  • 21. Data: 2017-06-10 23:41:08
    Temat: Re: Zwolnienie matki na urlopie macierzyńskim
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-10 o 23:14, Shrek pisze:

> [...]
    > wychowawczych w celi zatrudnienia swoich pociotków.

    > Wiem. Tym bardziej ciekawe byłoby gdyby przerąbali w jakimś trybunale,
    > albo żeby chociaż rodacy dowiedzieli się, że ich prawa nie są w żaden
    > sposób chronione, bo jak władza będzie chciała dobra obywatela, to mu to
    > dobro siłą wydrze.

    > Wiem - ale sprawa matek na macierzyńskim jest nowa - dotąD jeszcze aż
    > tak sobie w członka (partii oczywiście;) chyba nie lecieli. Jak się nie
    > da nic ugrać, to przynajmniej chciałbym im w miarę możliwości
    > zaszkodzić. Ewentualny proces (nawet przegrany) dodałby medialności

    W Sądzie Pracy żona może wygrać, a może i jeszcze inne osoby, które
    niesprawiedliwie tam potraktowano.
    Z drugiej strony to Ty jesteś glową rodziny, pewnie pracujesz,
    dostalicie 500+, więc żona moglaby zająć się dzieckiem, żeby nie tułalo
    się po jakichś opiekunkach czy żlobkach. Żona w pracy pewnie nimałą
    odprawę pewnie by dostała-powinna dostać.

    --
    animka

  • 22. Data: 2017-06-10 23:45:51
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-10 o 23:16, Shrek pisze:

    > Weż ty jeszcze raz przeczytaj wątek.

    > Rzecznik już wie. I pewnie złoży skargę do TK (albo i nie). TK odpowie
    > że zgodnie z konstytucją, bo patrz pierwszy post - za to im płacą.

    Tak się popieprzyło w tej Polsce, że poprostu żal serce ściska.
    Gdybym miała forsę to zwiewałabym stąd jak najdalej. Wolalabym już
    zdechnąć kiedyś tam nawet i w Afryce.

    --
    animka

  • 23. Data: 2017-06-11 07:19:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2017 o 23:41, Animka pisze:

    > W Sądzie Pracy żona może wygrać,

    Nie może. Wygaszono jej stostunek pracy _zgodnie_ z ustawą. Trzebaby
    stwierdzić, że ustawa jest niekonstytucyjna, a tego nie robi sąd pracy,
    tylko trybunał konstytucyjny. A tam wynik jest jasny.

    > a może i jeszcze inne osoby, które
    > niesprawiedliwie tam potraktowano.

    No są - i co z tego?

    > Z drugiej strony to Ty jesteś glową rodziny, pewnie pracujesz,
    > dostalicie 500+,

    Animka - ja cię proszę - weź już lepiej daj sobie spokój. Żadnuch 500
    nie dostajemy, bo wbrew temu co twierdzi PiS większoąść dzieci się pod
    to nie łapie.

    > więc żona moglaby zająć się dzieckiem, żeby nie tułalo
    > się po jakichś opiekunkach czy żlobkach.

    A o wychowawczym słyszałaś?

    > Żona w pracy pewnie nimałą
    > odprawę pewnie by dostała-powinna dostać.

    Znów nie wiesz o czym piszesz.

    Shrek

  • 24. Data: 2017-06-11 07:42:40
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > stwierdzić, że ustawa jest niekonstytucyjna, a tego nie robi sąd
    > pracy, tylko trybunał konstytucyjny. A tam wynik jest jasny.

    Wynik rozprawy przed TK w obecnym składzie "może być" łatwo
    przewidywalny. Sędziowie TK są mianowani na 9 lat.
    Obsada TK się nie zacznie zmieniać po którychś wyborach?

    *Szybkiego* zwycięstwa (prawnego) w jakim scenariuszu się spodziewasz?
    Może w takim w którym o sprawie _zacznie_ się robić tak naprawdę głośno
    "na rok przed wyborami"? :-)

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2017-06-11 08:15:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2017 o 07:42, A. Filip pisze:

    > Wynik rozprawy przed TK w obecnym składzie "może być" łatwo
    > przewidywalny. Sędziowie TK są mianowani na 9 lat.
    > Obsada TK się nie zacznie zmieniać po którychś wyborach?

    Powiem, że to zupełnie (prawie) bez znaczenia - w pierwszym poście dałem
    linka do wyroku TK w prawie identycznej sprawie - już tam lecieli sobie
    w członka(trybunału oczywiście) co pozwliłem sobie streścić i napisać na
    której konkretnie stronie swoje złote myśli zawarli - warto poczytać jak
    państwo traktuje obywatela i wyciągnąć wnioski. Ja wyciągnąłem taki, że
    będę władze traktował jak okupanta, ale to już tak poza tematem grupy.
    > *Szybkiego* zwycięstwa (prawnego) w jakim scenariuszu się spodziewasz?

    Nie. Prawdę mówiąc to widzę, że poniżej Strasburga nic nie ugram, bo
    strona w sprawie ma moc tworzenia prawa, więc wygrać się z nią w sądzie
    nie da (chyba że gdzieś ewidentnie dupy dadzą). Ale z drugiej strony -
    być może im dłużej to trwa, tym więcej da się ugrać a może i wyjść na plus.

    > Może w takim w którym o sprawie _zacznie_ się robić tak naprawdę głośno
    > "na rok przed wyborami"? :-)

    Przeszła mi taka myśl. W końcu "matki z dziećmi na bruk" żeby zatrudnić
    swoich, to nie jest dobry temat przed samymi wyborami;) Samą jedną taką
    wiadomością wiele nie zdziałasz, ale PO właśnie przez wiele podobnych
    wpadek i arogancję przerżnęło, więc - ale to znów nie temat na tą grupę.

    Shrek

  • 26. Data: 2017-06-11 13:11:42
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-11 o 07:19, Shrek pisze:

    > Nie może. Wygaszono jej stostunek pracy _zgodnie_ z ustawą. Trzebaby
    > stwierdzić, że ustawa jest niekonstytucyjna, a tego nie robi sąd pracy,
    > tylko trybunał konstytucyjny. A tam wynik jest jasny.

    Jakich czasów dożyliśmy. Niech to wszystko szlag trafi.

    > No są - i co z tego?

    Może ten pan Rzecznik P.O. coś pomoże? Trzeba próbować.

    > Animka - ja cię proszę - weź już lepiej daj sobie spokój. Żadnuch 500
    > nie dostajemy, bo wbrew temu co twierdzi PiS większoąść dzieci się pod
    > to nie łapie.

    :-(

    > A o wychowawczym słyszałaś?

    Tak, wychowawczy jest bodajże 3 lata.

    > Znów nie wiesz o czym piszesz.

    Wiem o czym piszę, tylko to nie ma jak widzę zastosowania do Waszych
    problemów.

    --
    animka

  • 27. Data: 2017-06-13 16:10:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2017 o 20:26, A. Filip pisze:

    > Życzę ci żeby ci się chciało chcieć nie tylko tu pisać.
    > Pamiętam casus boukuna któremu się chciało jak dla mnie "o pietruszkę"
    > chandryczyć z państwem Niemieckim aż do Strasburga gdzie dopiero *wygrał*.
    > Chce ci się aż tak?

    No dobra - chce mi się - przeoczyli dyrektywę UE o ochronie marek
    karmiących.

    Skoro mi dobrze życzysz to pomóż;)

    Pozywam - no właśnie kogo - raczej dotychczasowego pracodawcę i
    przejmującego, który w momencie składania jeszcze nie istnieje. Jak to
    rozwiązać? Musze pozew złożyć do jutra - 14 dni. Ze względu na termin
    nie udało mi się znaleźć na szybko radcy prawnego, który by się tym
    zechciał w tak krótkim terminie zająć, wiec muszę radzić sobie sam.

    Shrek

  • 28. Data: 2017-06-13 23:05:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-13 o 16:10, Shrek pisze:
    > Pozywam - no właśnie kogo - raczej dotychczasowego pracodawcę i
    > przejmującego

    A co Ciebie przejmujący obchodzi. Powinien Cię obchodzić ten, który
    zatrudnił i zwalnia.

    Gdzie ten pozew chcesz wysłać?

    --
    animka