  • 1. Data: 2006-05-03 14:42:59
    Temat: Wyjazd do Słowacji samochodem firmowym
    Od: "Ola" <a...@o...eu>

    Witam, Chciałam zapytać w imieniu brata, który posiada samochód służbowy, czy
    może nim wyjechać za granicę? Ten samochód jest w lisingu i będzie wykupowany
    przez firmę w maju, a planowany wyjazd w czerwcu. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

  • 2. Data: 2006-05-03 16:19:07
    Temat: Re: Wyjazd do Słowacji samochodem firmowym
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Ola napisał(a):
> [...]
    > przez firmę w maju, a planowany wyjazd w czerwcu. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

    Z punktu widzenia prawa nie ma najmniejszych przeszkód. Ograniczeniem
    może być umowa ubezpieczeniowa, umowa leasingowa oraz regulacje
    pracodawcy: *NIE* ma obowiązku wyrażenia zgody na używanie samochodu
    służbowego do celów prywatnych, szczególnie za granicą.

    M.

  • 3. Data: 2006-05-04 10:40:56
    Od: a...@o...eu

> [...]
    > pracodawcy: *NIE* ma obowiązku wyrażenia zgody na używanie samochodu
    > służbowego do celów prywatnych, szczególnie za granicą.

    Ale jeżeli pracodawca, wyraził zgodę na korzystanie z auta w celach prywatnych,
    jest sporządzona taka umowa, a te auto po wykupieniu przez firme z leasingu ma
    zostać odsprzedane bratu(z powodu redukcji etatów i zmniejszenia potrzeb na
    samochody) to czy jest potrzebny jakiś dokument specjalny. Brat odkupi te auto z
    powodów finansowych dopiero w sierpniu. Poprostu nie chce żeby się powtórzyła
    sytuacja z ubiegłych wakacji gdy byliśmy w Dorohusku i chcieliśmy przekroczyć
    granice, to powiedziano nam NIE z powodu tego że auto nie jest mojego brata....

  • 4. Data: 2006-05-04 11:08:21
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik <a...@o...eu> napisał w wiadomości

    > sytuacja z ubiegłych wakacji gdy byliśmy w Dorohusku i chcieliśmy przekroczyć
    > granice, to powiedziano nam NIE z powodu tego że auto nie jest mojego
    brata....

    Jak się chce jeździć po Azji to trzeba cierpieć :)
    Ja od 5 lat jeżdżę po Europie nie swoimi autami i nigdy nikt się nie czepiał, że
    nie moje.
    Ostatnio nawet w środku Niemiec bez problemu przeszedłem jakąś obławę
    organizowaną przez ich urząd celny.

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl