  • 1. Data: 2002-04-22 21:06:07
    Temat: Re: jak zalatwic falcostam.pl :> tych co sprzedaja maile
    Od: Lukasz Kozicki <l...@a...pl>

    [ Newsgroups: pl.news.mordplik, pl.soc.prawo, pl.internet.polip ]

    Bartlomiej Zarzecki wrote:

    > 1. Wydebic od kogos kto od nich kupil maile baze.
    > 2. Napisac skrypt, ktory zrobi mass mailing do fuckomu , pole From:
    > Kolejne_rekordy_z_bazy :> z prosba o usuniecie :>
    >
    > i chocby 10 na godzine :>

    Uważam, ze to zły sposób, nic komppletnie nie daje. Znacznie
    lepiej byłoby zadziałac ofensywnie, i pozwać do sądu te firmę
    (albo od razu kilka firm). Właśnie o tym dzisiaj myślałem: kto
    byłby w stanie - finansowo i czasowo - zająci sie tym ?

    I coś mi przyszło do głowy: Możeby tak wszyscy zainteresowani
    pozbyciem się smpamerów zrobili zrzutę i wspólnie wynajęli
    prawnika - lub kilku prawników ? Nie wiem, czy istnieje coś
    takiego jak pozew zbiorowy, byc może trzebaby wypełnic kupę
    papierów by każdy pozywający udzielił odpowiednich pełnomocnictw
    prawnikowi (lub grupie prawników) który tym by sie zajął - ale sadzę,
    że jest to do zrobienia. W Usenecie aktywnie udziela się kilku
    prawników - może niektórzy byliby gotowi podjąc się takiej sprawy ?

    Może ludzie z PolSpamu mogliby załozyć specjalne konto, na które
    byłyby kierwane wpłaty na ten cel - pienądze zzostałyby przekazane
    prawnikowy po wygraniu sprawy. Gdyby chętnych było kilka tysięcy
    osób (czy to możliwe ?), każdy wpłacił na to konto kiklkanaście
    złotych (ja bym wpłacił nawet kilkadziesiąt) - prawnik który
    wygrałby taki proces i zdrowo dokpał spamerom - poza zdobyciem
    nieśmiertelnej chwały - byłby finansowo ustawiony na kilka lat.
    Sądzę, że to może być niezła motywacja...

    Zresztą, sposobów zroganizowania takiej akcji może być wiele - ba!
    mozna to formalnie przedyskutować, napisać na ten temat "RFD" i
    nawet sądzę, że TS (ewentualnie ktoś inny ?) dałby się namówić na
    zorganizowanie takiego nietypoweo głosowania.

    Oczywiście, wszystko jest kwestią zaufania, zarówno do ludzi z
    PolSpamu, jak i do tego prawnika - ale ja sam znam pewnego, który
    za naprawdę nieduże pieniądze pomógł mi wycisnąć odszkodowanie od
    firmy, która ukradła mi stronę www (bywalcy p.c.w. być może
    pamietają historię z 1998 roku) - pamietając o tym, byłbym gotów
    zaryzykować trochę pieniędzym nawet nie mając pewności co do szans
    na wygraną.

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki