  • 1. Data: 2004-11-27 00:50:46
    Temat: "Zniesławienie" firmy w internecie
    Od: scream <s...@...pl>

    Witam,

    Mam pytanie. Pewna firma mnie oszukała, i to dosyć poważnie. Czy jeśli
    zrobię i rozreklamuje stronę internetową, na której opiszę dokładnie ich
    dzialania (same fakty poparte wydrukami i skanami dokumentów), to czy
    grozi mi za to jakaś odpowiedzialność karna? Mogą mi wytoczyć o to
    proces? Ewentualnie, jak to zrobić, aby uniknąć odpowiedzialności? Ta
    firma to duża ogólnopolska sieć pewnych sklepów, zasięgnąłem już paru
    opinii i wiem, że mój przypadek nie jest jednostkowy, wiem że to są ich
    nagminne praktyki i pragnę aby jak najwięcej osób się o tym dowiedziało.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2004-11-27 08:56:45
    Temat: Re: "Znies=B3awienie" firmy w internecie
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > grozi mi za to jakaś odpowiedzialność karna? Mogą mi wytoczyć o to
    > proces? Ewentualnie, jak to zrobić, aby uniknąć odpowiedzialności? Ta

    Moga ci wytoczyc proces cywilny ... ale muszą wtedy udowodnic ze
    zamieszczales na tej stronie nieprawde i pomowienia. Dlatego lepiej
    scisle trzymaj sie faktow i nie zamieszczaj zadnych domysłow. Same suche
    fakty na ktore masz dowody lub swiadkow.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-11-27 08:57:16
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > fakty na ktore masz dowody lub swiadkow.

    A jeszcze lepiej papier. Swiadkowie zmieniaja zdanie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2004-11-27 12:07:06
    Od: scream <s...@...pl>

    rezist.com wrote:
    > A jeszcze lepiej papier. Swiadkowie zmieniaja zdanie.

    ok, mam na wszystko papiery, i zgodnie z nimi zrobie tresc strony

    jest tez inna sprawa - przy okazji wykrylem, w jaki sposob pracownicy
    poszczegolnych sklepow (nie wiem czy wszystkich.. ale wiem, ze 2
    placowek napewno) okradaja firme i klientow na grubsza kase - co z tym
    mam zrobic?

  • 5. Data: 2004-11-27 13:01:48
    Od: "Dom" <k...@n...op.pl>

> [...]
    > poszczegolnych sklepow (nie wiem czy wszystkich.. ale wiem, ze 2
    > placowek napewno) okradaja firme i klientow na grubsza kase - co z

    Doniesienie do prokuratury.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.krzysiekpp.prv.pl/

  • 6. Data: 2004-11-27 13:09:05
    Od: scream <s...@...pl>

    Dom wrote:
    > Doniesienie do prokuratury.

    obawiam sie, ze prokuraturze nie wystarcza moje domysly do tego aby
    zbadac cala sprawe, pewnie umorzą.. aczkolwiek jestem pewien, ze sie nie
    myle, bo uzyskalem niejako potwierdzenie tego..

  • 7. Data: 2004-11-27 13:10:03
    Temat: Re: "Zniesławienie" firmy w internecie
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dzialania (same fakty poparte wydrukami i skanami dokumentów), to czy
    > grozi mi za to jakaś odpowiedzialność karna?

    A co będzie jeżeli firma udowodni przed sądem że:
    1. nie oszukała cię a twoje poczucie krzywdy jest subiektywne,
    2. z powodu twojej publikacji poniosła szkody w wysokości 100000 zł ?

    Jeśli jesteś pokrzywdzony to idź do sądu z pozwem lub do prokuratury z
    zawiadomieniem o przestępstwie. Swoją sprawę masz szansę załatwić a nie
    ryzykujesz kłopotów. Szukanie zemsty jest mało rozsądne. No i pamiętaj, że
    dużą firmę stać na prawników a dobre imię ma dla niej znaczną wartość.

    Alek

  • 8. Data: 2004-11-27 13:19:16
    Od: scream <s...@...pl>

    Alek wrote:
    > A co będzie jeżeli firma udowodni przed sądem że:
    > 1. nie oszukała cię a twoje poczucie krzywdy jest subiektywne,

    oszukala, gdyz:
    1) zlamala warunki zawartej umowy
    2) w umowie sa zawarte klauzule niezgodne z prawem
    3) cala sprawa otarla sie o policje - byla ich interwencja
    4) ... (dlugo by wymieniac)
    5) nie napisze zadnej nieprawdy, tylko suche fakty poparte skanami umow
    i dokumentow

    > 2. z powodu twojej publikacji poniosła szkody w wysokości 100000 zł ?

    musieliby jakos udowodnic, ze poniesli szkode dokladnie w tej wysokosci
    nie moga brac sobie kwoty z kosmosu, inaczej takie sprawy toczylyby sie
    o 100 mln USD or so... :)

> [...]
    > ryzykujesz kłopotów. Szukanie zemsty jest mało rozsądne. No i pamiętaj, że
    > dużą firmę stać na prawników a dobre imię ma dla niej znaczną wartość.

    No wlasnie, nie chce isc do sądu, bo tam sprawy ciągną się strasznie
    długo o ile wczesniej nie dojdzie do umorzenia z powodu malej
    szkodliwosci.. Nie szukam zadnej zemsty, tylko chcialbym aby jak
    najwiecej osob dowiedzialo sie o przekretach i sposobach dzialania tej
    firmy. W internecie juz funkcjonuje kilkanascie opinii poszkodowanych
    przez nich osob! Pozatym przy mnie w sklepie byly 3 osoby poszkodowane
    tak samo jak ja. Nie szukam zemsty, chce tylko naglosnic sprawe, zeby
    inni nie nacieli sie tak samo jak ja :(

  • 9. Data: 2004-11-27 13:33:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > musieliby jakos udowodnic, ze poniesli szkode dokladnie w tej wysokosci

    Myślisz że to niemożliwe?

    > o ile wczesniej nie dojdzie do umorzenia z powodu malej szkodliwosci..

    Spróbować warto. No i jest jeszcze droga cywilna.

    > Nie szukam zemsty, chce tylko naglosnic sprawe, zeby
    > inni nie nacieli sie tak samo jak ja :(

    Może spóbuj zainteresować tym media?

    Alek

  • 10. Data: 2004-11-27 13:37:56
    Od: scream <s...@...pl>

    Alek wrote:
    > Myślisz że to niemożliwe?

    wszystko jest możliwe, o ile nie jest zbyt naciągane..

    > Spróbować warto. No i jest jeszcze droga cywilna.

    powiem Ci szczerze, ze nie chce miec z ta firma nic wspolnego i nie chce
    mi sie pieprzyc przez pol roku z sądami.. co dzięki temu zyskam? Mi
    zależy na tym, żeby przestrzec ewentualnych kupujących przed
    nieuczciwymi praktykami..

    > Może spóbuj zainteresować tym media?

    zainteresuje napewno wszystkie branżowe czasopisma i fora, pozatym
    wszystkie organizacje konsumentów, itp.
    ale to za mało :)

    a wiem, że poszkodowanych przez tą firmę jest wielu...