwroci mi calosc / czesc wniesionego wpisu sadowego?
    2. czy w przypadku gdyby sad nie okreslil terminu rozprawy przed
    wycofalem pozwu bylbym rowniez zobligowany do oplacenia kosztow
    zastepstwa procesowego strony pozwanej?
    3. brak jakiejkolwiek informacji od mojego pelnomocnika w kwestii
    informacji z sadu odnosnie wyznaczenia terminu rozprawy oraz brak
    informacji o wyroku jaki zapadl (rozmawialismy miesiac pozniej, gdybym
    nie zadzwonil pewnie dowiedzilbym sie o calej sprawie od komornika)
    interpretuje jako brak nalezytej starannosci w reprezentacji mej osoby
    przez mego pelnomocnika we wzmiankowanej sprawie. Czego i w jakim
    trybie moge w takiej sytuacji od niego dochodzic? (moj pelnomocnik w
    swej laskawosci za swe uslugi zazadal stawki nizszej od stawki
    minimalnej, na poczatku wydawalo mi sie to gestem fair, ale po czaie
    widze ze to i tak za duzo w stosunku do problemow jakich mi
    przysporzyl.)

    Z gory dziekuje

    Andrzej

    w...@o...pl

  • 2. Data: 2006-05-04 09:21:36
    Temat: Re: Zwrot kosztów sadaowych po wycofaniu pozwu
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    >Dodatkowo poinformowal mnie iz sad w trakcie pierwszego i jedynego
    >posiedzenia zasadzil ode mnie n arzecz mecenasa strony pozwanej koszty
    >eprezentacji procesowej.

    nastapilo umorzenie postepowania z powodu cofniecia pozwu

    >W zwiazku z zaistniala sytuacja mam kilka pytan:
    >1. czy sad zwroci mi calosc / czesc wniesionego wpisu sadowego?

    polowe

    >2. czy w przypadku gdyby sad nie okreslil terminu rozprawy przed
    >wycofalem pozwu bylbym rowniez zobligowany do oplacenia kosztow
    >zastepstwa procesowego strony pozwanej?

    jezeli zlozyla wniosek to tak

    >3. brak jakiejkolwiek informacji od mojego pelnomocnika w kwestii
    >informacji z sadu odnosnie wyznaczenia terminu rozprawy oraz brak
    >informacji o wyroku jaki zapadl

    nie bylo wyroku...bylo umorzenie

> [...]
    >interpretuje jako brak nalezytej starannosci w reprezentacji mej osoby
    >przez mego pelnomocnika we wzmiankowanej sprawie.

    nie widze braku starannosci po stronie pelnomocnika...gdyby cofnal powodztwo
    przed wyznaczeniem terminu byloby podobnie
    >Czego i w jakim
    >trybie moge w takiej sytuacji od niego dochodzic?

    IMHO niczego

> [...]
    >minimalnej, na poczatku wydawalo mi sie to gestem fair, ale po czaie
    >widze ze to i tak za duzo w stosunku do problemow jakich mi

    jakich problemow przysporzyl.??? zostalo wszczete postepowanie z Twojej
    inicjatywy. Pozniej cofniete rowniez z Twojej inich=jatywy. Ciesz sie ,ze
    zdazyliscie cofnac przed posiedzeniem bo wtedy nie ma zwrotu oplaty w ogole.

    Zupelnie inaczej sprawa wygladalaby gdybys cofnal pozew z uwagio na to ,ze
    pozwany zaplacil po wytoczeniu powodztwa

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-05-04 12:04:21
    Od: w...@o...pl

    Dzieki za odpowiedz.
    Postepowanie zostalo wycofane z mojej inicjatywy, bo strona pozwana
    zrealizowala czesc spornych uslug (chodzilo o usuniecie usterek).
    Postanowilem odpuscic reszte.
    Czyli tak, jak napisales: pozew zostal cofniety z uwagi na to ,ze
    pozwany uregulowal czesc swoich zobowiazan (dokonal tego po wytoczeniu
    powodztwa).
    Rozumiem, ze informacja o tym fakcie powinna znalezc sie we wniosku o
    wycofanie pozwu? Jak wplywa to na kwestie oplat w mojej sytuacji?

    Pozdrawiam
    Andrzej