  • 11. Data: 2006-03-18 18:32:57
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie, kontrola z zakladu pracy
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    no i wszystko sie rozchodzi o to z jakiego powodu dostal to zwolnienie,
    bo oczywiscie jesli mial hemoroidy i nie mogl siedziec ;) (sorki za
    zarty) to jedno, ale jak poszedl do lekarza ze jest chory a ten mu
    powiedzial zeby sie leczyl, to jasnym celem wystawienia tego zwolnienia
    bylo to zeby przebywal w domu, albo ograniczal wycieczki jesli by nie
    mial kogo wyslac po chleb czy leki. Proacodawca a raczej sad zasiegnie
    opini lekarza z jakich powodow bylo wydane zwolnienie a sad sie sam
    wypyta o to czy zona moglaby zrobic sama zakupy, kupic leki i to bedzie
    po ptokach...

    --
    Pozdro
    Harry

  • 12. Data: 2006-03-18 18:47:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dvhjlk$452$1@atlantis.news.tpi.pl Harry
    <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl> pisze:

> [...]
    > powiedzial zeby sie leczyl, to jasnym celem wystawienia tego zwolnienia
    > bylo to zeby przebywal w domu, albo ograniczal wycieczki jesli by nie
    Bzdura, skąd absurdalny wniosek że leczenie wiąże się nierozerwalnie z
    przebywaniem w domu? Na druku ZUS ZLA jest podane czy chory musi leżeć, czy
    może chodzić. I tylko to.
    Nie ma opcji, że ma siedzieć w domu. Jak musi leżeć, to kto powiedział, że w
    miejscu zameldowania? A jak może chodzić to nie jest powiedziane gdzie, po
    co, jak często, jak daleko i na jak długo.

    Jotte

  • 13. Data: 2006-03-18 19:09:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > To u nas jest instytucja precedensu?

    Nie ma. Jakbyś miał doświadczenie *procesowe* to byś wiedział jak to
    wygląda w praktyce.

    > Znalazłem, dzięki. Spory stopień uogólnienia. Wynika z tego, że
    > najpierw trzeba udowodnić, że działania pracownika korzystajacego ze
    > zwolnienia naruszały cel udzielenia zwolnienia (jak najszybszy powrót
    > do stanu zdolności do świadczenia pracy). Wątpię aby dało się to
    > udowodnić w przypadku stania przy samochodzie przez pracownika, który
    > może chodzić.

    Bardzo możliwe, jednak wiem, że jeśli pracownik organizuje sobie różne
    zajęcia na zwolnieniu lekarskim zamiast się leczyć to pracodawcy
    wywalają ich z pracy a sądy podtrzymują takie decyzje. Wszystko co
    pracownik może wynegocjować to rozwiązanie za porozumieniem stron.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 14. Data: 2006-03-18 19:12:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > nie rozumiem po co on podejmował na ulicy rozmowę z jakimiś osobami
    > podającymi się za kontrolerów z zakładu pracy i spowiadał się im z
    > tego co zamierza. Mógł chodzić, to zszedł do samochodu i nie musi się
    > z tego nikomu tłumaczyć.

    Cóż, mleko się rozlało. Owszem, pracodawca nie może naruszać prywatności
    pracownika - obcesowo ładować mu się do domu itd. ale wyobraź sobie, że
    naiwność ludzka nie ma granic.
    Widziałem takie tłumaczenie pracownicy przy karze porządkowej "zjadłam
    trochę grzybów i poczułam się źle, więc wypiłam parę kieliszków wódki i
    nie mogłam się wstawić (!) do pracy".

    > nauczycielską. Nie ma na zwolnieniu, że musi leżeć. Czyżby nie mógł w
    > milczeniu prowadzić auta? Murarz złamał rękę. Jest na zwolnieniu ale
    > nie musi leżeć. Czyżby to wykluczało wyjazd do rodziny do innego
    > miasta?

    To są przykłady do oceny. Z drugiej strony jeśli pracownik ma
    grypę/anginę (nawet z zaleceniem "może chodzić" - sam tak miałem
    niedawno) i bierze się za spacery - problem murowany.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 15. Data: 2006-03-18 19:14:23
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Harry* wypowiedziała te
    słowa:

    > Proacodawca a raczej sad zasiegnie
    > opini lekarza z jakich powodow bylo wydane zwolnienie a sad sie sam
    > wypyta o to czy zona moglaby zrobic sama zakupy, kupic leki i to
    > bedzie po ptokach...

    Tu akurat nawet biegłego nie trzeba, sąd sprawdzi na co było zwolnienie
    i albo podtrzyma dyscyplinarkę jeśli grypa itp. albo przywróci
    pracownika jeśli to był problem innej natury.
    Powiedzmy sobie jednak szczerze, że zalecenie "może chodzić" pojawia się
    przy chorobach typu angina i podobnych.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 16. Data: 2006-03-18 19:17:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Bzdura, skąd absurdalny wniosek że leczenie wiąże się nierozerwalnie z
    > przebywaniem w domu? Na druku ZUS ZLA jest podane czy chory musi

    Jasne, można też pojechać w Andy i tam zażywać świeżego powietrza ;-)

    > Nie ma opcji, że ma siedzieć w domu. Jak musi leżeć, to kto
    > powiedział, że w miejscu zameldowania? A jak może chodzić to nie jest
    > powiedziane gdzie, po co, jak często, jak daleko i na jak długo.

    Można także pojechać w poszukiwaniu źródeł Amazonki albo nurkować w
    jaskiniach Meksyku.
    A pracodawcy wara od tego, prawda?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 17. Data: 2006-03-18 19:31:18
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:25982733.CnROQfMgWc@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Owszem, pracodawca nie może naruszać prywatności
    > pracownika - obcesowo ładować mu się do domu
    W ogóle nie może. Nawet nieobcesowo.

    > itd. ale wyobraź sobie, że
    > naiwność ludzka nie ma granic.
    Ano.

    > Z drugiej strony jeśli pracownik ma
    > grypę/anginę (nawet z zaleceniem "może chodzić" - sam tak miałem
    > niedawno) i bierze się za spacery - problem murowany.
    Eeee tam... bez przesady. Jak może chodzić, to chodzi.
    Jedno co jest pewne, to że nie może podejmować działalności zarobkowej, bo
    jak ZUS wyczai...

    Jotte

  • 18. Data: 2006-03-18 19:32:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1730433.eODmgMrmEK@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Nie ma.
    Wiem, pytałem retorycznie.

    > Jakbyś miał doświadczenie *procesowe* to byś wiedział jak to
    > wygląda w praktyce.
    Pomoc w 2 wygranych sprawach w tej materii to mizerne doświadczenie, ale i
    nie zerowe. A jak u Ciebie?

    > Bardzo możliwe, jednak wiem, że jeśli pracownik organizuje sobie różne
    > zajęcia na zwolnieniu lekarskim zamiast się leczyć to pracodawcy
    > wywalają ich z pracy a sądy podtrzymują takie decyzje.
    Na jakim zwolnieniu - leżącym czy nie? I jakie zajęcia? I jak się dali
    skontrolować, głupi byli czy co?

    Jotte

  • 19. Data: 2006-03-18 19:34:29
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:2799170.VP86BLbCVV@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Jasne, można też pojechać w Andy i tam zażywać świeżego powietrza ;-)
    > Można także pojechać w poszukiwaniu źródeł Amazonki albo nurkować w
    > jaskiniach Meksyku.
    > A pracodawcy wara od tego, prawda?
    Udowodnij, że nie.

    Jotte

  • 20. Data: 2006-03-18 23:08:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > W ogóle nie może. Nawet nieobcesowo.

    Zapukać do drzwi też nie może?

    > Eeee tam... bez przesady. Jak może chodzić, to chodzi.
    > Jedno co jest pewne, to że nie może podejmować działalności
    > zarobkowej, bo jak ZUS wyczai...

    Czyli wycieczka na Kilimandżaro wchodzi w rachubę? Albo remont
    mieszkania?

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||