  • 1. Data: 2006-03-18 10:40:05
    Temat: bezumowne zajmowanie lokalu a zmiana zmkow
    Od: "MKI" <l...@o...pl>

    Witam!

    Czy ktos z grupowiczow moze mi poradzic czy jesli umowa o najem mieszkania zostala
    rozwiazana poniewaz lokator nie placi czynszu to
    czy moge do tego mieszkania wejsc? Nie chodzi mi o wyrzucanie kogokolwiek ani
    czegokolwiek z tego mieszkania. Mam lokatora ktory nie
    placi juz 4-ty miesiac i wszem i wobec oswiadcza ze nie bedzie palcil... wysylalem
    upomnienia, dalem miesiac na splate wiec teraz
    wypowiadam umowe /wszystko zgodnie z ustawa wrazie czego/ . Czy moge teraz przyjsc ze
    slusarzem i wymienic zamki w dzrwaich? Czy
    moge sobie wejsc do lakalu i przebywac w nim do woli? Odciac prad ?
    Bardzo prosze o porade.
    Ta pani nie przejmuje sie kompletnie niczym. Poprostu zaplacila kaucje za miszkanie w
    listopadzie i mnie olewa. smieje mi sie w
    twarz mowiac ze i tak jej policja z tamtad nie wyrzuci i nic od niej nie wysadze :(

    Jeszcze jedno... wynajem ten traktuje jako okazjonalny poniwaz przebywam zagranica i
    jest to jedyna moje mieszkanie w Polsce. Czy w
    zwiazku tym moge jej wypowiedzeic umowe i ustalic odszkodowanie za bezumowne
    zajmowanie lokalu na poziomie np 1500zl? / czynsz to
    650zl/ Czy to przejdzie przed sadem?

    pozdrawiam i zgory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-03-18 11:16:08
    Temat: Re: bezumowne zajmowanie lokalu a zmiana zmkow
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

    > 650zl/ Czy to przejdzie przed sadem?
    >
    > pozdrawiam i zgory dziekuje za pomoc.

    Wejdz tam pod jej nieobecnosc, zmien zamki i najlepiej wprowadz tam kogos
    innego. Jezeli bedzie trzeba to wynajmij ochroniarzy albo dresow z pod
    bloku, potem to ona bedzie biegac po sadach z wnioskiem o przywrocenie
    naruszonego uzytkowania i pewnie kiedys wygra jezeli starczy jej sil i
    srodkow, ale Ty odzyskasz swoje mieszkanie.
    Natomiast jezeli Ty pojdziesz do sadu, to masz przechlapane, nakaz
    eksmisji oczywiscie uzyskasz ale z jego wykonaniem bedziesz mial problem.
    Zycze powodzenia i wytrwalosci.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-18 11:58:27
    Od: "MKI" <l...@o...pl>

    ona bedzie biegac po sadach z wnioskiem o przywrocenie
    > naruszonego uzytkowania i pewnie kiedys wygra jezeli starczy jej sil i
    > srodkow, ale Ty odzyskasz swoje mieszkanie.

    i strace wszystkie te peniadze ktore ona jest mi teraz winna. dzisiaj jest to ok
    3700zl
    wygra sprawe dostanie odszkodowanie i oboje bedziemy winni sobie pieniadze...

    > Natomiast jezeli Ty pojdziesz do sadu, to masz przechlapane, nakaz
    > eksmisji oczywiscie uzyskasz ale z jego wykonaniem bedziesz mial problem.

    Nakaz eksmisji to jedno rozwiazanie, ale jest jeszcze drugie- skoro umowa wygasla to
    lokatorka nie ma prawa do tego lokalu wiec moge
    sobie zmienic zamki w dzwiach lub samemu sie wprowadzic do tego mieszkania i poprostu
    jej tam nie wpuszczac. Nie mam prawa wyrzucac
    jej ani jej rzeczy ale tez nie musze udostepniac jej tego mieszkania.

    Jednak nie jestem pewien swojej racji i dlatego szukam pomocy w tej sprawie.

  • 4. Data: 2006-03-18 23:21:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MKI napisał(a):
> [...]
    poprostu jej tam nie wpuszczac. Nie mam prawa wyrzucac
    > jej ani jej rzeczy ale tez nie musze udostepniac jej tego mieszkania.

    nie możesz też pozbawiać jej posiadania tego mieszkania, a
    uniemożliwiając wejście właśnie to robisz
    tyle przepisy

    KG

  • 5. Data: 2006-03-19 12:27:00
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości

    > nie możesz też pozbawiać jej posiadania tego mieszkania, a uniemożliwiając
    > wejście właśnie to robisz
    > tyle przepisy

    Złóż wniosek do sądu o eksmisję i zapłatę zaległych należności oraz
    odszkodowanie za bezumowne korzystanie z lokalu. Bez problemu uzyskasz
    pozytywny dla siebie wyrok.
    cytuję:
    Niezwykle istotny dla lokatorów jest art. 14 ust. 7 ustawy. Zgodnie z nim,
    katalog ochronny zamieszczony w art. 14 ust. 4 nie obowiązuje w stosunku do
    tych, którzy utracili tytuł prawny do lokalu niewchodzącego w skład
    publicznego zasobu mieszkaniowego, z wyjątkiem osób, które były uprawnione
    do używania lokalu na podstawie stosunku prawnego nawiązanego ze
    spółdzielnią mieszkaniową albo z towarzystwem budownictwa społecznego (TBS).
    Oznacza to, że sąd nakazując eksmisję, nie orzeknie o prawie do lokalu
    socjalnego, jeżeli osoba korzystała z mieszkania w prywatnych zasobach
    mieszkaniowych, np. na podstawie umowy najmu. Uwaga! Zasada ta nie dotyczy
    umów zawartych przed 1 stycznia 2005 r. Tak stanowi art. 4 ustawy z dnia 17
    grudnia 2004 r. nowelizującej przepisy o ochronie praw lokatorów.

  • 6. Data: 2006-03-19 12:35:14
    Od: "MKI" <l...@o...pl>

    A jakiej wysokosci moge sobie to odszkodowanie ustalic? Czy 1500zl /mc przejdzie
    przed sadem?

    Jak mam rozumiec tan zapis o eksmisji? Dostanie nakaz opuszczenia lokalu jednak nie
    zostanie jej przyznany lokal socjalny wiec,
    gdzie ja eksmituja? na bruk ?

  • 7. Data: 2006-03-19 12:36:54
    Od: "MKI" <l...@o...pl>

    a z jakimi konsekwencjami musze sie liczyc? Jaki jest najgorszy scenariusz ?

  • 8. Data: 2006-03-19 18:23:56
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Zasadnicze pytanie, czy ma dzieci z soba czy nie ?
    Z tego co pamietam ma to duzy wplyw...

    K.

  • 9. Data: 2006-03-19 18:50:04
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > nie możesz też pozbawiać jej posiadania tego mieszkania, a uniemożliwiając
    > wejście właśnie to robisz
    > tyle przepisy

    A życie mówi: kopa w dupę, zmienić zamki, wynająć uczciwemu.
    Teraz oszust nie płacący czynszu niech dochodzi swego;)))Ale z zewnątrz;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2006-03-19 19:14:10
    Od: "MKI" <l...@o...pl>

    nie ma dzieci, pracuje... prowdzi agencje nieruchomosci, jest zdrowa itd. poprostu
    naciagacz i tyle.