  • 1. Data: 2009-07-03 13:10:46
    Temat: Nowa droga, a wartość gruntów.
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Witam,

    W ostatni weekend odwiedziłem starego znajomego z którym kiedyś pracowałem.

    Ale do rzeczy. Znajomy w 2001r kupił działkę rekreacyjną (taki był plan
    zagospodarowania). Dostał pozwolenie na budowę domku drewnianego (z
    bali). Za działkę zapłacił masę kasy (na kredyt który będzie jeszcze
    bardzo długo spłacał). trzy lata temu okazało się, że w jego sąsiedztwie
    (200m) na planach naglę wyrosła droga ekspresowa. W tym roku rozpoczęto
    przygotowania pod budowę. Jako, że znajomemu bardzo przeszkadza rumor
    pracujących maszyn postanowił sprzedać nieruchomość i wyprowadzić się.

    I tu pojawia się problem. Pośrednicy nieruchomości wyceniają jego
    działkę z domem (z ekspresówką w sąsiedztwie) na kwotę ok 85% wartości
    samej działki (85% kwoty którą zapłacił za działkę). Pośrednicy
    twierdzą, że z racji sąsiedztwa tak ruchliwej drogi trudno mówić o
    działce rekreacyjnej.

    Zaciekawiła mnie ta sprawa i w związku z tym mam pytanie. Czy jest sens
    walczyć o odszkodowanie za znaczny spadek cen nieruchomości po budowie
    drogi? Jeśli tak to jak to rozegrać?