  • 1. Data: 2002-04-23 00:48:51
    Temat: Zrzeczenie sie spadku
    Od: "Alek" <a...@m...pl>

    Czy jest mozliwosc zrzeczenia sie spadku na rzecz córki tak by zona nie
    mogla zarzadzac tym majatkiem tylko zrzekajacy? Zakladam wspólprace zony.
    Dziekuje i pozdrawiam
    Alek

  • 2. Data: 2002-04-23 14:03:33
    Temat: Re: Zrzeczenie sie spadku
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 23 Apr 2002, Alek wrote:

    > Czy jest mozliwosc zrzeczenia sie spadku na rzecz córki tak by zona nie
    > mogla zarzadzac tym majatkiem tylko zrzekajacy?

    Tzn. spadku po tobie?

    Umowa o spadek po osobie żyjącej jest nieważna. Napisz testament i
    wydziedzicz żonę.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-23 14:38:19
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com>

    Uzytkownik "Alek" <a...@m...pl> napisal w wiadomosci
    > Czy jest mozliwosc zrzeczenia sie spadku na rzecz córki tak by zona nie
    > mogla zarzadzac tym majatkiem tylko zrzekajacy? Zakladam wspólprace zony.
    > Dziekuje i pozdrawiam
    > Alek

    W formie notarialnej.

  • 4. Data: 2002-04-23 19:03:00
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

    ______________ Sandra
    Sandi Jagoda ICQ#: 153642378 Current ICQ status: + More ways to contact me i
    See more about me:
    ______________
    > Czy jest mozliwosc zrzeczenia sie spadku na rzecz córki tak by zona nie
    > mogla zarzadzac tym majatkiem tylko zrzekajacy? Zakladam wspólprace zony.
    > Dziekuje i pozdrawiam
    > Alek

    moze sie myle ale tak zrozumialam popraw mnie jak jestem w bledzie
    Sandra

  • 5. Data: 2002-04-24 02:55:31
    Od: "Alek" <a...@m...pl>

    "Sandra" <daria-!@wp.pl> wrote in message

    > moze sie myle ale tak zrozumialam popraw mnie jak jestem w bledzie
    > Sandra

    Dokłanie, ja dziedziczę ale nie mogę przyjąć spadku ze wzgledu na utrate
    dalszych korzyści. Chce odrzucić spadek, tym samym przejmie go nieletnia
    córka. Ale zarządzać majątkiem będe ja i domyślnie żona jako współopiekun
    córki. Chodzi o jakiś sposób zrzeczenia się żony do zarządzania nabytym w
    ten sposób majątkiem córki. Mam nadzieje że troszkę wyjaśniłem.
    Czy wystarczy gdy żona notarialnie zrzecze się prawa do zarządzania
    majątkiem córki ?

    Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.
    Alek

  • 6. Data: 2002-04-24 03:43:45
    Od: "Sandra" <daria-!@wp.pl>

> [...]
    > ten sposób majątkiem córki. Mam nadzieje że troszkę wyjaśniłem.
    > Czy wystarczy gdy żona notarialnie zrzecze się prawa do zarządzania

    nabytym majątkiem małoletniego...
    zgody sądu zarządzać majątkiem małoletniego ...
    czynności przekraczające ten zakres należy sie zwrócić do sądu rodzinnego
    uzasadniając co chcesz robić z tym majątkiem i równocześnie nadmienić by ta
    zgoda była wydana Tobie a Twoja żona to zaakceptuje / domniemywam ,że jest
    zgodna w tej kwestii / . Bo jeśli nie to twoje uzasadnienie będzie podstawą
    do rozstrzygnięcia zaistniałego między Wami sporu dot. tego majątku .
    Tobie wyda ...
    Sandra

    Dla zainteresowanych w świetle prawa polskiego
    nieletni - osoba popełniająca czyn karalny ...
    małoletni - osoba podlegająca naszej opiece... :-)