  • 1. Data: 2004-02-11 12:47:53
    Temat: Znak Towarowy
    Od: "Jedik" <j...@w...pl>

    Witam wszystkich.

    Mam taki problem, załóżmy, że chcę otworzyć firmę, zajmującą się produkcją
    oprogramowania. Zarejestrowałem domenę todopierofirma.pl ( przykład
    fikcyjny) i tak też chcę nazwać swoją firmę - czyli "todopierofirma.pl".
    Nask ostrzegał mnie przy rejestracji domeny, że " to dopiero firma" jest
    zarezerwowanym znakiem towarowym, ale olałem to, tłumacząc sobie że
    "todopierofirma.pl" jest czymś innym niż " to dopiero firma". OKI.
    Sprawdziłem dzisiaj w udostępnionych przez urząd patentowy bazach, że hasło
    "to dopiero firma" ( przypominam to przykład) jest opatentowany jako słowny
    znak towarowy dla wykazu " napoje bezalkoholowe oraz preparaty i substancje
    do przygotowywania takich napojów". Moje pytanie brzmi: Czy zakładająć firmę
    zajmującą się produkcją softu ( a więc zgoła czegoś innego niż napoje
    orzeźwiające) i nazywając ją "todopierofirma.pl" naruszam w jakikolwiek
    sposób prawa firmy, która zastrzegła sobie znak "to dopiero firma" i czy
    może dojść do sytuacji, że będę zmuszony w pewnym momencie na zmianę nazwy.

    Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi Jedik

  • 2. Data: 2004-02-11 17:08:31
    Temat: Re: Znak Towarowy
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004 13:47:53 +0100, "Jedik" <j...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >może dojść do sytuacji, że będę zmuszony w pewnym momencie na zmianę nazwy.
    Znak, jak slusznie zauwazyles, jest zarejestrowany do okreslonego typu
    produktow/uslug (moze byc ich wiele). Z tego co wiem od rzecznika
    patentowego to uzywanie znaku zastrzezonego, do innego typu
    dzialalnosci, nie stanowi naruszenia. Uzywajac znak nie wolno Ci go
    uzywac w sposob ktory moze wprowadzic w blad co do firmy (czyli nie
    powinien sie kojarzyc z tamta firma)... :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2004-02-12 11:18:37
    Temat: Odp: Znak Towarowy
    Od: "Jedik" <j...@w...pl>

    Użytkownik WAM <n...@n...nopl.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:
> [...]
    > uzywac w sposob ktory moze wprowadzic w blad co do firmy (czyli nie
    > powinien sie kojarzyc z tamta firma)... :)

    dzięki, pozdrawiam Jedik

  • 4. Data: 2004-02-27 20:05:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, WAM wrote:

> [...]
    >+ produktow/uslug (moze byc ich wiele). Z tego co wiem od rzecznika
    >+ patentowego to uzywanie znaku zastrzezonego, do innego typu

    ...nadto AFAIK "w zakresie uprzednio używanym" ci co uprzednio tej
    nazwy używali chyba mogą używać nadal.

    pozdrowienia, Gotfryd